  • 21. Data: 2017-06-12 14:04:17
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    marko w
    <news:593d6cf3$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>:

    > co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140,

    Któraś felga nie jest wyraźnie cieplejsza po dłuższej jeździe?

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2017-06-12 17:29:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-06-11 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:

    > Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
    > masy nieresorowanej w rezonans.
    > A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
    > niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.

    Ok. Przekonałeś mnie.

    --
    MN

  • 23. Data: 2017-06-12 17:36:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:34 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > Mówiąc krótko raczej masz przekoszone felgi + być może także luz na
    > łożysku(który będzie to bicie potęgował)

    Albo piasta (lub obie) krzywa. Wtedy te atrakcje (raz bije raz nie)
    występują na rożnych zestawach kół/felg.

    TG

  • 24. Data: 2017-06-12 17:39:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Ok. Przekonałeś mnie.

    A mnie niezbyt.
    O amory nigdy nie dbalem, a trzesienie bylo zawsze zwiazane z oponami
    i przechodzilo po wywazeniu.

    Poza tym kierownica to innej plaszczyznie pracuje ... ale tu moze
    faktycznie wystarczy tlumienie w innej, by rezonansu nie bylo.

    J.

  • 25. Data: 2017-06-12 19:54:34
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
    > predkosci kierownika wibruje,
    > Wiec co jest czulsze.

    może tu nie był problem z kołami tylko z wałem?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 26. Data: 2017-06-13 09:18:55
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 19:54, tck pisze:

    > może tu nie był problem z kołami tylko z wałem?

    Ale jemu kierownica wibrowała, a w ścierce napęd na tył był i nie
    powinno przenosić na kierownicę.
    Gdy u mnie w Lublinie poprzedni właściciel źle złożył wał na
    wieloklinie, to przy w zakresie 65-70 nie dało się jechać, masaż lędźwi
    w pakiecie.
    Nie utrafiłem właściwego położenia, kupiłem inny wał.

    --
    viktorius

  • 27. Data: 2017-06-14 23:48:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Jun 2017 17:39:13 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    .pl...

    > A mnie niezbyt.
    > O amory nigdy nie dbalem, a trzesienie bylo zawsze zwiazane z oponami

    No tak powinno się dziać.
    A jak się nie dzieje, to albo koło nie jest okrągłe, albo właśnie brak
    tłumienia pozwala wzbudzić rezonans któremu wtedy wystarczy najmniejsze
    niewyważenie.

    > Poza tym kierownica to innej plaszczyznie pracuje ... ale tu moze
    > faktycznie wystarczy tlumienie w innej, by rezonansu nie bylo.

    Nieokrągłe (ale wyważone) koło też teoretycznie działa tylko w płaszczyźnie
    pionowej, a jednak na kierownicy czuć.

  • 28. Data: 2017-06-15 00:42:32
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >[ciach]
    >To, że powyżej pewnej prędkości ci przestaje bić dowodzi tego, że to może
    >być poprzeczne. Gdyby to była nierówność (niewyważenie) to wraz z
    >prędkością rosłyby siły działające odśrodkowo. Mówiąc krótko raczej masz
    >przekoszone felgi + być może także luz na łożysku(który będzie to bicie
    >potęgował)

    Może i prawdę prawisz, ale miałem taki przypadek:
    Kupiłem nowe felgi 17" igiełki z pudelek, nałożyli opony, wyważyli i niby
    OK, ale pierwsza trasa i przy ok 130 telepie jak dzikie, powyżej sie
    uspokajało nie do zera ale było zdecydowanie mniej telepania - wiec albo
    siły spadały albo częstotliwość była juz tak duża ze odczuwałem jak spadek
    telepania.
    Dobra, pojechałem na kolejne wyważanie gdzieś indziej i tez telepie, juz
    myślę ze przykoszone felgi (ale od nowości i MOMO). Pojechałem do trzeciego
    warsztatu i pierwsze co stwierdzili ze ciężarki są źle założone i ze powinny
    być w innym miejscu czy w dwóch miejscach (nie pamiętam) w każdym razie
    poprawili i telepanie ustało, a jaka cisza i jak sie fajnie jedzie.
    Podsumowując niby wyważenie prosta sprawa a jednak można spartolić.
    Kolejna rzecz, w tym trzecim warsztacie kola zostały włożone w myjkę przed
    wyważeniem.

    BUNIEK