  • Data: 2023-09-18 15:27:38
    Temat: Re: UPS a moc bierna
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Sep 2023 14:18:01 +0200, Janusz wrote:

    > Dokładnie.
    > ale one zapewne drogie były więc nie każdemu klientowi się opłacało taki
    > instalować,

    One kosztowały tyle, co zwykły licznik, bo to był niemal zwykły
    licznik.

    Tylko jak sumował od odczytu do odczytu, to wiele z tego nie wynikało.

    > Bo dużo falowników PV jest i są ustawione tak że jak zaczyna się

    Nie, bolało ich na długo wczesniej, chyba nawet jeszcze zadnej PV nie
    było, a juz cenniki/regulaminy zabraniały.

    > napięcie zbliżać do 253 to zaczynają produkować energię pojemnościową*

    Taa ... co to znaczy w kontekscie falownika/generatora "produkowac
    pojemnosciową" ?

    > aby dalej nie podbijać napięcia (ale oczywiście w ograniczonym zakresie)
    > no i to + przemysł zaczeło im chyba mocno bruździć po sieciach że się
    > wzięli za ściganie.

    Prosumenci ich scigają. Ze niby sa producentami czasem, a nie mogą, bo
    napięcie za wysokie.

    > *Pojawiły się w sieci samouczki jak przestawić żeby nie wyłączało, ja

    A oni zapowiadaj kontrole :-)

    > akurat mam nie włączone i mój falownik idzie na '0'.

    Nie calkiem rozumiem - produkuje wtedy tylko na potrzeby własne tzn
    twoje, czy przestaje dostarczac prąd, ale sie "nie wyłącza", wiec po
    obnizeniu napiecia w sieci znów dostarcza, czy jeszcze cos innego?

    J.