-
Data: 2014-01-20 20:31:29
Temat: Re: Typ hamownik...
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik NetiaAbonent n...@a...invalid ...
>>>>>> A jak wjedziesz na lód i hamowanie silnikiem sprawi ze wpadniesz
>>>>>> w poslizg to zadne ABSy ci w niczym nie pomoga.
>>>>>
>>>>> Więc jakbyś hamował ABS'em zamiast silnikiem to byś do tego nie
>>>>> doprowadził
>>>>>:-)
>>>>>
>>>> A do czego byś doprowadził?
>>>
>>> Do zahamowania :-)
>>>
>> Jeżeli było tak slisko, ze nawet puszczenie gazu spowodowało poślizg,
>> to żaden ABS nie umożliwi ci zahamowania.
>
> Jak to nie ? Próbowałeś w ogóle ?
>
Ale jak mam to sprawdzic, skoro nigdy nie zdarzyło mi sie stracic panowania
nad pojazdem ze względu na hamowanie silnikiem?
>> Pojedziesz jak na łyżwach.
>
> Ale tył mnie nie wyprzedzi o co chodziło.
>
Ok, przy ekstremalnie sliskiej nawierzchni hamowanie ABSem moze byc tylko
lepsze niz hamowanie silnikiem.
Najczesciej bedzie jednak równo bezskuteczne.
>> I nie bedziesz miał równiez możliwości skretu bo przyczepnośc bedzie
>> tak mała, że o zadnym skręcaniu nie bedzie mowy.
>
> Wiesz w ogóle jaka jest ta przyczepność na lodzie ?
>
Mała?
>>>>
>>>>>> Tylko ze ja mowie o normalnym hamowaniu silnikiem a nie o
>>>>>> hamowaniu w stylu: jade 60 i włączam dwójke puszczając gwałtownie
>>>>>> sprzegło. Wtedy owszem, wpasc w poslizg bardzo łatwo bo siła
>>>>>> bedzie podobna do naciśniecia hamulca, ale przeciez nie o takie
>>>>>> hamowanie chodzi...
>>>>>
>>>>> Na lodzie, puszczenie gazu spokojnie może doprowadzić do tego, że
>>>>> tył zacznie Cię wyprzedzać.
>>>>>
>>>> Powtórze - jeżeli jest taki lód, że dzieją się takie rzeczy, a ty
>>>> musisz przyhamowac, to najprawdopodobniej jest juz za późno i żaden
>>>> abs ci w niczym nie pomoże.
>>>
>>> Czyli nie rozumiesz, że aktywny ABS działa jak kontrola trakcji.
>>>
>> ciekawa jest slepa wiara w systemy elektroniczne...
>
> Brakło argumentów ?
Argumentów na co?
Juz widziałem nie raz takich co jechali po lodzie i sie dziwili, ze cisną
hamulec a samochód i tak jedzie, bo abs tak bardzo zmneijsza siłe
hamowania, ze praktycznie nie ma hamowania...
Przypominam ze nie mówimy tu o byle jakim oblodzeniu.
Tylko oblodzeniu, ktore do tego stopnia zmniejszyło siłe tarcia, ze nawet
puszczenie pedału gazu juz zrywa przyczepnośc.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.14 21:59 masti
- 20.01.14 22:45 WOJO
- 21.01.14 08:06 sqlwiel
- 21.01.14 10:39 masti
- 21.01.14 18:54 Shrek
- 21.01.14 18:56 Artur Maśląg
- 21.01.14 19:25 Shrek
- 21.01.14 19:34 Jan45
- 21.01.14 19:35 Artur Maśląg
- 21.01.14 19:37 Shrek
- 25.01.14 16:09 Pszemol
- 18.01.14 22:47 janusz_k
- 01.02.14 01:05 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=