  • 71. Data: 2012-11-02 22:33:16
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 listopada 2012 (19:37:01) napisano:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Ale na tym odłączanym masz duplikaty? Bo ponoć lepiej mieć jednak
    > podłączony, by w razie czego szybko zareagować, choć nie przychodzi mi
    > na myśl zagrożenie dla odłączonego leżącego w szafie (z wyjątkiem
    > zalania/pożaru bądź jeszcze mniej prawdopodobnego włamania z kradzieżą).

    Zawsze może Ci po prostu upaść na podłogę.

    Albo możesz upuścić młotek na dysk.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 72. Data: 2012-11-02 22:42:19
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 22:24, Marcin N pisze:

    > Były już takie testy.
    > Grupa audiofili słuchała tego, co lubi, na sprzęcie, który zna. I guzik.
    > MP3 320 nie od odróżnienia. MP3 128 - coś tam niektórym świtało, ale nie
    > wszystkim. Można więc założyć, że MP3 192 jest optymalne dla większości,
    > a 320 zadowoli w 100% każdego.

    Wiem. O tym teście kabli jednokierunkowych (LOL) i drutów z wieszaków,
    słyszałem już dawno temu, choć kto wie, czy to nie urban legend.
    Ale posłuchaj sobie tego: http://kreatur.wrzuta.pl/audio/9lavO2RzTGe
    Tylko najlepiej całości, albo chociaż połowę. I powiedz, czy przy takiej
    muzyce jakość nagrania, przy przyzwoitym (nie hi-endowym) stereo, nie ma
    znaczenia.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 73. Data: 2012-11-02 22:45:27
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 22:42, $heikh el $hah pisze:

> [...]
    > Tylko najlepiej całości, albo chociaż połowę. I powiedz, czy przy takiej
    > muzyce jakość nagrania, przy przyzwoitym (nie hi-endowym) stereo, nie ma

    Jak puszczam z wrzuty i z foobara we flac, to naprawdę słyszę różnicę.
    Niewielką, ale wyraźną.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 74. Data: 2012-11-02 22:49:56
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 22:28, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 2 listopada 2012 (21:40:53) napisano:

    > Niektórzy słuchają dobrego sprzętu grającego.
    >
    > Inni słuchają muzyki.

    A jeszcze inni muzyki w lepszej niż mp3 jakości. Mnie do audiofila
    bardzo daleko. Za to brat... Granitowe płyty pod kolumny, jakieś
    specjalne podstawki, kable pozłacane itd. :| Ale że fajnie to gra,
    zaprzeczyć nie można, ale ja bym wolał sobie za to motocykl kupić...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 75. Data: 2012-11-02 23:34:45
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 listopada 2012 (22:49:56) napisano:

    > A jeszcze inni muzyki w lepszej niż mp3 jakości.

    Dobrej muzyce słaba jakość nie przeszkadza.

> [...]
    > specjalne podstawki, kable pozłacane itd. :| Ale że fajnie to gra,
    > zaprzeczyć nie można, ale ja bym wolał sobie za to motocykl kupić...

    Skoro już zeszliśmy do poziomu chwalenia się starszym bratem...

    Ale zaznaczam, to Ty zacząłeś :).

    Mój brat jest zawodowym muzykiem. Skończył akademie muzyczne i ma
    naprawdę znakomity słuch.

    Zdarza mu się słuchać muzyki nagranej na dyktafonie (tym takim
    śmiesznym wewnętrznym mikrofonikiem).

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 76. Data: 2012-11-02 23:41:01
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On Fri, 2 Nov 2012 23:34:45 +0100, Yakhub wrote:

> [...]

    > naprawdę znakomity słuch.

    > Zdarza mu się słuchać muzyki nagranej na dyktafonie (tym takim

    Coś w tym podobno jest. Mówi się, że wykształceni muzycy
    raczej rzadko bywają tzw. audiofilami.

    --
    Dariusz Laskowski
    darlas at post.pl

    17th of Cheshvan, 5773

  • 77. Data: 2012-11-03 00:28:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-01 11:01:20 +0000, dato <d...@w...pl> said:

    > drogie te dyski, 5 sztuk 80zł

    A co chcesz archiwizować w cenie 16 zł za 100 lat gwarancji i cię nie stać?

    --
    Bydlę

  • 78. Data: 2012-11-03 00:40:51
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 23:34, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 2 listopada 2012 (22:49:56) napisano:

    > Dobrej muzyce słaba jakość nie przeszkadza.

    To jest kwestia tego, jaka muzyka jest dla kogoś dobra. Jeśli jakiś
    łomot, to się zgodzę. Ale ja np. lubię filmową i takiej np. na
    głośnikach laptopowych (Onkyo, ale wiadomo, że rewelacji nie ma), nawet
    bym nie odpalał.

    > Mój brat jest zawodowym muzykiem. Skończył akademie muzyczne i ma
    > naprawdę znakomity słuch.
    >
    > Zdarza mu się słuchać muzyki nagranej na dyktafonie (tym takim
    > śmiesznym wewnętrznym mikrofonikiem).

    Mhm, z racji kierunku studiów, mam całkiem przyzwoity dyktafon Olympus i
    nie wyobrażam sobie słuchania z niego muzyki. Za to z głośniczka w Sony
    Xperia - gdzieś w terenie - jak najbardziej.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 79. Data: 2012-11-03 01:00:49
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 03 Nov 2012 00:40:51 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

> [...]
    > łomot, to się zgodzę. Ale ja np. lubię filmową i takiej np. na
    > głośnikach laptopowych (Onkyo, ale wiadomo, że rewelacji nie ma), nawet

    Chyba nie zatrybiles o co chodzilo Yakhubowi. Ale czy mozna sie dziwic?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 80. Data: 2012-11-03 01:16:48
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-02, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > No właśnie. A wyobraź sobie hi-endowe stereo Marantz i dobrze nagraną,
    > oryginalną płytę CD-Audio (to u szwagra) albo równie hi-endowy zestaw
    > Denona z porządnym gramofonem i nową płytą winylową (u brata). Powala.

    Nie powala. Winyle mają zazwyczaj słabą jakość. Płyty CD wyparły je
    nie tylko kompaktowością. Już gdzieś w tym wątku wspominałem o ludziach
    tęskniących za trzeszczącymi winylami.
    Naprawdę za dużo się naczytałeś głupich opinii i za bardzo się
    podniecasz takimi technikaliami. Pozłacane końcówki już kupiłeś? :)

    Wyobrażam sobie PianoCrafta stojącego za ścianą. Tam też nie słyszę
    istotnie dużej różnicy między oryginalną płytą, a płytą nagraną
    z "topowego" mp3. Zresztą pewnie większość tej różnicy pochodzi
    z wypalania, a nie ripowania (odtwarzacze wyraźnie preferują
    tłoczone płyty).

    Przy czym powtarzam: to są mp3, które sam ripuję, więc mam pełną
    kontrolę jakości. Nie wiem skąd biorą się mp3 320kbps na torrentach.
    Może ktoś pierwszy wrzuca 128kbps, a potem kolejni tworzą z tego
    wszystko aż do FLAC? Wiele osób wierzy, że konwersja mp3->flac
    poprawia jakość dźwięku, więc taki scenariusz jest prawdopodobny.
    AFAIK różnej maści DVD- i BD-rip'y wyklepane z biednych screenerów
    to norma, więc czemu nie muzyka?

    Krótko w 6 słowach: może po prostu masz gówniane mp3?

    > Ja mam tylko budżetową mini-wieżę Sony RXD5 (http://kut.as/rxd5) i choć
    > stara, to pewnie 99,9% głośników komputerowych się przy tym chowa.

    Zadziwia mnie Twój samozachwyt...

    Nie mogę znaleźć specyfikacji, ale zapewne te głośniki mają wąskie
    pasmo przenoszenia (jak zwykle w takich miniwieżach). Wątpię też,
    żeby grały jakoś cudownie (plastik, technologia z lat 90tych). Miałem
    coś podobnego Philipsa. Pozbyłem się kilka miesięcy temu, bo nie mogłem
    znieść brzmienia.
    Obstawiam, że większość głośników komputerowych (na pewno jakieś
    sensowne Logitechy za 100 zł) po prostu zjada te Twoje Sony.
    Co gorsza: po prostu nie ma takiej możliwości, żeby elektronika
    w tej wieży choć zbliżała się do sygnału, który wypluwa komp z dobrego
    playera i sensownej karty dźwiękowej (nawet współczesnej zintegrowanej).

    pozdrawiam,
    PK