  • 1. Data: 2010-07-08 16:27:50
    Temat: i7 temperatura
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Witam,
    na i7 960 pod obciazeniem z boxowym chlodzeniem temperatura
    dochodzi u mnie do 80C, (8 watkow) lub 70C (4 watki). W idlu jest jakies
    35C. Wedlug intela ten procesor moze miec max 67.1C, jak myslicie
    bedzie sie degradowal ten procesor jezeli nie kupie lepszego chlodzenia
    czy tez tylko plycie glownej to bedzie troche przeszkadzalo.
    Procesor nie jest przetaktowany, pasta jest oryginalna i radiator
    jest zalozony poprawnie. Obciazony jest jednak bez przerwy.
    Takie np E6600 czy P4 3.6GHz tez mialem obciazone na 100% przez np 2-3 lata
    i z procesorem problemu nie bylo.
    Z drugiej strony mialem kiedys K8 6000 Windsor i z czasem grzal sie coraz bardziej na
    boxowym
    chlodzeniu az w koncu komputer zaczal sie wylaczac.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 2. Data: 2010-07-08 17:18:27
    Temat: Re: i7 temperatura
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    Jak sprawa wygląda z chłodzeniem obudowy, jest tam coś co wyrzuca
    nagrzane powietrze na zewnątrz? i7 się nie zepsuje od pracy w
    temperaturze 80C ale każde usprawnienie warto rozważyć.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-07-08 18:49:32
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 8 Jul 2010 19:18:27 +0200, M1SLQ <m...@W...o2.pl>
    napisał:
> [...]
    > nagrzane powietrze na zewnątrz? i7 się nie zepsuje od pracy w
    > temperaturze 80C ale każde usprawnienie warto rozważyć.

    jest wentylator dodatkowy, generalnie to sa te same obudowy co dzialaly z P4 i E6600
    po 2-3 lata, i te i7 960 sie grzeja dosc nadzwyczajnie pod pelnym obciazeniem
    (obliczenia naukowe pod linuxem, kod pisany w Fortranie pod linuxem, kompilator
    intela)
    Zalezy mi zeby to te 3 lata wytrzymalo pod pelnym obciazeniem.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 4. Data: 2010-07-08 19:04:17
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > te i7 960 sie grzeja dosc nadzwyczajnie pod pelnym obciazeniem

    Zgadza się, choć najmocniejsze GPU grzeją się jeszcze bardziej. BOX
    Intela jest jednak rozwiązaniem wystarczającym do schłodzenia nie
    podkręconego procesora, nawet jeśli jest to i7 i 8 wątków pedałuje na
    100% - sprawdź jeszcze, na jakie opcje odnośnie chłodzenia pozwala bios
    płyty, może jest włączony jakiś profil Silent czy coś.

    Z ciekawości zdjąłbym bok obudowy, żeby zobaczyć jak wpłynie to na
    temperaturę CPU.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-08 20:35:30
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    Użytkownik M1SLQ napisał:

> [...]
    > płyty, może jest włączony jakiś profil Silent czy coś.
    >
    > Z ciekawości zdjąłbym bok obudowy, żeby zobaczyć jak wpłynie to na

    a ja stawiam, ze cos nie tegez z przewodzeniem ciepla do radiatora...

    pasta? brak pasty?

  • 6. Data: 2010-07-08 22:46:04
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 22:35:30 +0200, wuwuzela napisał(a):

    > a ja stawiam, ze cos nie tegez z przewodzeniem ciepla do radiatora...
    >
    > pasta? brak pasty?

    Mam takie same temp. na i7 860. Pasta jest.

    --
    pozdrawiam
    Norbert