  • 31. Data: 2009-05-10 18:51:18
    Temat: Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Sunday, May 10, 2009, 8:15:02 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale takie modemy to tylko muzeum lub pod MS windows :)

    MS Windows? Bez sensu - szczerze wątpię, żeby windowsowy terminal
    obserwował RI.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2009-05-10 18:58:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Sunday, May 10, 2009, 8:34:37 PM, you wrote:

    [...]

    > Teaz to w ogóle modemy telefoniczne łatwiej spotkać w muzeum niż
    > w sklepie.

    W laptopach nadal są wbudowywane...

    > Ale w czasach, o których pisałem (poczętek lat '90),

    Początek lat 90-tych to już V32 (9600bps), korekcja błędów i kompresja
    (V42, V42bis, MNP3-5) sprzętowa i pełna obsługa w trybie Hayes. W
    końcówce lat 80-tych były wynalazki.

    > w naturze można było znaleźćć różne dziwy. No i dalej nie wiem,
    > dlaczego nie korzystać z sygnału RI? "Nie wypada", "się nie używa",
    > są jeszcze jakieś inne powody? Z ciekawości pytam, bo i tak już
    > dialupów praktykować nie zamierzam.

    Po prostu nie ma sensu dublowanie funkcji. Oprogramowanie od dawna od
    modemu oczekuje poprawnej interpretacji zestawu komend Hayes. Nie
    przypominam sobie jakiegokolwiek oprogramowania, które obserwowałoby
    linię RI.
    Na liniach dzierżawionych, gdzie modemy były zestawione w trybie
    "niemym", ważniejsza była linia (D)CD. RI była zupełnie bezużyteczna,
    bo nie było dzwonienia.

  • 33. Data: 2009-05-10 19:29:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    m...@g...com pisze:

    > Jedyna możliwość o jakiejś myślimy na przyszłość to sterowanie fazowe
    > żarówek - czas pokaże co uda się uzyskać na PIWO4 ;)

    Jeszcze byście o LEDach pomyśleli, żeby było ekologicznie :)

  • 34. Data: 2009-05-10 19:32:50
    Od: roman rumian <r...@g...com>

    Martin McKey Ltd. pisze:
    (...)

    Hm ... hm ...
    A kto płaci za prąd ? ;-)

    pozdrawiam

    RR

  • 35. Data: 2009-05-10 19:57:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > W laptopach nadal są wbudowywane...

    No fakt. Zwykle tak dobrze schowane, że o nich zapomniałem.

    > Początek lat 90-tych to już V32 (9600bps), korekcja błędów i kompresja
    > (V42, V42bis, MNP3-5) sprzętowa i pełna obsługa w trybie Hayes. W
    > końcówce lat 80-tych były wynalazki.

    A w roku 1969, to ludzie nawet polecieli na Księżyc. Ja miałem na myśli
    tak zwany realny lajf, czyli modemy "High Speed" (2400). Jak gdzieś
    koło roku 1995 kupowałem modemy do zestawienia stałego połączenia, to
    wziąłem 1440. 2800 też były dostępne, ale cena zaporowa. No i sprzedawcy
    mówili, że nie wiadomo czy w ogóle zadziałają w naszych warunkach. Ale
    i tak para kosztowała coś na poziomie średniej pensji.

    > Po prostu nie ma sensu dublowanie funkcji.

    Poszukując sensu wkraczamy już w domenę filozofii. Naprawdę o wiele
    bardziej podobała mi się Pańska pierwsza odpowiedź.

    > Oprogramowanie od dawna od modemu oczekuje poprawnej interpretacji
    > zestawu komend Hayes.

    No i możę się stać tak, że czekać sobie będzie ad mortum defecatum.

    > Nie przypominam sobie jakiegokolwiek oprogramowania, które obserwowałoby
    > linię RI.

    Któreś z *getty to robi(ło).

    > Na liniach dzierżawionych, gdzie modemy były zestawione w trybie
    > "niemym", ważniejsza była linia (D)CD. RI była zupełnie bezużyteczna,
    > bo nie było dzwonienia.

    Jeden dzwonił do drugiego, więc jakieś było. Ale oczywiście już na
    rs232 poza sygnałami służącymi do przesyłania strumienia danych,
    mało co miało jakieś praktyczne znaczenie.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2009-05-10 19:58:59
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Jeszcze byście o LEDach pomyśleli, żeby było ekologicznie :)

    Ta, 50-cio watowych ;)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 37. Data: 2009-05-10 20:10:20
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Jeszcze byście o LEDach pomyśleli, żeby było ekologicznie :)

    Ee, to powoli straci sens - lepiej już zrobić potężny wyświetlacz LED na
    ścianie bez okien... ale co w tym zabawnego?
    To ma być zapalanie światła w pomieszczeniu, wiec najlepiej gdyby
    wykorzystywało istniejące lampy i żyrandole i było integralną częścią
    budynku.

    Mirek.

  • 38. Data: 2009-05-10 20:12:04
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    roman rumian wrote:

    > A kto płaci za prąd ? ;-)

    A kto płaci jak studenci siedzą w pokojach, mają zapalone światła,
    włączone komputery i pędzą sobie... herbatę? ;)

    Mirek.

  • 39. Data: 2009-05-10 20:24:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oprogramowanie od dawna od
    > modemu oczekuje poprawnej interpretacji zestawu komend Hayes.

    Od dawna szukałem modemu, który rozumie komendę ATDT 555555 R - głupia
    literka, niby jest w specyfikacji Hayesa i tylko jeden modem na rynku...

    Mirek.

  • 40. Data: 2009-05-10 20:49:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Sunday, May 10, 2009, 10:24:18 PM, you wrote:

    > Od dawna szukałem modemu, który rozumie komendę ATDT 555555 R - głupia
    > literka, niby jest w specyfikacji Hayesa i tylko jeden modem na rynku...

    Ale my piszemy o komunikacie RING vs. sygnał RI a nie niuansach
    implementacji zestawu komend Hayes w poszczególnych modemach. Jako
    ciekawostkę podam Ci, że implementacja komendy "+++" była powodem
    wielu procesów sądowych. A Ty tu o modyfikatorze komendy ATD...