    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    <k6u5g2$j9s$1@news.task.gda.pl> <k6ufe6$h98$1@usenet.news.interia.pl>
    <k6unmn$5k3$2@news.task.gda.pl> <s...@n...notb-home>
    <k6uquo$3ne$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k6uup3$983$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k6v071$bg1$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k712a9$l82$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@n...notb-home> <s...@s...org>
    <k715e6$qn8$1@usenet.news.interia.pl> <s...@s...org>
    <s...@n...notb-home>
    <k71b4k$44a$1@usenet.news.interia.pl>
    Date: 03 Nov 2012 00:16:48 GMT

    On 2012-11-02, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > No właśnie. A wyobraź sobie hi-endowe stereo Marantz i dobrze nagraną,
    > oryginalną płytę CD-Audio (to u szwagra) albo równie hi-endowy zestaw
    > Denona z porządnym gramofonem i nową płytą winylową (u brata). Powala.

    Nie powala. Winyle mają zazwyczaj słabą jakość. Płyty CD wyparły je
    nie tylko kompaktowością. Już gdzieś w tym wątku wspominałem o ludziach
    tęskniących za trzeszczącymi winylami.
    Naprawdę za dużo się naczytałeś głupich opinii i za bardzo się
    podniecasz takimi technikaliami. Pozłacane końcówki już kupiłeś? :)

    Wyobrażam sobie PianoCrafta stojącego za ścianą. Tam też nie słyszę
    istotnie dużej różnicy między oryginalną płytą, a płytą nagraną
    z "topowego" mp3. Zresztą pewnie większość tej różnicy pochodzi
    z wypalania, a nie ripowania (odtwarzacze wyraźnie preferują
    tłoczone płyty).

    Przy czym powtarzam: to są mp3, które sam ripuję, więc mam pełną
    kontrolę jakości. Nie wiem skąd biorą się mp3 320kbps na torrentach.
    Może ktoś pierwszy wrzuca 128kbps, a potem kolejni tworzą z tego
    wszystko aż do FLAC? Wiele osób wierzy, że konwersja mp3->flac
    poprawia jakość dźwięku, więc taki scenariusz jest prawdopodobny.
    AFAIK różnej maści DVD- i BD-rip'y wyklepane z biednych screenerów
    to norma, więc czemu nie muzyka?

    Krótko w 6 słowach: może po prostu masz gówniane mp3?

    > Ja mam tylko budżetową mini-wieżę Sony RXD5 (http://kut.as/rxd5) i choć
    > stara, to pewnie 99,9% głośników komputerowych się przy tym chowa.

    Zadziwia mnie Twój samozachwyt...

    Nie mogę znaleźć specyfikacji, ale zapewne te głośniki mają wąskie
    pasmo przenoszenia (jak zwykle w takich miniwieżach). Wątpię też,
    żeby grały jakoś cudownie (plastik, technologia z lat 90tych). Miałem
    coś podobnego Philipsa. Pozbyłem się kilka miesięcy temu, bo nie mogłem
    znieść brzmienia.
    Obstawiam, że większość głośników komputerowych (na pewno jakieś
    sensowne Logitechy za 100 zł) po prostu zjada te Twoje Sony.
    Co gorsza: po prostu nie ma takiej możliwości, żeby elektronika
    w tej wieży choć zbliżała się do sygnału, który wypluwa komp z dobrego
    playera i sensownej karty dźwiękowej (nawet współczesnej zintegrowanej).

    pozdrawiam,
    PK