  • 1. Data: 2009-05-09 14:08:43
    Temat: Tysiąc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: "Martin McKey Ltd." <m...@s...list.pl>

    Już we wtorek w działaniu :)

    Zapowiada się nieźle, bo już jest multikolor ;) w zeszłym roku były dwa
    kolory, a teraz...

    http://projekt-piwo.pl/
    http://projekt-piwo.pl/index.php?adr=kiedy

    Pozdrawiam,
    McKey

  • 2. Data: 2009-05-09 15:23:32
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Martin McKey Ltd." <m...@s...list.pl> napisał w wiadomości
    > Już we wtorek w działaniu :)
    >
    > Zapowiada się nieźle, bo już jest multikolor ;) w zeszłym roku były dwa
> [...]

    Jak się tym steruje (tzn jakim medium są połączone te 8-żarowkowe moduły)?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-05-09 20:20:35
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    na zdjęciach modułu chyba widać złącza RJ45.

  • 4. Data: 2009-05-09 21:28:27
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > na zdjęciach modułu chyba widać złącza RJ45.

    Złącza widać, ale nie oznacza to na 100%, że zastosowano Ethernet ;)..
    choć fakt, Ethernet byłby najlepszym wyjściem! W końcu w każdym pokoju w
    akademiku nie brakuje gniazdek do tej sieci i można wszystko łatwo
    połączyć... jednak sądząc po dużej liczbie tych złącz (3 na moduł) oraz
    braku jakichkolwiek układów realizujących warstwę fizyczną (ja
    przynajmniej się takich nie dopatrzyłem) obstawiam, że to działa na
    czymś innym... może na RS485?? Być może w czasie pracy odłącza się całą
    sieć od komputerów, hubów itp, i istniejące kable wykorzystuje się do
    485 ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-05-09 22:08:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Konop wrote:

    > Złącza widać, ale nie oznacza to na 100%, że zastosowano Ethernet ;)..
    > choć fakt, Ethernet byłby najlepszym wyjściem!

    Trzy RJ-ki? to moduł musiałby robić jednocześnie za switcha - zbyt
    piękne, zresztą po co skoro możnaby to podłączyć do istniejącej
    struktury. Pewnie jeden moduł łączy się z dwoma lub trzema sąsiadami.
    Ale dlaczego cztery kolory żarówek, a nie trzy: RGB i ich kombinacje?

    Mirek.

  • 6. Data: 2009-05-09 22:12:28
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Mirek pisze:

    > Ale dlaczego cztery kolory żarówek, a nie trzy: RGB i ich kombinacje?

    Bo zapewne addytywne R+G+B wszystkie naraz wygladalo slabo - wiec dodali
    zolty (bialy).

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2009-05-09 22:30:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    darnok wrote:

    > Bo zapewne addytywne R+G+B wszystkie naraz wygladalo slabo

    Popatrz na edytor animacji - nie wygląda jakby się dało włączyć dwie na
    raz. (mam linuksa, to nie chce mi się go sciągać i uruchamiać)

    Mirek.

  • 8. Data: 2009-05-10 10:26:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Konop pisze:

> [...]
    > choć fakt, Ethernet byłby najlepszym wyjściem! W końcu w każdym pokoju w
    > akademiku nie brakuje gniazdek do tej sieci i można wszystko łatwo

    Hmm... Oczywiście to nie wyjaśnia zbyt wiele, ale przesłuchałem wywiad z
    autorami projektu dostępny na jego stronie. Padają tam takie
    stwierdzenia jak: "moduły są sterowane z komputera przez sieć" albo
    "najnowsza wersja to już właściwie mała sieć przemysłowa".
    Ktoś wie jakich mikrokontrolerów użyli?

    Właśnie. Który mikrokontroler pozwala na łatwą, prostą i przyjemną
    obsługę Ethernetu? ;)

  • 9. Data: 2009-05-10 10:37:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 12:26:21 +0200, Atlantis wrote:
    >Hmm... Oczywiście to nie wyjaśnia zbyt wiele, ale przesłuchałem wywiad z
    >autorami projektu dostępny na jego stronie. Padają tam takie
    >stwierdzenia jak: "moduły są sterowane z komputera przez sieć" albo

    W akademiku jest ethernet rozprowadzony.
    A w kazdym pokoju stoi co najmniej jeden pecet.

    Konwersja Ethernet - RS232 wydaje sie wiec naturalna :-)

    J.

  • 10. Data: 2009-05-10 11:39:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > W akademiku jest ethernet rozprowadzony.
    > A w kazdym pokoju stoi co najmniej jeden pecet.
    >
    > Konwersja Ethernet - RS232 wydaje sie wiec naturalna :-)

    Tyle tylko, że moduł z żarówkami jest wyposażony w coś co przypomina
    gniazdka rj45. Dość niestandardowy sposób podłączenia rs232 do komputera. :)