-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5a683966$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<1uelhkquyynya.j3l65f485y60$.dlg@40tude.net>
<a...@g...com>
<1y0erebzmfw3x$.zo3vqxtva904$.dlg@40tude.net>
<a...@g...com>
<1...@4...net>
<e...@g...com>
Date: Fri, 26 Jan 2018 19:42:17 +0100
Message-ID: <1wml10zaywjtr$.lsxx9lbohjv0.dlg@40tude.net>
Lines: 30
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.39.15
X-Trace: 1516992335 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 596 89.64.39.15:4667
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3746185416
X-Received-Bytes: 2631
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623470
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 25 Jan 2018 16:24:22 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):
> Kiedys w siodmej klasie podstawowki na fizyce uczyli ze sila tarcia nie zalezy od
powierzchni.
Niezależna jest od pola powierzchni (a i to nie zawsze, ale akurat w
hamulcach się zgadza).
Ale to akurat nie ma to znaczenia dla kwestii docierania hamulców.
> Dokladnosc z jaka wykonywane sa tarcze i klocki jest wystarczajaca zeby po
zalozeniu nowych tarcz i nowych klockow nie bylo potrzeby ich docierania.
Po pierwsze nie jest wystarczająca, a po drugie zacisk nie zapewnia
równoległości podparcia dla obu klocków nawet gdyby te były równe.
Dlatego też producenci hamulców wymagają okresu docierania.
Jak ktoś tego nie zrobi, to potem ma zagadki dlaczego gną się tarczę.
> Hartowanie zeliwa jest zbyt skomplikowanym procesem zeby moglo zajsc w
przypadkowych warunkach.
Jest wystarczające do tego żeby wprowadzić losowe, duże naprężenia w tarczę
jeśli ta zostanie silnie i nierównomiernie rozgrzana - a dzieje się to w
sytuacji gdy ktoś zacznie mocno hamować niedotartymi klockami.
> Ale nie bedzie to mialo zadnego zwiazku z tym czy ktos przez 200 kilometrow
docieral nowe klocki do nowej tarczy czy nie docieral.
Tak jak pisałem - bezwzględnie przestrzegaj zaleceń instrukcji obsługi,
zwłaszcza tych których nie rozumiesz.
Bo to naprawdę nie jest spisek, że taki wymóg znajduje się w instrukcjach
montażu klocków.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=