  • 11. Data: 2009-01-17 11:59:31
    Temat: Re: Tyrystorowe lampy w cyfrowkach
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 09:26:42 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > 3) W poście wyżej o lampach studyjnych Radek wspomina, że lampa w trybie
    > HSS błyska wiele tysięcy razy na sekundę. Do tej pory wydawało mi się,
    > że im krótszy czas migawki, tym lampa częściej musi błyskać, ale jeśli
    > lampa w trybie HSS emituje praktycznie ciągły strumień światła, to przy
    > skracaniu czasów synchronizacji zasięg lampy nie powinien spadać ?

    http://www.chem.helsinki.fi/~toomas/photo/flash-disc
    harge/hispeed.html
    Błyska tak samo często, a przy skracaniu czasu x-sync wydajność flasha
    powinna rosnąć (jak dobrze zrozumiałem słowo skracanie czasu x-sync), nie
    wiem, czy tak jest w istocie.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 12. Data: 2009-01-17 12:08:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > Nie musisz.
    > Migawka otwiera się powiedzmy na 1/250s i błysk ma się w ten czas wpasować.

    Ale wtedy będzie efekt jak na filmie Radka, o ile błysk nie trwa
    odpowiednio długo. Jak trwa krócej, to niestety sfotografuję pozycję
    przysłony i szerokość szczeliny(+plus ewentualne przesunięcie, jeśli
    błysk będzie w miarę długi=pełna moc lampy).

    > Tak. Zasięg lampy wzrasta wraz z wydłużaniem się czasu naświetlania. To
    > jest właśnie podstawowa wada trybu HSS. Tracisz dużo mocy wraz ze
    > skracaniem czasu migawki.

    Czyli nadal lepszy jest krótszy czas synchronizacji, bo zwiększa zasięg
    lampy w trybie HSS, jeśli dobrze rozumiem(cała energia zostaje uwolniona
    w krótszym czasie)?

    A najlepiej to by było, gdyby można było mieć wybór, czy chce się
    stosować migawkę elektroniczną, i pomimo jej wad lepsze takie zdjęcie
    niż jego brak.

    P.S.
    Pentax K20D dysponuje migawką elektroniczą, której używa w trybie zdjęć
    seryjnych - 20fps. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli możliwości
    jej zastosowania przy normalnych zdjęciach z lampą, a szkoda, bo pomimo,
    że to puszka z wyższej półki (i jak na razie najwyższej Pentaksa), to
    x-sync ma jedynie 1/180s.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 13. Data: 2009-01-17 12:16:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radio Erewan pisze:

> [...]
    > Błyska tak samo często, a przy skracaniu czasu x-sync wydajność flasha
    > powinna rosnąć (jak dobrze zrozumiałem słowo skracanie czasu x-sync), nie

    Nie, o x-sync pytałem się w pyt. nr.4 ;)
    Tutaj chodzi mi wyłącznie o skracanie czasu w trybie HSS, ale JA
    słusznie zauważył, że fotografowanie w trybie HSS, to jak fotografowanie
    przy świetle zastanym - skracanie czasu zmniejsza ekspozycję, więc lampa
    musi kompensować to siłą błysku, w związku z czym jej zasięg drastycznie
    spada, co widać na wskaźniku zasięgu lampy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2009-01-19 08:30:34
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Paweł W. pisze:
> [...]

    Na pewno te czasy podają z marginesem, czyli akurat prawidłowo, a nie
    marketingowo.
    Na szczęście nie napisali tego marketingowego OD/DO.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>