eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingTrwale elementy w OpenGL › Re: Trwale elementy w OpenGL
  • Data: 2013-01-25 15:31:09
    Temat: Re: Trwale elementy w OpenGL
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 25.01.2013 13:45, Marcin L wrote:
    >
    > Wielkie dzieki, o to wlasnie chodzilo! W tym OpenGL wszystko jest tylko
    > trzeba wiedziec jak sie co nazywa.

    Przeczytaj Red Book - tam jest wyjaśnione jak OpenGL liczy scenę.

    >
    > Mam jeszcze tylko pytanie ad. kolejnosci rysowania: napisales - kabina,
    > reszta, przezroczyste elementy. Czy taka kolejnosc jest wazna?
    >
    W skrócie:
    - "przezroczystość" działa tak, że liczy się średnią ważoną z piksela
    który trafia do bufora i piksela który tam już jest (wagą jest alpha),
    więc to co przezroczyste musi być rysowane po tym co ma przez nie
    prześwitywać [1]
    - jeżeli jakieś elementy są częściowo zasłaniane przez inne to opłaca
    się je rysować później bo będą policzone tylko te piksele, które są
    widoczne [2] - na ekranie masz to samo, ale np 30% szybciej.


    [1] odwrotna sytuacja zachodzi, gdy przezroczystość jest tylko w dwóch
    stanach: widać całość, nie widać nic (liście, płoty, etc). Wtedy lepiej
    rysować zgodnie z 2 myślnikiem, nie aktualizując z-bufora przy pełnej
    przezroczystości, np:
    if(texture2D(TEX_N, gl_TexCoord[0].xy).g < 0.5)
    discard;

    [2] w skrajnym przypadku gdy "kokpit" się zupełnie nie zmienia można go
    RAZ narysować do dodatkowego bufora a potem tylko kopiować


    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: