eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipUPC kupiło AsteraRe: UPC kupiło Astera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: UPC kupiło Astera
    Date: Wed, 15 Dec 2010 22:09:54 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 72
    Message-ID: <iebar6$1bs$1@inews.gazeta.pl>
    References: <idiqfp$5c3$1@news.onet.pl> <idjfmn$k09$1@news.onet.pl>
    <idjl9s$arr$1@news.onet.pl> <idku28$1lv5$1@news2.ipartners.pl>
    <idl0fe$qp8$1@pyro.tvk.wroc.pl> <idl1n2$1npg$1@news2.ipartners.pl>
    <idl2ot$od3$1@news.onet.pl>
    <s...@l...freebsd.lublin.pl>
    <s...@t...dom.local>
    <s...@l...freebsd.lublin.pl>
    <20101208100342.5d07a940@babcia-workstation>
    <ido4do$86m$1@inews.gazeta.pl> <idoena$eld$1@inews.gazeta.pl>
    <idqis4$mn8$1@inews.gazeta.pl> <idql16$sao$1@news.onet.pl>
    <idqq5r$k54$1@inews.gazeta.pl> <idrahq$lt5$2@inews.gazeta.pl>
    <idsusv$2nr$1@inews.gazeta.pl> <ie60dp$dr6$1@inews.gazeta.pl>
    <ie81pg$7il$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1292447398 1404 82.210.140.98 (15 Dec 2010 21:09:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Dec 2010 21:09:58 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <ie81pg$7il$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:93590
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-14 16:17, elmer radi radisson pisze:
    (...)
    > Co ma do rzeczy to, ze mozna zamowic uslugi bez SIMa, *drozej* niz z
    > karta, kiedy wyraznie widac ze sztandarowa oferta skierowana do
    > wiekszosci klientow, czyli lojalnosciowa wiaze sie z dowiazaniem
    > komorki i lepsza cene na abonament uwarunkowana przyjeciem tej uslugi?

    To elementarne - nie masz obowiązku korzystania z takiej usługi i sam
    wybierasz czy ją chcesz. Sprzedaż wiązana/pakiet jest czymś normalnym
    na rynku i częścią polityki firmy.

    > Czarno na bialym widac ze mechanizm w ktorym komorka zostala
    > subsydiowana kosztem innych uslug i jest dolaczana ponizej faktycznej
    > rynkowej wartosci zblizonej uslugi jest zwyklym wciskaniem jej na sile
    > i ze uslugodawca dazy do osiagniecia celu ktorym jest kolejna aktywacja
    > numeru w sposob agresywny.

    Aha, znowu mamy agresję i do tego brak konsekwencji, o której później.

    > Jest to tym bardziej zrozumiale wobec usilnego dazenia do wykazania
    > sie operatora jak najwieksza baza abonentow ze wzgledu na zobowiazania
    > wobec upstreamowego operatora infrastrukturalnego oraz przewidywana
    > sprzedaza spolki. Przy okazji liczy z pewnoscia na to ze ludzie
    > beda wydzwaniali minuty z pakietu ponad limit i dawac dodatkowy
    > przychod, co jest tez forma naciagania, bo pojawia sie mechanizm
    > generowania wydatkow po stronie klienta.

    Typowe działanie, a klient godzi się na to podpisując czytelną umowę
    na określonych warunkach. Wprowadzają nową usługę na rynek i jest jak
    najbardziej oczywiste, że kalkulują koszty poszczególnych usług
    tak, by per saldo wyszło na plus dla firmy i o dziwo nawet dla klienta.

    > To wszystko sie dodatkowo dzieje w sytuacji w ktorej abonenci
    > skarza sie na ceny uslug znacznie wyzsze od konkurencji i nie obnizane
    > ich od dluzszego czasu. Tymczasem sztucznie dopompowuje sie portfolio
    > uslugami - ktorych abonent tak naprawde wcale nie oczekuje - aby moc
    > takze uzasadnic utrzymywany wysoki poziom cenowy.

    Abonenci zawsze się skarżą na ceny itd., a z oferty Aster korzystać nie
    trzeba. Zgadzam się, że ich polityka jest dla wielu osób (starych
    abonentów) nie do przyjęcia, ale nadal ciężko mówić o wciskaniu SIM
    na siłę. Klient robi to na własne życzenie, a oferta Aster przestała
    być atrakcyjna i konkurencyjna jakiś czas temu. Co do opowieści
    o dopompowywaniu portfolio - Aster jest łakomym kąskiem od dawna,
    niezależnie od kart SIM itd.

    > Zatem dowodow na fakt iz jest to wciskanie produktu na sile jest
    > conajmniej pare.

    To co opisujesz to nie są żadne dowody na wciskanie produktu, tylko
    przykład promowania pewnej oferty zintegrowanej. Porównaj sobie
    mechanizm choćby z rynkiem ubezpieczeniowym. Pojedyncze usługi
    są droższe niż zintegrowane/pakiety.

    > Jesli udajesz ze tego nie rozumiesz, to widze
    > ze tego nie zmienie i dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu.

    Jak najbardziej widzę i rozumiem działania Aster, a do tego doskonale
    rozumiem Twój punkt widzenia, co nie znaczy, że masz rację w zakresie
    swoich żali itd.

    > Natomiast mogbys sie zastanowic ze dwa razy zanim wlaczysz sie do
    > dyskusji probujac zanegowac cos ot tak dla zasady i glownie potrafiac
    > krecic glowa na "nie".

    Widzisz, takimi 'argumentami' nikogo rozsądnego nie przekonasz do
    swojego punktu widzenia. Inna sprawa, że tak naprawdę nigdzie
    w tym wątku nie były podane dane, które by racjonalnie mogły być
    przyjęte do wyliczenia czegokolwiek.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: