eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :) › Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
  • Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 10 May 2009 20:58:34 +0200
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Hello Jarosław,

    Sunday, May 10, 2009, 8:34:37 PM, you wrote:

    [...]

    > Teaz to w ogóle modemy telefoniczne łatwiej spotkać w muzeum niż
    > w sklepie.

    W laptopach nadal są wbudowywane...

    > Ale w czasach, o których pisałem (poczętek lat '90),

    Początek lat 90-tych to już V32 (9600bps), korekcja błędów i kompresja
    (V42, V42bis, MNP3-5) sprzętowa i pełna obsługa w trybie Hayes. W
    końcówce lat 80-tych były wynalazki.

    > w naturze można było znaleźćć różne dziwy. No i dalej nie wiem,
    > dlaczego nie korzystać z sygnału RI? "Nie wypada", "się nie używa",
    > są jeszcze jakieś inne powody? Z ciekawości pytam, bo i tak już
    > dialupów praktykować nie zamierzam.

    Po prostu nie ma sensu dublowanie funkcji. Oprogramowanie od dawna od
    modemu oczekuje poprawnej interpretacji zestawu komend Hayes. Nie
    przypominam sobie jakiegokolwiek oprogramowania, które obserwowałoby
    linię RI.
    Na liniach dzierżawionych, gdzie modemy były zestawione w trybie
    "niemym", ważniejsza była linia (D)CD. RI była zupełnie bezużyteczna,
    bo nie było dzwonienia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl