  • 61. Data: 2016-11-08 21:20:55
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Nov 2016 18:26:26 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Nie, od zawsze (czyli od czasów gdy z internetem łączyłem się przez
    > modem 2400) pocztę mam u siebie na dysku.

    No to nie dziwota, że masz takie nietypowe obawy.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2016-11-08 21:26:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Nov 2016 11:05:36 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Zacytuj proszę zapis w tej gwarancji mówiący że dane za
    > pisane na tym nośniku nie ulegną uszkodzeniu a producent w takim
    > przypadku naprawi ci szkodę - utrate danych.

    Poszukaj w sieci, kiedyś interesowałem się TY i można było znaleźć
    wyniki badań i na podstawie czego TY jako jedyny producent deklaruje
    taką długą trwałość. Faktycznie od wielu lat do backupowania używamy
    tylko TY (około 100 płyt miesiecznie) i nie kojarzę ani jednej, żeby
    była trefna.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-11-08 21:29:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Nov 2016 11:10:54 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Daleko nie szukając:
    > Megaupload.

    Trochę kiepski przykład, z powodu charakteru (pirackiego) serwisu.
    Oczekiwałem jakiś przykład kałuż z Googla, M$ tudzież Amazona.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2016-11-08 21:37:54
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-11-08 o 21:26, Marek pisze:

> [...]
    > taką długą trwałość. Faktycznie od wielu lat do backupowania używamy
    > tylko TY (około 100 płyt miesiecznie) i nie kojarzę ani jednej, żeby

    IMHO jednymi z bardziej godnych zaufania są wyniki badań płyt
    CD/DVD/BR-D zrobione przez francuskie Ministerstwo Kultury i
    Komunikacji, a nie wyniki producenta. Do znalezienia w sieci.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 65. Data: 2016-11-08 21:43:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Trochę kiepski przykład, z powodu charakteru (pirackiego) serwisu.
    > Oczekiwałem jakiś przykład kałuż z Googla, M$ tudzież Amazona.

    Podał dobry przykład, kogo obchodzi czego akurat Ty oczekujesz.
    Myślisz że giganci są nietykalni i nigdy nie padną? Pożyjemy, zobaczymy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 66. Data: 2016-11-08 21:49:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Trochę kiepski przykład, z powodu charakteru (pirackiego) serwisu.
    > Oczekiwałem jakiś przykład kałuż z Googla, M$ tudzież Amazona.

    No więc akurat gugiel kilka lat temu sam przyzanł, że mu szlag trafił
    fragment jakiejś macierzy w tak niefortunny sposób, że wcięło część
    danych. Określili to na jakieś 0,1%, ale zawsze to coś -- można mieć
    pecha. Pewnie da się wyguglać opis tego incydentu. Chyba żeby akurat
    te informacje przepadły.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2016-11-08 21:54:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Podał dobry przykład, kogo obchodzi czego akurat Ty oczekujesz.
    > Myślisz że giganci są nietykalni i nigdy nie padną? Pożyjemy, zobaczymy.

    Wczśniej padną pomniejsi, a to też może zaboleć. Apple nie ułomek, a jak
    robili kiedyś "restrukturyzację usług" (to znaczy kazali płacić za coś,
    co wcześniej dawali za darmo), to też dało się ponoć odnotować opisywaną
    tu zgęstkę ewakuacyjną.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2016-11-08 22:34:09
    Od: f...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Trochę kiepski przykład, z powodu charakteru (pirackiego) serwisu.
    > Oczekiwałem jakiś przykład kałuż z Googla, M$ tudzież Amazona.

    Było niedawno. Strasznie ludzie przeżywali, prowadzący sklepy
    klientów stracili.
    http://tinyurl.com/nqm9efe

    Gógiel raczej często wymienia HDD. Jakieś zgniatacze HDD
    nawet mają.
    https://youtu.be/TQoKFovvigI?t=1m52s

  • 69. Data: 2016-11-08 23:09:32
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 21:26:55 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > taką długą trwałość. Faktycznie od wielu lat do backupowania używamy
    > tylko TY (około 100 płyt miesiecznie) i nie kojarzę ani jednej, żeby

    Tyle że to jak z prawdziwą miłością. Dowiadujesz sie że była prawdziwa i dozgonna jak
    jej juz nie ma :)

    Nadal jak sie jednak okaże że płyta padnie to producent cie nie poratuje niczym innym
    niż nowym czystym nośnikiem i laurką z przeprosinami. Ba! pewnie nawet przysle tych
    nośników całą paczke żeby ci smutno nie było.
    Ale danych nie odzyska ano on ani ty.

    Jak bedę miał czas to zerkne na moje zasoby plyt cd firmy hawk i esperanza :)
    Wcale bym sie nie zdziwil jakby też sie dobrze trzymały.
    Ale ja bym im nie wierzył i nie wierzę.

    Dlatego sugeruję trzy dyski plus nosnik optyczny (jako niewrażliwy na wirusy
    szyfrujące i ludzki błąd w postaci rm -rf

    Ja nie przeczę że warto zapisywać dane na plytach. Ale nie jako jedyne miejsce
    backupu. I to nawet nie jesli dwa-trzy razy zapiszesz te dane na dwu-trzech różnych
    płytach.

    Powód jest prosty:
    Hdd jak padnie to wiesz ze pada i wiesz gdzie masz kopię tych danych. A wlasciwie
    jeszcze dwie kopie.
    I bez problemu tworzysz ponownie trzecią kopie po padzie tego dysku.

    Jak padnie płyta to nie wiesz dopóki nie próbujesz jej odczytać.

    Ot, cała filozofia.

  • 70. Data: 2016-11-08 23:15:37
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 21:30:00 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Trochę kiepski przykład, z powodu charakteru (pirackiego) serwisu.
    > Oczekiwałem jakiś przykład kałuż z Googla, M$ tudzież Amazona.

    Przyklad jak przyklad. Nie kazdy ma nerwy sprawdzać czy jego ulubiony chmurarz nie
    piraci ani nie trzyma pedofilii na dyskach które zajmie milicja.

    Zauważ że Kim Dotcom nie został skazany.
    Oraz że dane uczciwych klientów zostały zajete mimo że nie były w nic zamieszane.

    I na końcu zostały skasowane:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Megaupload#Data_retent
    ion

    Taki urok chmury, pamietaj, dane w chmurze nie są Twoje. Tak sie może wydawać ale tak
    nie jest. Niestety...