  • Data: 2010-04-10 15:18:04
    Temat: Re: UE znowu euro terror
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hpq31d$7um$...@i...gazeta.pl...
    > Ale w motongu - kiedy się włączał? Zawsze :-) No prawie zawsze, nauczyłem
    > sie zawsze dusić heble do spodu - no ale to dygresja :-)))

    I tym sposobem moze sie dla Ciebie to zle skonczyc, jak wsiadziesz na
    maszyne bez ABS'u - czego nie zycze. Albo jeszcze gorzej - jak sie zepsuje w
    momencie ktorego sie nie spodziewasz.

    > Natomiast co najmniej 2 razy uratował mnie przed wypadkiem

    2 razy w ciagu jednego roku? Nieostroznie jezdzisz;)

    > Nie mam nic przeciwko, zeby był montowany do wszystkich motocykli
    > (podkreslam, wszystkich, lekkich cięzkich, czerwonych i sraczkowych) za
    > wyjątkiem crossowych. Wystarczająco jasno?

    Tak, jasno. Nie zgadzam sie z Toba:)

    Nie mam nic przeciwko, zeby byl montowany do wszystkich motocykli, ale za
    wola kupujacego, a nie z nakazu, bo:
    - w motocyklu chodzi IMHO o poczucie wolnosci, przyjemnosci z jazdy, itp.
    Jak chce byc bezpieczny w razie wypadku, suchy w trakcie deszczu, cieply w
    zimie, chlodny w lato, etc. kupuje auto i nim jezdze
    - motocykl to nie tylko srodek transportu, dla wiekszosci to hobby. IMHO
    rozmiary, moce, dodatkowe "bajery" (typu ABS i inne) powinny byc regulowane
    potrzebami rynku (tego co ludzie chca kupic), a nie odgornymi nakazami
    - w przypadku tradycyjnego ABS'u jego awaria rowna sie wylaczeniu ABS'u i
    pracy jakby go nie bylo. Ciekawe co bedzie jak padnie sterownik hondowskiego
    C-ABS'u. W tradycyjnych hamulcach jest mniej rzeczy, ktore moga sie popsuc i
    wymagaja wykwalifikowanego personelu do obslugi. Dobra - ten argument tak
    naprawde jest troche na sile, ale jest;)

    Dla mnie zmuszanie do montowania ABS'u do wszystkich motocykli (z
    wylaczeniem krosow) jest tym samym czym ograniczanie mocy do tych 100KM.
    Odezwa sie tacy, ktorym to wystarczy (bo mozna leciec nawet i 230km/h), ale
    odezwa sie turysci, ktorzy jezdza ciezkimi maszynami, z duza iloscia bagazu
    i pasazerem i powiedza, ze te 100KM to glupota (wyobrazam sobie hayabuse o
    mocy 100KM i ciekaw jestem czy tez by byla rownie kultowa). Odezwa sie
    rowniez wlasciciele szlifierek, ktorzy zagladaja na tor, a nie chca/nie stac
    ich na kupno drugiej maszyny do jazdy poza torem.

    Poza tym 100KM w jednej maszynie to nie to samo co 100KM w innej (np. w
    szlifierce o pojemnosci 600ccm i np. r1150 - tak wiem, ona nie ma nawet tej
    100, ale chodzi o przyklad).

    > Twoje teorie rynkowe mnie nie interesują zbytnie, jakos im nie dowierzam.
    > Niemcy jak wprowadzali zakaz palenia w knajpach to tez rozpaczali ze
    > knajpy upadną. Upadły? Nie.

    A zakaz palenia w knajpach mial wplyw na cene paczki papierosow? A moze na
    ceny posilkow i napojow w knajpach? Zly przyklad podales;)

    > Bo zakaz dotyczył wszystkich i alternatywy pójscia gdzie indziej nie było.
    > I tu byłoby podobnie.

    Nie byloby. Nie mozesz kupic uzywanej paczki papierosow zamiast nowej.
    Rowniez nie wierze, ze wzrost ceny papierosow nie ma zadnego wplywu na ich
    sprzedaz.

    --
    pzdr:
    Ivam