eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTyp hamownik...Re: Typ hamownik...
  • Data: 2014-01-19 11:48:28
    Temat: Re: Typ hamownik...
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-01-19, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    >>
    >> Bo ABS wykrywa, ze jedno kolo zaczyna sie krecic wolniej niz pozostale i
    >> mu popuszcza.
    >
    > Spore uproszczenie, ale ogólnie można przyjąć za poprawne :)
    >
    No uproszczenie bo reszte mozna sobie doczytac w odpowiednich miejscach :-)
    >>
    >> Tak, ze blokuje calkiem kola to pewnie jakis stary ABS
    >> albo na prawde bardzo slisko. Przeciez te czujniki maja sporo impulsow
    >> na obrot kola wiec latwo wykrywac poslizg jeszcze przed zablokowaniem.
    >
    > Tak właśnie jest - wykrywany nie jest fakt zablokowania koła (od dawna)
    > a fakt zbliżania się do granicy poślizgu. Koło już będące w poślizgu
    > ciężko jest z powrotem rozpędzić, by złapało przyczepność.
    >
    Dokladnie, a jeszcze trudniej zeby mialo to robic kilkanascie razy
    na sekunde. Kolo swoje wazy i swoja bezwladnosc ma. Przetestowalem sobie
    kiedys ABS w motocyklu BMW w ktorym OIDP powyzej 6 km/h hamowanie bylo
    "by wire", w sensie ze klamka hamulca nie podnosilo sie cisnienia
    w ukladzie hamulcowym tylko robil to komputer. Po wcisnieciu klamki
    do oporu motocykl po prostu hamowal ale o zadnych uslizgach nie bylo
    mowy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: