    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Typ hamownik...
    Date: Mon, 20 Jan 2014 19:31:29 +0000 (UTC)
    <X...@1...0.0.1>
    <52dd55ae$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <52dd6eff$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik NetiaAbonent n...@a...invalid ...

    > Jak to nie ? Próbowałeś w ogóle ?

    Ale jak mam to sprawdzic, skoro nigdy nie zdarzyło mi sie stracic panowania
    nad pojazdem ze względu na hamowanie silnikiem?

    > Ale tył mnie nie wyprzedzi o co chodziło.

    Ok, przy ekstremalnie sliskiej nawierzchni hamowanie ABSem moze byc tylko
    lepsze niz hamowanie silnikiem.
    Najczesciej bedzie jednak równo bezskuteczne.

    > Wiesz w ogóle jaka jest ta przyczepność na lodzie ?

    Mała?

    > Brakło argumentów ?

    Argumentów na co?
    Juz widziałem nie raz takich co jechali po lodzie i sie dziwili, ze cisną
    hamulec a samochód i tak jedzie, bo abs tak bardzo zmneijsza siłe
    hamowania, ze praktycznie nie ma hamowania...

    Przypominam ze nie mówimy tu o byle jakim oblodzeniu.
    Tylko oblodzeniu, ktore do tego stopnia zmniejszyło siłe tarcia, ze nawet
    puszczenie pedału gazu juz zrywa przyczepnośc.