-
Data: 2011-04-02 13:26:34
Temat: Re: Turbina sie rozpekla
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 30 Mar 2011 04:07:27 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
>Findings:
>investigation, it is understood that the mech. main. took permit to
>replace
>hydraulic oil in the Control Oil Hydraulic Skid. The mechanical
>maintenance
>had done their self isolation on the 4 fluid coolers isolation valves
>in fluid side without informing operation , without reopening/
>normalization (as required) they had cleared the Permit.
Lekko nie rozumiem - robili to na wylaczonym turbogeneratorze, czy na
wlaczonym ?
>When there was a turbine trip, the fluid could not drain from
>hydraulic operated servomotors.
Leciutko sie dziwie, bo hydrauliczne zabawki chyba z reguly sa
dwustronnego dzialania i w takim wypadku chyba by sie ten zawor od
pary najpierw nie otworzyl ?
>Due to pressure build-up in the return line the connector on drain
>line busted
>and the stop valves remained open even after the trip request
Dobrze zrozumialem - przewod pekl ?
Co zaraz budzi dwie dalsze watpliwosci:
- czy przewody nie powinny wytrzymac cisnienia roboczego ?
no - ten powrotny, to moze i byl niskocisnieniowy.
-skoro pekl to dalej powinno dzialac juz normalnie, pomijajac
oczywiscie wyciek.
>(until the rupture of the piping connection that acted as drain).Due
>to the
>closed condition of 4 fluid coolers isolation valves (in return line)
>the
>problem was experienced even during the startup before accident. The
Czyli dobrze mi sie zdawalo ze i z otwarciem byly klopoty?
A tak swoja droga - lotnictwo na podobne przypadki wymyslilo
"procedury". Teraz pilot czyta po kolei co ma zrobic i robi punkt po
punkcie. A i tak zdarza im sie zapomniec kola wypuscic :-)
W elektrowni nie ma checklisty ?
Co prawda jak niektorzy pisza - wszystko jest pieknie w sytuacji
normalnej. W razie jakiejs awarii zaczyna sie nerwowe wertowanie
grubej instrukcji - a wtedy wszystko mozliwe: brak opisu danej
sytuacji, opis jest ale nie znalezli, objawy w skomplikowanym systemie
doprowadzily do zlych wnioskow - a dodatkowo piloci czesto nie znaja
konstrukcji swoich samolotow i nie wiedza o zaleznosciach i
konsekwencjach.
Operatorzy w elektrowni tez nie ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.11 13:58 ichtioman
- 02.04.11 14:02 J.F.
- 02.04.11 19:27 ichtioman
- 02.04.11 20:41 Konrad Anikiel
- 02.04.11 20:43 Konrad Anikiel
- 03.04.11 11:07 J.F.
- 03.04.11 18:25 Przemek
- 03.04.11 22:39 Konrad Anikiel
- 03.04.11 22:43 Konrad Anikiel
- 03.04.11 23:21 Konrad Anikiel
- 04.04.11 08:27 Krzysztof Chajęcki
- 04.04.11 09:58 Konrad Anikiel
- 04.04.11 10:03 Krzysztof Chajęcki
- 04.04.11 10:17 Konrad Anikiel
- 04.04.11 10:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=