eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRe: Turbina sie rozpeklaRe: Turbina sie rozpekla
  • Data: 2011-04-02 13:26:34
    Temat: Re: Turbina sie rozpekla
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 30 Mar 2011 04:07:27 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    >Findings:
    >investigation, it is understood that the mech. main. took permit to
    >replace
    >hydraulic oil in the Control Oil Hydraulic Skid. The mechanical
    >maintenance
    >had done their self isolation on the 4 fluid coolers isolation valves
    >in fluid side without informing operation , without reopening/
    >normalization (as required) they had cleared the Permit.

    Lekko nie rozumiem - robili to na wylaczonym turbogeneratorze, czy na
    wlaczonym ?

    >When there was a turbine trip, the fluid could not drain from
    >hydraulic operated servomotors.

    Leciutko sie dziwie, bo hydrauliczne zabawki chyba z reguly sa
    dwustronnego dzialania i w takim wypadku chyba by sie ten zawor od
    pary najpierw nie otworzyl ?

    >Due to pressure build-up in the return line the connector on drain
    >line busted
    >and the stop valves remained open even after the trip request

    Dobrze zrozumialem - przewod pekl ?
    Co zaraz budzi dwie dalsze watpliwosci:
    - czy przewody nie powinny wytrzymac cisnienia roboczego ?
    no - ten powrotny, to moze i byl niskocisnieniowy.

    -skoro pekl to dalej powinno dzialac juz normalnie, pomijajac
    oczywiscie wyciek.

    >(until the rupture of the piping connection that acted as drain).Due
    >to the
    >closed condition of 4 fluid coolers isolation valves (in return line)
    >the
    >problem was experienced even during the startup before accident. The

    Czyli dobrze mi sie zdawalo ze i z otwarciem byly klopoty?

    A tak swoja droga - lotnictwo na podobne przypadki wymyslilo
    "procedury". Teraz pilot czyta po kolei co ma zrobic i robi punkt po
    punkcie. A i tak zdarza im sie zapomniec kola wypuscic :-)

    W elektrowni nie ma checklisty ?

    Co prawda jak niektorzy pisza - wszystko jest pieknie w sytuacji
    normalnej. W razie jakiejs awarii zaczyna sie nerwowe wertowanie
    grubej instrukcji - a wtedy wszystko mozliwe: brak opisu danej
    sytuacji, opis jest ale nie znalezli, objawy w skomplikowanym systemie
    doprowadzily do zlych wnioskow - a dodatkowo piloci czesto nie znaja
    konstrukcji swoich samolotow i nie wiedza o zaleznosciach i
    konsekwencjach.
    Operatorzy w elektrowni tez nie ?


    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: