eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingTrwale elementy w OpenGL › Re: Trwale elementy w OpenGL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Trwale elementy w OpenGL
    Date: Fri, 25 Jan 2013 15:31:09 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <kdu5dc$dkh$1@mx1.internetia.pl>
    References: <s...@l...laser.smc>
    <kdradh$1t3$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@l...laser.smc>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1359124717 13969 83.238.197.12 (25 Jan 2013 14:38:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Jan 2013 14:38:37 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <s...@l...laser.smc>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.11) Gecko/20121123
    Icedove/10.0.11
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:201815
    [ ukryj nagłówki ]

    On 25.01.2013 13:45, Marcin L wrote:
    >
    > Wielkie dzieki, o to wlasnie chodzilo! W tym OpenGL wszystko jest tylko
    > trzeba wiedziec jak sie co nazywa.

    Przeczytaj Red Book - tam jest wyjaśnione jak OpenGL liczy scenę.

    >
    > Mam jeszcze tylko pytanie ad. kolejnosci rysowania: napisales - kabina,
    > reszta, przezroczyste elementy. Czy taka kolejnosc jest wazna?
    >
    W skrócie:
    - "przezroczystość" działa tak, że liczy się średnią ważoną z piksela
    który trafia do bufora i piksela który tam już jest (wagą jest alpha),
    więc to co przezroczyste musi być rysowane po tym co ma przez nie
    prześwitywać [1]
    - jeżeli jakieś elementy są częściowo zasłaniane przez inne to opłaca
    się je rysować później bo będą policzone tylko te piksele, które są
    widoczne [2] - na ekranie masz to samo, ale np 30% szybciej.


    [1] odwrotna sytuacja zachodzi, gdy przezroczystość jest tylko w dwóch
    stanach: widać całość, nie widać nic (liście, płoty, etc). Wtedy lepiej
    rysować zgodnie z 2 myślnikiem, nie aktualizując z-bufora przy pełnej
    przezroczystości, np:
    if(texture2D(TEX_N, gl_TexCoord[0].xy).g < 0.5)
    discard;

    [2] w skrajnym przypadku gdy "kokpit" się zupełnie nie zmienia można go
    RAZ narysować do dodatkowego bufora a potem tylko kopiować


    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: