  • Data: 2009-10-06 13:02:01
    Temat: Re: Trudny temat - lokalizacja muchy w przestrzeni 3D
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Konop" napisał
    > Mi chodziło raczej o fakt, że mamy do czynienia ze słabym sygnałem (ciche
    > bzyczenie) z odległości kilku metrów oraz z głośniejszymi zakłóceniami
    > wytwarzanymi bezpośrednio przy mikrofonie przez silnik. Nie znam widma
    > dźwięku silnika (się zmienia w miarę zużycia, zabrudzenia...) ani komara,
    > ale jeśli silnik ma nawet słabe składowe "w pobliżu" dźwięku komara, to i
    > tak może go zakłócać, bo cały szum jest większy od sygnału...

    mi przyszły do głowy znacznie poważniejsze problemy niż rozróżnianie dzwięku
    bzyczenia, mianowicie jakie sztuczki trzeba zastosować aby aby uzyskać
    zdolność rozdzielczą większą niż długość fali dzwięku? (bo tak jest w
    przypadku komara)

    kolejna sprawa to fakt że większość ptaków potrafi wydawać dzwięki (paczki
    dzwiękowe) bardzo głośne a jednocześnie niemożliwe do namierzenia, wgląda to
    tak że taki praszek siedzi gdzieś na gałęzi, głośno ćwierka a latający w
    pobliżu drapieżnik nie potrafi go namierzyć, a siedząc pod takim drzewem też
    nie jesteś w stanie podać nawet przybliżonego kierunku skąd dochodzi
    dzwięk!:O)
    podejrzewam że z komarami może byc podobnie, bo jakoś w nocy za cholerę nie
    mozna trafić ręką tego bzyczącego komara!:O)