eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzęsie przy hamowaniu z duzych predkosciRe: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5a683966$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uelhkquyynya.j3l65f485y60$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1y0erebzmfw3x$.zo3vqxtva904$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    Date: Fri, 26 Jan 2018 19:42:17 +0100
    Message-ID: <1wml10zaywjtr$.lsxx9lbohjv0.dlg@40tude.net>
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.39.15
    X-Trace: 1516992335 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 596 89.64.39.15:4667
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3746185416
    X-Received-Bytes: 2631
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623470
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 16:24:22 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Kiedys w siodmej klasie podstawowki na fizyce uczyli ze sila tarcia nie zalezy od
    powierzchni.

    Niezależna jest od pola powierzchni (a i to nie zawsze, ale akurat w
    hamulcach się zgadza).
    Ale to akurat nie ma to znaczenia dla kwestii docierania hamulców.

    > Dokladnosc z jaka wykonywane sa tarcze i klocki jest wystarczajaca zeby po
    zalozeniu nowych tarcz i nowych klockow nie bylo potrzeby ich docierania.

    Po pierwsze nie jest wystarczająca, a po drugie zacisk nie zapewnia
    równoległości podparcia dla obu klocków nawet gdyby te były równe.

    Dlatego też producenci hamulców wymagają okresu docierania.
    Jak ktoś tego nie zrobi, to potem ma zagadki dlaczego gną się tarczę.


    > Hartowanie zeliwa jest zbyt skomplikowanym procesem zeby moglo zajsc w
    przypadkowych warunkach.

    Jest wystarczające do tego żeby wprowadzić losowe, duże naprężenia w tarczę
    jeśli ta zostanie silnie i nierównomiernie rozgrzana - a dzieje się to w
    sytuacji gdy ktoś zacznie mocno hamować niedotartymi klockami.


    > Ale nie bedzie to mialo zadnego zwiazku z tym czy ktos przez 200 kilometrow
    docieral nowe klocki do nowej tarczy czy nie docieral.

    Tak jak pisałem - bezwzględnie przestrzegaj zaleceń instrukcji obsługi,
    zwłaszcza tych których nie rozumiesz.
    Bo to naprawdę nie jest spisek, że taki wymóg znajduje się w instrukcjach
    montażu klocków.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: