-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "pitpull" <p...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4cae2699$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
Date: Thu, 7 Oct 2010 23:39:41 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 61
Message-ID: <4cae3e2d$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 212.244.217.203
X-Trace: 1286487597 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27030 212.244.217.203:1651
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2316381
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4cae2699$0$20992$65785112@news.neostrada.pl...
> Czy ktoś pamięta jak powinny działać tylne hamulce tarczowe stosowane w
> 125p i starych Polonezach?
>
> Tam jest zacisk pływający, ale tak jak patrzę na ten mechanizm to pływać
> to to nie będzie na pewno.
>
> Nie ma żadnych ładnych prowadnic, a po prostu zacisk szoruje sobie po
> jarzmie w sposób nie dający wielkich szans na płynną pracę.
> To się praktycznie na słowo honoru trzyma żeby ten zacisk nie wyleciał z
> jarzma, bo na dobrą sprawę trzyma go tam jedynie wygięty, sprężynujący
> pałąk i kawałek blachy wciśniętej między zacisk a jarzmo.
>
> Jak się tym poszarpie, to wszystko ma luzy które powodują że zacisk w
> jarzmie może się ustawić krzywo i widać że klocki przez to zużywają się
> krzywo. Pewnie się to blokuje w takiej pozycji itp.
>
> Zwłaszcza że to hamulec w przyczepie z hamulcem najazdowym, więc często
> pokonuje długie trasy bez uruchomienia hamulców, wtedy to się jakoś tam
> krzywo poustawia i potem pewnie źle działa.
>
> Tak czytam że tylne hamulce w tych samochodach to fikcja i że to raz
> działało, a raz nie, no ale żeby aż tak?
>
> Zdjęcie takiego (nie mojego) hamulca:
> http://www.125p.eu/wp-content/uploads/2009/09/hamulc
e_fiat_125p_2.jpg
>
No i trzyma wystarczająco dobrze. A jeśli wszystko jest powycierane to można
wstawić te blachy grubsze / zmienić jarzmo / zacisk.
11 lat jeździłem dużym fiatem i nie miał problemu z hamulcami tylnymi na
przeglądach. Ręczny też trzyma OK i nie boję się zostawić "z górki".
Problem w tym, że te hamulce rzeczywiście wypada raz do roku "zrobić". Czyli
wyjąć zacisk, zdjąć osłonę tłoczka, wyczyścić, nasmarować smarem do tłoczków
założyć osłonkę i w przypadku przedniego - pare razy wepchnąć / wysunąć. W
przypadku tylnego - wysunąć/wkręcić - żeby rozruszać.
Z tyłu jeszcze zobaczyć czy nie zardzewiała i nie zablokowała się ośka
ręcznego. No i jeszcze "rozruszanie" odpowietrzniika który jest stalowy i
"gryzie" się z aluminium.
Zacisk jest pływający. Może nie pływa tak idealnie jak w nowoczesnych
kontrukcjach, ale jak się porządnie wyczyści z rdzy te blaszki blokujące
zacisk i delikatnie natrze smarem grafitowym to działa to OK.
To jest konstrukcja sprzed 40-50 lat. A Auto z takim zaciskiem ma minimum 15
lat (polonez). Dla tego auta to nie jest awaria tylko normalna czynność
serwisowa. :)
W sobote walczyłem z przednimi zaciskami w SC - 8 letnie, 74kkm. Piszczy,
grzeje się. Rok temu mechanik wymieniał klocki, ale dalej piszczalo a
ostatnio zaczęło się grzać ostro. Rdza niestety robi swoje - trzeba było
poodkręcać jarzma i porządnie wyczyścić prowadnice klocków. Do tego
rozruszanie zacisku/ posmarownie tłoczka i podobno jest OK.
Zobacz w google "piszczą hamulce w seicento" to się dowiesz, że wszystkie
tak mają. A to jest przecież nowoczesna konstrukcja - to czego oczekiwać po
15 letnim aucie skonstruowanym 50 lat temu?
pitpull
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.10 23:49 pitpull
- 08.10.10 08:39 Jakub Witkowski
- 08.10.10 08:42 Jakub Witkowski
- 08.10.10 09:04 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 08.10.10 09:20 Yakhub
- 08.10.10 09:55 ąćęłńóśźż
- 08.10.10 09:57 ąćęłńóśźż
- 08.10.10 10:21 Tomasz Pyra
- 08.10.10 11:30 kogutek
- 08.10.10 16:07 pitpull
- 08.10.10 17:49 Olek
- 08.10.10 19:26 pitpull
- 08.10.10 19:35 ąćęłńóśźż
- 08.10.10 20:29 ko
- 08.10.10 21:28 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=