eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanieRe: Turbo disiel a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
    Date: Thu, 10 Feb 2011 11:15:22 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 61
    Message-ID: <ij0hca$2g3$1@news.onet.pl>
    References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl> <iiudk6$km$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@4...com>
    <iiug5r$956$1@inews.gazeta.pl> <iiul6v$odl$1@news.onet.pl>
    <iiuoj9$8ti$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1297336522 2563 212.160.173.137 (10 Feb 2011 11:15:22 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 11:15:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349327
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) wrote:

    >
    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:iiul6v$odl$1@news.onet.pl...
    > > Kuba (aka cita) wrote:
    > >
    > > >
    > >>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > > > news:oie5l6t6bov5lm8cm01df5o1pi85uvh8aq@4ax.com...
    > >>> On Wed, 9 Feb 2011 16:59:21 +0100, yabba wrote:
    > >>> > Ponieważ w spalinach są szkodliwe substancje, które można usunąć
    > >>> > poprzez działanie na nie wysoką temperaturą wymyślono zawór EGR.
    > >>> > Niewielka część spalin z wydechu jest kierowana na powrót do
    > >>> > silnika razem ze świeżym powietrzem i paliwem, aby poddać
    > spaliny >>> > procesowi oczyszczania.
    > > > >
    > >>> Jestes pewien ze o to chodzi ? To by nie mialo sensu - komplikowac
    > >>> uklad zeby niewielka czesc oczyscic, a wielka skierowac wprost do
    > >>> rury.
    > > >
    > > >
    > > > a wg Ciebie po co?
    > >
    > > Podnieść temperaturę mieszanki i tym samym zwiększyć sprawność?
    >
    >
    > zawsze mi sie wydawało, ze im mieszanka zimniejsza tym sprawność
    > większa...

    Jesteś pewien że właśnie sprawność większa?
    Pomyśl... większa temperatura sprężonego powietrza to po prostu większa
    energia zgromadzona w układzie, prawda.
    Chłodzisz ją chłodnicą - czyli odbierasz część energi zgromadzonej,
    "wywalasz" tę energię w kosmos.

    Chłodzi się w innym celu. Zimniejsze powietrze jest gęstsze przy danym
    ciśnieniu, co pozwala wtłoczyć więcej cząsteczek tlenu do komory
    spalania.
    Na tej samej zasadzie stosuje się NOS - żeby dostarczyć więcej tlenu do
    spalania.

    A po co w ogóle spalamy paliwo? Właśnie po to żeby wytworzyć ciepło, i
    w ten sposób skokowo zwiększyć ciśnienie.

    > ba stosuje sie nawet chłodnice powietrza doładowanego,
    > ktorego temperatura znacznie wzrasta po sprężeniu. Stosuje sie
    > ilozacje termiczną dolotu, zeby sie nie nagrzewał ... a tu nagle
    > podgrzewamy mieszanke?

    Nie dam sobie ręki uciąć, ale afair jest tak że im większa różnica
    między temperaturą gazów sprężonych, a temperaturą gazów rozprężonych -
    tym większa sprawność silnika.

    I na drodze do uzyskania wyższej sprawności stoi wytrzymałość metali na
    wysokie temperatury.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: