  • 1. Data: 2010-07-07 23:08:11
    Temat: UPS do domu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Potrzebuje UPS-a.
    Obslugiwal bedzie komputer plus monitor (jakies 170W aktualnie moze w
    przyszlosci cos mocniejszego - 300W)
    I dodatkowo jak padnie zasilanie jakas lampke zeby przy swieczkach nie
    siedziec.

    Dlatego zastanawiam sie nad pojemnoscia takowego.
    Co warto kupic, rzucic okiem?
    Planuje przeznaczyc na zakup jakies 400zl.

    Z grubsza wiem jak oszacowac czas jaki ups pociagnie z danym
    obciazeniem ale nie wiem czy nie ma jakichs pulapek w rodzaju slabej
    sprawnosci na malych mocach czy nie dzialaniu przy znikomym obciazeniu
    (np. ladowanie telefonu).

    Co warto rozwazyc?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-07-08 09:30:43
    Temat: Re: UPS do domu
    Od: "Krzysztof ." <m...@g...com>

    Bardzo dobrym UPSem jest taki http://www.skapiec.pl/site/cat/55/comp/430044

  • 3. Data: 2010-07-08 12:44:24
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof ." <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Bardzo dobrym UPSem jest taki
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/55/comp/430044

    Masz takiego? Co jest w nim takiego dobrego?

  • 4. Data: 2010-07-08 14:17:08
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    Użytkownik MC napisał:
    > Uzytkownik "Krzysztof ." <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Masz takiego? Co jest w nim takiego dobrego?

    Wyglada na to, ze cena ;)

  • 5. Data: 2010-07-09 17:54:27
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Wed, 7 Jul 2010 16:08:11 -0700 (PDT), ptoki wrote:

    > I dodatkowo jak padnie zasilanie jakas lampke zeby przy swieczkach nie
    > siedziec.

    A ile chcesz siedzieć przy zasilaniu z UPSa ?

    > Dlatego zastanawiam sie nad pojemnoscia takowego.
    > Co warto kupic, rzucic okiem?
    > Planuje przeznaczyc na zakup jakies 400zl.

    A jakie pojemności kupisz za takie pieniądze ?

    > Z grubsza wiem jak oszacowac czas jaki ups pociagnie z danym
    > obciazeniem ale nie wiem czy nie ma jakichs pulapek w rodzaju slabej
    > sprawnosci na malych mocach

    Chcesz lampkę tym zasilać ?

    >czy nie dzialaniu przy znikomym obciazeniu
    > (np. ladowanie telefonu).

    To ma być podtrzymanie awaryjne pracy komputera czy zasilanie domu na
    wypadek braku prądu ?

    --
    Mar.

  • 6. Data: 2010-07-10 10:21:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Lip, 19:54, MAR <M...@s...org> wrote:

    > A ile chcesz siedzieć przy zasilaniu z UPSa ?

    Krotko, tak aby wylaczyc kompa albo przetrwac incydentalne "mruganie
    pradem" co czasem sie zdaza.

    > A jakie pojemności kupisz za takie pieniądze ?

    Wiem co moge dostac za te kase w sklepie. Ale jestem otwarty na
    wszelkie pomysly w rodzaju "kup ups-a rackowego bez aku za 300zl firmy
    XYZ i dokup siakies aku za 100-500zl w zaleznosci od potrzeb"

    > Chcesz lampkę tym zasilać ?

    Tez, mam swietlowke 5W calkiem jasno swiecaca i lampke led. Na
    sytuacje awaryjne jak znalazl..

    > To ma być podtrzymanie awaryjne pracy komputera czy zasilanie domu na
    > wypadek braku prądu ?

    O to i to. Czyli glownie zabezpieczenie kompa przed wylaczeniem
    zasilania ale jak juz zasilanie padnie to zeby troche swiatla miec
    albo radio sobie wlaczyc...

    Naprawde nikt na grupie nie moze sie pochwalic swoimi bojami z UPS-ami
    w domu/biurze?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-07-10 11:48:34
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqh.googlegroups.com...

    > Naprawde nikt na grupie nie moze sie pochwalic swoimi bojami z UPS-ami
    > w domu/biurze?

    Parę ładnych lat mam w domu APC SMART.1000
    Zasila stale 2 komputery, dwie niewielkie lampki nocne, sprzęt audio + parę
    zasilaczy typu wtyczka z transformatorem lub bez.
    Nie sprawia problemów, skutecznie zabezpiecza przed "mignięciami" jak i
    brakami zasilania. Przy pracy bateryjnej daje na wyjściu sinusoidę więc
    zasilacze z aktywnym PFC nie protestują, spokojnie "kręci" też niewielkimi
    silnikami indukcyjnymi - sprawdzone na przykładzie lodówki.

    --
    B.G

  • 8. Data: 2010-07-10 13:54:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > Naprawde nikt na grupie nie moze sie pochwalic swoimi bojami z UPS-ami
    > w domu/biurze?

    Ja kilka lat temu kupiłem Ever Sinline 1200, samą ładowarkę od telefony
    zasila bez problemu, a w razie, jak prądu zabraknie, to utrzyma kompa z
    monitorem, głośnikami i ładowarką przez około 40 minut.

  • 9. Data: 2010-07-10 21:05:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lip, 13:48, "B.G" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]
    > zasilacze z aktywnym PFC nie protestują, spokojnie "kręci" też niewielkimi
    > silnikami indukcyjnymi - sprawdzone na przykładzie lodówki.

    Dzieki za cynk.
    Troche drogo. Szukam czegos mniejszego. Az tak tragicznie u mnie z prac
    \dem nie ma :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-07-10 21:06:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lip, 15:54, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    > Ja kilka lat temu kupiłem Ever Sinline 1200, samą ładowarkę od telefony
    > zasila bez problemu, a w razie, jak prądu zabraknie, to utrzyma kompa z
    > monitorem, głośnikami i ładowarką przez około 40 minut.

    Dziekuje za info. Dosyc dlugo trzyma. Ale swoje kosztuje.

    --
    Lukasz Sczygiel