  • Data: 2009-10-06 12:53:18
    Temat: Re: Trudny temat - lokalizacja muchy w przestrzeni 3D
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "qlphon" napisał:
    > znowu nie!
    > pojedyńcze oko detektuje "kierunek" 2D, czyli tyle ile potrafią 3
    > mikrofony

    jak to nie? chcesz wcisnąć ciemnotrę że oczy i uszy nie detekują amplitudy i
    fazy fal?:O)

    ha ha, a dlaczego jedno oko jest twoim zdaniem równoważne trzem mikrofonom?
    czy to znaczy że dwoje oczu jest równoważne 6ciu mikrofonom? więc dlaczego
    ludzie i inne zwierzaki nie posioadają szustki uszu, czyżbye twoim zdaniem
    nie znali geometrii?:O)

    > rozumiejąc to co pisze po raz kolejny, zrozumiesz dlaczemu tak potrafisz

    możesz ropzwinąć?:O)

    > tak. jeśli niewłaswie użyte, nalezy z nimi polemizować

    więc słucham, czemu nie polemizujesz?:O)

    > nie ograniczajmy sie do niczego
    > masz dowolny wymyslony mikrofon PUNKTOWY
    > jakbys to policzył?

    z różnic fazowych i znajomości prędkości dzwięku w powietrzu obliczył bym
    odległość żródła dzwięku od obu mikrofonów oraz jego położenie względem
    nich, proste?:O)

    > oczywiście, ale to juz jest dość proste do spełnienia, prawda?

    nie, to nie jest proste, nie liczyłem, więc nie wiem czy da się to spełnić,
    czy nie, ale podejrzewam że nie da się uzyskać większej zdolności
    rozdzielczej niż długość fali, mylę się?:O)