  • Data: 2011-12-19 08:46:52
    Temat: Re: UPS, agregat czy UPS plus agregat
    Od: Michal <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.12.2011 12:07, Maciek pisze:
    > Zadanie: zasilic komputer (priorytet 1) i kociol CO (priorytet 2), jesli
    > wystapi zanik zasilania sieciowego. Zasilanie awaryjne powinno starczyc na
    > kilka godzin (5-6).
    >
    > Czy lepiej inwestowac w UPS-y z pojemnymi akumulatorami, agregat spalinowy
    > dajacy prad odpowiedniej jakosci, czy moze tani agregat niewielkiej mocy
    > plus zwykle, male UPS-y w roli filtrow i buforow?
    >
    > Pytam tu, bo chodzi mi wylacznie o wzgledy techniczne i poglad na sprawe
    > przez pryzmat doswiadczenia zawodowego/hobbystycznego elektronikow.

    Z doświadczenia wiem, że jeśli w grę wchodzą tylko względy techniczne (a
    nie cenowe), to i UPS i agregat z autostartem a do tego urządzenie
    automatycznie przełączające sieć-agregat (tzw. SZR).

    Uwaga 1
    Agregaty z prostymi regulatorami dają prąd z tętnieniami (flicker) -
    żarówki nieprzyjemnie migoczą. Niektóre UPSy nie uważają takiego
    napięcia za odpowiednie i nie chcą ładować z tego akumulatorów.

    Uwaga 2
    Elementarne, ale ważne - UPS musi być typu true on-line

    Uwaga 3
    Instalacja zasilania rezerwowego zgodna z przepisami jest dosyć droga.
    Trzeba liczyć się z wydatkiem od 6 tys. PLN za komplet.

    Sam sprzedaję agregaty i takie systemy, ale mnie na nie nie stać.
    Używam UPSa a na dłuższe wyłączenia inwertera DC/AC zasilanego z
    samochodu. Moje potrzeby to max. 1kW - pracownia elektronika, routery,
    modemy. Kotła nie podtrzymuję, bo mam rozwiązanie awaryjne niezależne od
    zasilania. U mnie prąd wyłączają na dłużej raz na kilka miesięcy.

    Pozdrawiam,
    Michał