    Date: Sun, 19 Jan 2014 11:36:43 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Typ hamownik...

    W dniu 2014-01-18 14:26, RadoslawF pisze:

    > Pytałem znajomych u których zaobserwowałem taki styl jazdy.
    > Każdy tłumaczył na swój sposób ale wniosek jest jeden, brak
    > wiedzy i kultywowanie złych przyzwyczajeń które maskuje
    > poziom techniczny współczesnych pojazdów.

    Twój wniosek znamy, ale nie znamy tłumaczenia bliżej
    niesprecyzowanych znajomych.

    > Jak ktoś się uczył jeździć Warszawą to bez potrzeby nie hamował
    > bo wiedział ile będzie potem trwało rozpędzanie, jak ma
    > w lżejszym pojeździe dwa lub trzy razy więcej koni to
    > najpierw hamuje a potem gazu, potem znowu hamulec i znowu
    > gaz. A jak jeszcze ma automat to ma pojazd do takich
    > zachowań wręcz zaprojektowany.

    To są te "ich" tłumaczenia? Argument z Warszawą raczej
    abstrakcyjny, ponieważ jak na tamte czasy to bardzo sprawnie
    przyspieszała i w zasadzie nic nie kosztowało przyhamowanie,
    a szarpanie hamulec-gaz w obecnych równie absurdalne.
    Automat oczywiście jest do tego wręcz zaprojektowany, ale
    chodzi generalnie o jazdę miejską, a nie kangura na drodze.

    > A na próbę wykazanie bezsensowności takiego zachowania
    > wcześniej czy później pada odpowiedź że na bezpieczeństwie
    > nie będzie oszczędzał.

    Czasem warto sprawdzić stan nawierzchni - są na to 2 sposoby
    1. lekkie przyciśniecie hamulca
    2. dodanie gazu

    Inna sprawa, że czas się przyzwyczaić, że ludzie jeżdżą jak potrafią,
    a czego uczeni na kursach to tak mniej więcej wiadomo.