eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipUPC kupiło Astera
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 41. Data: 2010-12-10 10:20:11
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-12-09 20:26, Artur Maśląg wrote:

    > O nie - można u nich uzyskać niższe ceny bez takich pakietów i bez
    > SIM jak się jest stałym klientem.

    "Jak sie jest stalym klientem" to jest wg. Ciebie sytuacja powszechna
    i oznaczajaca ze niby nie praktykuje sie wciskania na sile SIM?
    Przeciez wlasnie sobie sam zaprzeczyles.

    Poza tym jeszcze co do tych "nizszych cen dla stalych klientow" -
    nie za bardzo wiem o czym piszesz bo ostatnio Aster stalym klientom
    po zakonczeniu umowy oferuje gorsze warunki na podpisanie nastepnej,
    niz nowo zlowionym abonentom. Obecnie jest to niestety standard
    i znany fakt. Dlatego wielu abonentow wypowiada umowy i na rozne
    sposoby zawiera nowa promocyjna, chociazby na czlonka rodziny.
    Co jest notabene wyjatkowo glupim zagraniem ze strony operatora.

    > Biznes jest biznes.

    I wlasnie ten biznes uwiarygadnia takie sytuacje w ktorych kolanem
    dopycha sie simy do oferty. Tak samo jak uczyni je naturalnie
    zrozumialymi fakt, ze operator stajacy sie MVNO bedzie staral sie
    wywiazac z zobowiazan wobec nadrzednego operatora z ktorym podpisal
    umowe, a z pewnoscia maja tam ustalona minimalna ilosc aktywowanych
    numerow.

    > Przykro mi - to nie jest obiektywna opinia, tylko Twoja prywatna.
    > Do tego tak naprawdę Twoje pojedyncze konktakty z nimi są średnio
    > miarodajne.

    W tym watku o Asterze pisza dwie osoby, Maciek i ja. Obaj napisalismy
    o identycznych sytuacjach. No tak, "dwoch polakow to nielegalne
    zebranie, dziesiec milionow to garstka ekstremistow" :). Podobnych
    opinii jest multum i sam slysze je od znajomych. Potwierdzil to nawet
    sam handlowiec Aster (!) uzasadniajac dodanie "darmowego" sima. Jesli
    takie sytuacje maja miejsce to znaczy ze jest zle, bo niewiele
    infolinii potrafi miec podobne "osiagniecia". Wystarczy wiec sluchac
    a nie zaprzeczac czemus dla samej zasady.

    >> Skoro uwazasz ze to nie na temat to po co w ogole bierzesz udzial w
    >> takiej dyskusji?
    >
    > Ekhem - możliwość zmiany oferty Aster w zakresie świadczenia usług
    > dostępu do internetu w związku z przejęciem przez UPC jest
    > argumentem wystarczającym?

    Po co wiec wytykasz komus cos czego zasadnosc w praktyce sam
    potwierdzasz? Przeciez dyskusja dokladnie dotyczy ksztaltu obecnej
    oferty.



    --

    memento lorem ipsum


  • 42. Data: 2010-12-13 20:41:28
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-10 11:20, elmer radi radisson pisze:
    (...)
    > "Jak sie jest stalym klientem" to jest wg. Ciebie sytuacja powszechna
    > i oznaczajaca ze niby nie praktykuje sie wciskania na sile SIM?

    Nie baw się w taką retorykę, ponieważ nic tego nie wynika. Będąc
    nowym też możesz sobie zamówić usługi bez SIM.

    > Przeciez wlasnie sobie sam zaprzeczyles.

    W żadnym wypadku.

    > Poza tym jeszcze co do tych "nizszych cen dla stalych klientow" -
    > nie za bardzo wiem o czym piszesz bo ostatnio Aster stalym klientom
    > po zakonczeniu umowy oferuje gorsze warunki na podpisanie nastepnej,
    > niz nowo zlowionym abonentom.

    Standard - nie jeden Aster tak postępuje, więc nie wiem w czym problem.

    > Obecnie jest to niestety standard i znany fakt.

    Tak, zasadniczo wszędzie.

    > Dlatego wielu abonentow wypowiada umowy i na rozne
    > sposoby zawiera nowa promocyjna, chociazby na czlonka rodziny.
    > Co jest notabene wyjatkowo glupim zagraniem ze strony operatora.

    Nigdy się nie spotkałem z taką propozycją ze strony konsultanta.

    > I wlasnie ten biznes uwiarygadnia takie sytuacje w ktorych kolanem
    > dopycha sie simy do oferty.

    Każdy operator/usługodawca będziesz coś tam usiłował 'upychać'.

    > Tak samo jak uczyni je naturalnie
    > zrozumialymi fakt, ze operator stajacy sie MVNO bedzie staral sie
    > wywiazac z zobowiazan wobec nadrzednego operatora z ktorym podpisal
    > umowe, a z pewnoscia maja tam ustalona minimalna ilosc aktywowanych
    > numerow.

    Nie znasz szczegółów umowy, więc pozostają tylko domniemania.

    > W tym watku o Asterze pisza dwie osoby, Maciek i ja.

    Nieprawda.

    > Obaj napisalismy o identycznych sytuacjach.

    Nie, o podobnych i do tego różnie.

    > No tak, "dwoch polakow to nielegalne
    > zebranie, dziesiec milionow to garstka ekstremistow" :).

    Dobrze, dobrze ...

    > Podobnych opinii jest multum i sam slysze je od znajomych.

    Nic nowego, wiele różnych opinii słyszałem, niekoniecznie miały
    one większy związek z rzeczywistą sytuacją.

    > Potwierdzil to nawet sam handlowiec Aster (!) uzasadniajac dodanie "darmowego"
    > sima. Jesli takie sytuacje maja miejsce to znaczy ze jest zle, bo
    > niewiele infolinii potrafi miec podobne "osiagniecia".

    Opinia bardzo subiektywna.

    > Wystarczy wiec sluchac a nie zaprzeczac czemus dla samej zasady.

    Cieszę się, że zauważyłeś pewien mechanizm.

    >>> Skoro uwazasz ze to nie na temat to po co w ogole bierzesz udzial w
    >>> takiej dyskusji?
    >>
    >> Ekhem - możliwość zmiany oferty Aster w zakresie świadczenia usług
    >> dostępu do internetu w związku z przejęciem przez UPC jest
    >> argumentem wystarczającym?
    >
    > Po co wiec wytykasz komus cos czego zasadnosc w praktyce sam
    > potwierdzasz? Przeciez dyskusja dokladnie dotyczy ksztaltu obecnej
    > oferty.

    Wiesz, Twoja opinia o wciskaniu wszystkim SIM ma raczej niewielkie
    znaczenie w zakresie kształtu usług dostępu do internetu.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 43. Data: 2010-12-13 20:54:43
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-09 21:41, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    (...)
    > Pocieszę Cię - jak byłem raz chory i padło łącze to natychmiast
    > odebrali. :-P

    To jest chyba niemożliwe :)

    > Nie mam pojęcia. Mi zawsze zalecają reset modemu mówiąc że nie był
    > resetowany np. 3 miesiące. Tyle że jak zanika net to jest to jedna z
    > pierwszych czynności po mojej stronie. Potem mi się zwyczajnie już nie
    > chce wchodzić na antresolę gdzie ten modem stoi.

    No ba - mi nawet kiedyś powiedzieli, że mam niezabezpieczony komputer,
    ponieważ mam otwarte porty ... ... .. .... .... .. .. :)
    Jak spytałem konsultanta o revdns i porty kolejnych usług to przeprosił
    i zaczął się konsultować :)

    >> Mało tego, bywają okresy, kiedy regularnie net zanika na jakiś czas
    >> (niezbyt długi) po czym wszystko wraca do normy bez kontaktu z
    >> konsultantem. Trwają jakieś prace - dodatkowo ichni telefon też
    >> jest wtedy zazwyczaj nieczynny i jeśli dzwonię to z komórki.
    >
    > A u mnie zanika tylko net. Zanik sygnału TV kojarzę dwa-trzy razy przez
    > parę lat.

    Z tv problemów zasadniczo nie miałem (ze trzy wymiany dekoderów HD?),
    ale mnie zjeżyli błędami kompresji i przesyłania sygnału. Nie po to
    płaciłem xxx, by oglądać zielone fragmenty ekranu, bądź informację,
    że karta jest zła :)

    > Co ciekawe mimo stałego IP chcą by tak ustawić urządzenie by
    > pobierało parametry sieci dynamicznie z ich DHCP.

    Bezpieczniejsze - jak coś im się zwali (co miało miejsce wiele razy),
    to się jakoś dobijesz, a rodzina wyjdzie na zewnątrz - jak ustawisz
    sztywno, to kaszana.

    >> A na podstawie czego twierdzisz, że takie postępowanie skraca czas
    >> oczekiwania na reakcję konsultanta?
    >
    > Na podstawie tego że tak robię zirytowany kwadransem czy dwoma
    > oczekiwania i wysłuchiwania muzyczki/reklam/"wszystkie linie są
    > zajęte" czy jaki tam komunikat aktualnie mają. Spróbuj kiedyś się
    > rozłączyć i wybrać ponownie numer wybierając chęć skorzystania z
    > promocji. Odbiorą prawie natychmiast.

    W przeciągu ostatnich kilku dni odpowiadali poniżej 10 minut.
    Problem w tym, że ich super odpowiedzi i super oferty zaowocowały
    kolejną reklamacją i wygląda na to, że wymówieniem wszystkiego.
    Zupełnie nie wiem, jakim oni się kluczem ostatnio posługują w
    zakresie kontaktów z klientami.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 44. Data: 2010-12-14 15:17:03
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-12-13 21:41, Artur Maśląg wrote:

    > Nie baw się w taką retorykę, ponieważ nic tego nie wynika. Będąc
    > nowym też możesz sobie zamówić usługi bez SIM.

    Co ma do rzeczy to, ze mozna zamowic uslugi bez SIMa, *drozej* niz z
    karta, kiedy wyraznie widac ze sztandarowa oferta skierowana do
    wiekszosci klientow, czyli lojalnosciowa wiaze sie z dowiazaniem
    komorki i lepsza cene na abonament uwarunkowana przyjeciem tej uslugi?

    Czarno na bialym widac ze mechanizm w ktorym komorka zostala
    subsydiowana kosztem innych uslug i jest dolaczana ponizej faktycznej
    rynkowej wartosci zblizonej uslugi jest zwyklym wciskaniem jej na sile
    i ze uslugodawca dazy do osiagniecia celu ktorym jest kolejna aktywacja
    numeru w sposob agresywny.
    Jest to tym bardziej zrozumiale wobec usilnego dazenia do wykazania
    sie operatora jak najwieksza baza abonentow ze wzgledu na zobowiazania
    wobec upstreamowego operatora infrastrukturalnego oraz przewidywana
    sprzedaza spolki. Przy okazji liczy z pewnoscia na to ze ludzie
    beda wydzwaniali minuty z pakietu ponad limit i dawac dodatkowy
    przychod, co jest tez forma naciagania, bo pojawia sie mechanizm
    generowania wydatkow po stronie klienta.

    To wszystko sie dodatkowo dzieje w sytuacji w ktorej abonenci
    skarza sie na ceny uslug znacznie wyzsze od konkurencji i nie obnizane
    ich od dluzszego czasu. Tymczasem sztucznie dopompowuje sie portfolio
    uslugami - ktorych abonent tak naprawde wcale nie oczekuje - aby moc
    takze uzasadnic utrzymywany wysoki poziom cenowy.

    Zatem dowodow na fakt iz jest to wciskanie produktu na sile jest
    conajmniej pare. Jesli udajesz ze tego nie rozumiesz, to widze
    ze tego nie zmienie i dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu.
    Natomiast mogbys sie zastanowic ze dwa razy zanim wlaczysz sie do
    dyskusji probujac zanegowac cos ot tak dla zasady i glownie potrafiac
    krecic glowa na "nie".




    --

    memento lorem ipsum


  • 45. Data: 2010-12-15 09:54:07
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 16:17:03 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > Zatem dowodow na fakt iz jest to wciskanie produktu na sile jest
    > conajmniej pare. Jesli udajesz ze tego nie rozumiesz, to widze ze tego
    > nie zmienie i dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu. Natomiast mogbys
    > sie zastanowic ze dwa razy zanim wlaczysz sie do dyskusji probujac
    > zanegowac cos ot tak dla zasady i glownie potrafiac krecic glowa na
    > "nie".

    Mogę to potwierdzić. Przy okazji zawierania umowy na dostęp do internetu,
    pakiet internetowy plus karta SIM wychodziły dużo taniej niż sam pakiet
    internetowy. Na początku nie chciałem, żadnych SIMów etc no ale jak
    zobaczyłem cennik to zmieniłem zdanie. Fakt, że teraz przy rezygnacji
    jest okres wypowiedzenia bodajże 45 dni dla tego SIM, więc zabulę za dwa
    miesiące 100% więcej (bodajże zamiast 5 pln jak do tej pory to 10 pln).
    Według mnie jest to wciskanie, korzystne bo korzystne ale jednak
    wciskanie aby wyrobić normy.



    --
    xbartx


  • 46. Data: 2010-12-15 21:09:54
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-14 16:17, elmer radi radisson pisze:
    (...)
    > Co ma do rzeczy to, ze mozna zamowic uslugi bez SIMa, *drozej* niz z
    > karta, kiedy wyraznie widac ze sztandarowa oferta skierowana do
    > wiekszosci klientow, czyli lojalnosciowa wiaze sie z dowiazaniem
    > komorki i lepsza cene na abonament uwarunkowana przyjeciem tej uslugi?

    To elementarne - nie masz obowiązku korzystania z takiej usługi i sam
    wybierasz czy ją chcesz. Sprzedaż wiązana/pakiet jest czymś normalnym
    na rynku i częścią polityki firmy.

    > Czarno na bialym widac ze mechanizm w ktorym komorka zostala
    > subsydiowana kosztem innych uslug i jest dolaczana ponizej faktycznej
    > rynkowej wartosci zblizonej uslugi jest zwyklym wciskaniem jej na sile
    > i ze uslugodawca dazy do osiagniecia celu ktorym jest kolejna aktywacja
    > numeru w sposob agresywny.

    Aha, znowu mamy agresję i do tego brak konsekwencji, o której później.

    > Jest to tym bardziej zrozumiale wobec usilnego dazenia do wykazania
    > sie operatora jak najwieksza baza abonentow ze wzgledu na zobowiazania
    > wobec upstreamowego operatora infrastrukturalnego oraz przewidywana
    > sprzedaza spolki. Przy okazji liczy z pewnoscia na to ze ludzie
    > beda wydzwaniali minuty z pakietu ponad limit i dawac dodatkowy
    > przychod, co jest tez forma naciagania, bo pojawia sie mechanizm
    > generowania wydatkow po stronie klienta.

    Typowe działanie, a klient godzi się na to podpisując czytelną umowę
    na określonych warunkach. Wprowadzają nową usługę na rynek i jest jak
    najbardziej oczywiste, że kalkulują koszty poszczególnych usług
    tak, by per saldo wyszło na plus dla firmy i o dziwo nawet dla klienta.

    > To wszystko sie dodatkowo dzieje w sytuacji w ktorej abonenci
    > skarza sie na ceny uslug znacznie wyzsze od konkurencji i nie obnizane
    > ich od dluzszego czasu. Tymczasem sztucznie dopompowuje sie portfolio
    > uslugami - ktorych abonent tak naprawde wcale nie oczekuje - aby moc
    > takze uzasadnic utrzymywany wysoki poziom cenowy.

    Abonenci zawsze się skarżą na ceny itd., a z oferty Aster korzystać nie
    trzeba. Zgadzam się, że ich polityka jest dla wielu osób (starych
    abonentów) nie do przyjęcia, ale nadal ciężko mówić o wciskaniu SIM
    na siłę. Klient robi to na własne życzenie, a oferta Aster przestała
    być atrakcyjna i konkurencyjna jakiś czas temu. Co do opowieści
    o dopompowywaniu portfolio - Aster jest łakomym kąskiem od dawna,
    niezależnie od kart SIM itd.

    > Zatem dowodow na fakt iz jest to wciskanie produktu na sile jest
    > conajmniej pare.

    To co opisujesz to nie są żadne dowody na wciskanie produktu, tylko
    przykład promowania pewnej oferty zintegrowanej. Porównaj sobie
    mechanizm choćby z rynkiem ubezpieczeniowym. Pojedyncze usługi
    są droższe niż zintegrowane/pakiety.

    > Jesli udajesz ze tego nie rozumiesz, to widze
    > ze tego nie zmienie i dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu.

    Jak najbardziej widzę i rozumiem działania Aster, a do tego doskonale
    rozumiem Twój punkt widzenia, co nie znaczy, że masz rację w zakresie
    swoich żali itd.

    > Natomiast mogbys sie zastanowic ze dwa razy zanim wlaczysz sie do
    > dyskusji probujac zanegowac cos ot tak dla zasady i glownie potrafiac
    > krecic glowa na "nie".

    Widzisz, takimi 'argumentami' nikogo rozsądnego nie przekonasz do
    swojego punktu widzenia. Inna sprawa, że tak naprawdę nigdzie
    w tym wątku nie były podane dane, które by racjonalnie mogły być
    przyjęte do wyliczenia czegokolwiek.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 47. Data: 2010-12-15 21:36:01
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-15 10:54, xbartx pisze:
    > Dnia Tue, 14 Dec 2010 16:17:03 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
    >
    >> Zatem dowodow na fakt iz jest to wciskanie produktu na sile jest
    >> conajmniej pare. Jesli udajesz ze tego nie rozumiesz, to widze ze tego
    >> nie zmienie i dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu. Natomiast mogbys
    >> sie zastanowic ze dwa razy zanim wlaczysz sie do dyskusji probujac
    >> zanegowac cos ot tak dla zasady i glownie potrafiac krecic glowa na
    >> "nie".
    >
    > Mogę to potwierdzić.

    To, to znaczy co?

    > Przy okazji zawierania umowy na dostęp do internetu,
    > pakiet internetowy plus karta SIM wychodziły dużo taniej niż sam pakiet
    > internetowy. Na początku nie chciałem, żadnych SIMów etc no ale jak
    > zobaczyłem cennik to zmieniłem zdanie.

    Więc jednak - klient świadomie zakupił tańszy pakiet niż jedną usługę.

    > Fakt, że teraz przy rezygnacji
    > jest okres wypowiedzenia bodajże 45 dni dla tego SIM, więc zabulę za dwa
    > miesiące 100% więcej (bodajże zamiast 5 pln jak do tej pory to 10 pln).

    Aha - a jaki okres wypowiedzenia mają inne umowy Aster? Sprawdzamy
    wszystkie, czy tylko wybiórczo?

    > Według mnie jest to wciskanie, korzystne bo korzystne ale jednak
    > wciskanie aby wyrobić normy.

    Wiesz, 'wciskanie' kłóci się z elementem 'korzystnym' dla klienta.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 48. Data: 2010-12-20 15:30:52
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2010-12-14 16:17, elmer radi radisson pisze:
    > (...)
    >> /golono/
    > /strzyżono/

    ...i tak już chyba drugi tydzień.
    A ciekawsze by było, gdyby ktoś napsiał, na czym Aster
    przesrał półtora miliarda złotych? Za dużo władowali
    w mobilne internety i video on demand?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka
    s/smieciarz/kotynski/


  • 49. Data: 2011-02-02 09:43:33
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 22:36:01 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aha - a jaki okres wypowiedzenia mają inne umowy Aster? Sprawdzamy
    > wszystkie, czy tylko wybiórczo?

    >> Według mnie jest to wciskanie, korzystne bo korzystne ale jednak
    >> wciskanie aby wyrobić normy.
    >
    > Wiesz, 'wciskanie' kłóci się z elementem 'korzystnym' dla klienta.

    No i właśnie się przekonałem ja kto działa. Wypowiedzenie jest na min. 45
    dni przed i jeżeli się nie pamięta to przeskakuje się na stawki z cennika
    i tak to u nich wygląda. Z chwilą podpisania umowy już sobie trzeba
    zaznaczyć jakieś przypomnienie o tej umowie, bo jak nie to płacimy. W
    moim przypadku było tak
    45 internet + 4,99 karta SIM za miesiąc
    teraz za miesiąc płacę odpowiednio
    107,88 internet + 10,09 karta SIM
    Oczywiście należało pilnować umowy, ale u mnie sytuacja wygląda tak, że
    się okazało iż mieszkanie na które jest umowa będzie sprzedane, więc bez
    sensu zawierać nowy cyrograf. A warunki na których byłem wyparowały i
    dowalili 2 razy większe opłaty z cennika, który ni jak ma się do
    aktualnej rynkowej średniej. Pomijam już kolejki w ich punkcie obsługi
    klienta, bo to jest PRL w czystej postaci a przez telefon lub maila nic
    się nie załatwi.




    --
    xbartx


  • 50. Data: 2011-02-03 12:44:01
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-02 10:43, xbartx pisze:
    (...)
    >> Wiesz, 'wciskanie' kłóci się z elementem 'korzystnym' dla klienta.
    >
    > No i właśnie się przekonałem ja kto działa.
    (...)

    Znaczy niezupełnie na temat, ale mechanizm jest znany. Jak już pisałem,
    można mieć wiele zastrzeżeń co do polityki Aster w zakresie traktowania
    klientów, ale nie można na tej podstawie z automatu twierdzić, że
    pakiety usług to wciskanie ludziom czegoś tam, ponieważ bez tego czegoś
    będzie drożej. Od zawsze tak jest z różnymi usługami, których
    realizacja leży w interesie usługodawcy, a przy okazji klient może
    coś zyskać, ale musi postępować rozsądnie. Trzeba patrzeć jakie się
    umowy podpisuje. Na samą jakość usług w zakresie internetu narzekać
    nie można.

    > Pomijam już kolejki w ich punkcie obsługi
    > klienta, bo to jest PRL w czystej postaci a przez telefon lub maila nic
    > się nie załatwi.

    Tak na marginesie - owszem, mają 3 punkty na całą Warszawę i bywają
    tam długie kolejki, ale równie dobrze można trafić na spokojny
    dzień/godzinę. Wczoraj nawet zdawałem komplet (dekoder HD + modem)
    na Marynarskiej i byłem chyba 6 w kolejce (~12). Faktem jest, że
    atmosfera taka sobie, ale to inna sprawa. Przez telefon trochę rzeczy
    załatwić można (choć raczej niewiele), za to maile są dość skuteczne,
    ponieważ w końcu trafiają gdzie trzeba. Jeszcze skuteczniejsze są
    jednak faksy i polecone (choć osobiście tylko faksy wysyłałem)
    i nadal nie trzeba się w punkcie pojawiać.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: