    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: UE znowu euro terror
    Date: Sat, 10 Apr 2010 12:06:14 +0200

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hppg7q$nmo$...@i...gazeta.pl...
    > jeżdziłeś motocyklem z abs-em? Koszt moze i bedzie 20% ale bezpiecznstwo
    > zwieksza sie o 200%. Jak dla mnie - to sie po prostu opłaca.

    Jezdziles tania 125 z i bez ABS'u? Ja jechalem 50'tka i bezpieczenstwo sie
    nie zwieksza lecz maleje, bo tani ABS glupieje np. na tarkach, a w
    wiekszosci przypadkow 125'tki hamuja wystarczajaco dobrze (mala masa do
    wyhamowania). Zmuszenie do montowania do wszystkich motocykli ABS'u bedzie
    powodowalo, ze te 125, 250 beda mialy taki wlasnie, najtanszy ABS, ktory nie
    zwiekszy bezpieczenstwa ani odrobine, a tylko wprowadzi zludne wrazenie
    bezpieczenstwa (ABS mnie uratuje!), ktorego rozwianie moze zakonczyc sie
    bardzo zle.

    IMHO dobrze, ze wymyslono i dopracowano ABS (czy C-ABS) w motocyklach i
    fajnie by bylo, gdyby w ciezkich sprzetach to byl standard. Ale maszyny
    terenowe czy tanie, lekkie, miejskie jezdzidelka nie musza go miec. Nakaz
    spowoduje tylko spadek sprzedazy nowych skuterkow i maszyn o malej
    pojemnosci.

    --
    pzdr:
    Ivam