-
1. Data: 2017-06-11 18:16:52
Temat: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: marko <m...@g...com>
co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
audi b7
-
2. Data: 2017-06-11 18:53:45
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
On 11/06/2017 18:16, marko wrote:
> co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
> tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
> audi b7
>
Wyważenie kół?
-
3. Data: 2017-06-11 20:47:03
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):
> co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
> tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
> audi b7
Niewyważone koła.
A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.
-
4. Data: 2017-06-11 22:45:06
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2017-06-11 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):
>
>> co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
>> tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
>> audi b7
>
> Niewyważone koła.
> A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
> czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
> Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.
Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
Jakoś nie widzę związku.
--
MN
-
5. Data: 2017-06-11 23:01:04
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:45:06 +0200, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2017-06-11 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):
>>
>>> co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
>>> tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
>>> audi b7
>>
>> Niewyważone koła.
>> A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
>> czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
>> Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.
>
> Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
> Jakoś nie widzę związku.
Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
masy nieresorowanej w rezonans.
A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.
-
6. Data: 2017-06-11 23:11:10
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 18:17:09 UTC+2 użytkownik marko napisał:
> co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
> tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
> audi b7
Krzywe felgi. Albo nie wyważone.
zakladam ze felga to pi*oko 16-17 cali?
U mnie 15-ka jak krzywa to telepie przy 110...
-
7. Data: 2017-06-12 06:50:03
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: marko <m...@g...com>
Koła miałem wyważane
Felgi 18, nie są krzywe
-
8. Data: 2017-06-12 08:51:59
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200
marko <m...@g...com> wrote:
> co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
> tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
> audi b7
U mnie był podobny efekt tylko przy niższych prędkościach, tak około 50km/h, zmiana
opon pomogła.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
9. Data: 2017-06-12 08:52:12
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze:
> Koła miałem wyważane
> Felgi 18, nie są krzywe
Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie
buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie.
Jak się nie zmieni, do sprawdzenia zawieszenie.
--
viktorius
-
10. Data: 2017-06-12 10:51:54
Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ohldmr$ovg$1$v...@n...chmurka.net.
..
W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze:
>> Koła miałem wyważane
>> Felgi 18, nie są krzywe
>Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie
>buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie.
Trudno reklamowac.
Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
Wina byc moze w oponie.
Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i
faktycznie lepiej to robila.
J.