  • 11. Data: 2011-12-19 08:46:52
    Temat: Re: UPS, agregat czy UPS plus agregat
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 18.12.2011 12:07, Maciek pisze:
    > Zadanie: zasilic komputer (priorytet 1) i kociol CO (priorytet 2), jesli
    > wystapi zanik zasilania sieciowego. Zasilanie awaryjne powinno starczyc na
    > kilka godzin (5-6).
    >
    > Czy lepiej inwestowac w UPS-y z pojemnymi akumulatorami, agregat spalinowy
    > dajacy prad odpowiedniej jakosci, czy moze tani agregat niewielkiej mocy
    > plus zwykle, male UPS-y w roli filtrow i buforow?
    >
    > Pytam tu, bo chodzi mi wylacznie o wzgledy techniczne i poglad na sprawe
    > przez pryzmat doswiadczenia zawodowego/hobbystycznego elektronikow.

    Z doświadczenia wiem, że jeśli w grę wchodzą tylko względy techniczne (a
    nie cenowe), to i UPS i agregat z autostartem a do tego urządzenie
    automatycznie przełączające sieć-agregat (tzw. SZR).

    Uwaga 1
    Agregaty z prostymi regulatorami dają prąd z tętnieniami (flicker) -
    żarówki nieprzyjemnie migoczą. Niektóre UPSy nie uważają takiego
    napięcia za odpowiednie i nie chcą ładować z tego akumulatorów.

    Uwaga 2
    Elementarne, ale ważne - UPS musi być typu true on-line

    Uwaga 3
    Instalacja zasilania rezerwowego zgodna z przepisami jest dosyć droga.
    Trzeba liczyć się z wydatkiem od 6 tys. PLN za komplet.

    Sam sprzedaję agregaty i takie systemy, ale mnie na nie nie stać.
    Używam UPSa a na dłuższe wyłączenia inwertera DC/AC zasilanego z
    samochodu. Moje potrzeby to max. 1kW - pracownia elektronika, routery,
    modemy. Kotła nie podtrzymuję, bo mam rozwiązanie awaryjne niezależne od
    zasilania. U mnie prąd wyłączają na dłużej raz na kilka miesięcy.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 12. Data: 2011-12-19 08:52:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 09:46:52 +0100, Michal napisał(a):

    > Używam UPSa a na dłuższe wyłączenia inwertera DC/AC zasilanego z
    > samochodu.

    ?

    Jak to dziala?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2011-12-19 08:58:10
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > zasilał kompa przez UPS aby podtrzymał napięcie gdy się na przykład obroty
    > silnika obniżą np przy włączaniu pompki.

    Większość tanich UPSów jak już wspominał RoMan nie przejdzie na pracę
    sieciową zasilane z agregatu. Mają dość słabą tolerancję na pływanie f i U.
    W tym przypadku i tak by się przydał z pełnym przetwarzaniem energii -
    online. On ma niestety większe straty.
    Ja bym poszedł w stronę jakiegoś solidnego UPSa z sumarycznie 300-400Ah.
    (4x80).

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 14. Data: 2011-12-19 16:52:22
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 19.12.2011 09:52, Maciek pisze:

    > Jak to dziala?

    Normalnie, zapinam klemy inwertera do akumulatora samochodu, przedłużacz
    wtykam do wyjścia inwertera i wrzucam przez okno do biura. Zajmuje mi to
    max. 5 minut. Sprzęt gotowy, procedury przećwiczone ;-)

    Pierwsze 3 godziny pracuję na aku, potem odpalam silnik, aby się
    doładował. Zwykle codziennie gdzieś jadę, to i tak się podładuje.

    Jak pisałem, wyłączenia u nas są bardzo rzadkie, i wystarczy mi taki
    półśrodek. Klientom instaluję normalne, solidne rozwiązania z czasem
    przełączania 0 (z UPS online) lub 1-2 minuty (na rozgrzanie agregatu)
    kiedy kupują bez UPSa.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 15. Data: 2011-12-19 18:47:13
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ?
    >
    > Jak to dziala?

    Odpala silnik w maszynie, podlacza przetwornice i uzyskuje zapewne
    "kwadratowa sinusoide" ;) z przetwornicy...

    pozdr

  • 16. Data: 2011-12-19 21:13:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-19 17:52, Michal pisze:

> [...]
    > półśrodek. Klientom instaluję normalne, solidne rozwiązania z czasem
    > przełączania 0 (z UPS online) lub 1-2 minuty (na rozgrzanie agregatu)

    No to jeszcze napisz jaki model polecasz a jakich się wystrzegać.
    http://allegro.pl/hit-przetwornica-sinusoidalna-2000
    w-12v-230v-gw-i1985529130.html
    http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-moc-2000w-40
    00w-12v-na-230v-i1985734683.html
    http://allegro.pl/przetwornica-pradu-12v-230v-600w-1
    200w-usb-gwar-fv-i1979179724.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2011-12-20 01:03:44
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > wystapi zanik zasilania sieciowego. Zasilanie awaryjne powinno starczyc na

    A ja bym nie łączył tylko każdemu zadaniu dobrał odpowiedni UPS.

    Do kompa UPS na kilka godzin nie będzie tani.... Jaki komputer? Mam
    nadzieję, że nie laptop ;))
    Do tego co kilka lat będzie wymagać wymiany akumulatorów, a wtedy
    kupno nowego UPS będzie jakby lepszym rozwiązaniem ze względu na gwarancję
    :))

    Feromon

  • 18. Data: 2011-12-20 07:34:11
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 19.12.2011 19:47, marcin pisze:

    > Odpala silnik w maszynie, podlacza przetwornice i uzyskuje zapewne
    > "kwadratowa sinusoide" ;) z przetwornicy...

    Do moich potrzeb kwadratowa sinusoida wystarczy. Gdybym chciał lepszą -
    kupiłbym lepszy inwerter. Dużo tego na rynku.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 19. Data: 2011-12-20 07:47:27
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 19.12.2011 22:13, Mario pisze:

    > No to jeszcze napisz jaki model polecasz a jakich się wystrzegać.
> [...]

    Wszystkie to jest jeden chińczyk. Weź taką, gdzie masz lepszą gwarancję
    i moc odpowiadającą potrzebom.
    Nie patrz na moc chwilową, raczej na ciągłą. Kup przetwornicę o mocy
    ciągłej o 30% większej niż moc którą potrzebujesz.

    Lepsze wyroby z dolnej półki są tutaj:
    http://fdssystem.pl/pl/c/PRZETWORNICE-dcac/22

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 20. Data: 2011-12-20 08:08:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 08:47:27 +0100, Michal napisał(a):

    (...)

    A czy jest gotowe rozwiazanie pozwalajace automatycznie zalaczac taka
    przetwornice w przypadku zaniku zasilania sieciowego?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio