eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleUE znowu euro terror › Re: UE znowu euro terror
  • Data: 2010-04-10 13:20:29
    Temat: Re: UE znowu euro terror
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hpprmp$977$...@i...gazeta.pl...
    > To dosc proste - w małych maszynach ma być sprawnie działający ABS. Jak
    > jakis model sie nie sprawdził, to należy go nie stosować, ale to kwestia
    > juz konkretnego modelu wiec nie ma co generalizować.

    Kto go bedzie sprawdzal?

    W malych i tanich maszynach ABS nie powinien byc obowiazkowy.

    Chce ktos doplacic to niech doplaca, ale zmuszanie producentow oznacza:
    - wzrost kosztow produkcji maszyny
    - wzrost wagi maszyny (mowimy o lekkich i tanich)
    - wzrost kosztow serwisu maszyny (od czasu do czasu trzeba sprawdzic
    dodatkowa elektronike)
    - w tanich maszynach przy awarii abs'u nie bedzie on juz naprawiany (bo
    koszta beda zbyt wysokie)

    A to wszystko oznacza spadek sprzedazy nowych tanich motocykli. Rynek tanich
    nowych aut nie istnieje (cena malego fiata, gdy konczono jego produkcje byla
    2 razy nizzsza niz jakiegokolwiek innego nowego auta). Rynek tanich
    motocykli tez zniknie, gdy wprowadzi sie obowiazkowy ABS, wtrysk, EURO4,
    poduszke powetrzna, strefy zgniotu, itd.

    A jaki bedzie zysk? Uratowanie 1 sytuacji na 2000 mozliwych, bo akurat
    jechal w deszczu?

    Dla mnie jest to tak samo bezsensu jak obowiazek jazdy w pelnym rynsztunku
    motocyklowym (koniecznie z certyfikatami CE) i kamizelce odblaskowej czy
    obowiazkowe montowanie poduszek powietrznych w kurtkach motocyklowych.

    Powiedz szczerze: jak czesto Ci sie ten ABS wlacza i ile razy rocznie Ci
    dupe ratuje? Nie wiem jak jest w moto, i pytam bo za 5 lat jazdy autem z
    ABS'em nie zdazylo mi sie, zeby mnie przed czymkolwiek uratowal. Wlaczal -
    tak, uratowal - nie.

    > Co najwyzej maszyny służące do wygłupów w terenie mogłybygo nie miec, ale
    > nie z powodu jego wady (bo można przecież go wyłączyć)

    Mozna? I ten wylacznik ma byc obowiazkowy? Na tym na czym ja jezdzilem
    jedyna opcja wylaczenia ABS'u to bylo odpiecie kabla od czujnika.

    > a z powodu dodatkowej wagi co w lekkich maszynach moze miec znaczenie.

    O _LEKKICH__i__TANICH_ maszynach przeciez gadamy! Zdecyduj sie wiec: ABS
    (wg. Ciebie) powinien byc montowany do wszystkich, czy tylko do
    turystycznych, czy tylko do duzych, czy tylko do drogich, czy tylko... etc.

    Bo sie pogubilem w tym co mowisz;)

    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: