  • 1. Data: 2009-05-04 21:12:00
    Temat: Trekkingowy plecak... Fotograficzny?
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Witam!
    Kilka dni z plecakiem wypchanym wszystkim przekonały mnie o potrzebie
    zakupu nowej sztuki, bo obecna jest do bani.
    Mam zatem pytanie: czy istnieje coś takiego jak trekkingowy plecak
    fotograficzny? Taki, do którego będzie można nawsadzać rzeczy na dwa
    tygodnie w górach i wsadzić aparat w takie miejsce, żeby nie musieć go
    zdejmować do wydobycia aparatu. Zaobserwowałem, że takie właśnie lenistwo
    było główną przyczyną tego, że z kilkudziesięciu godzin wędrówek mam
    zdjęcia tylko ze schronisk. Jak wy sobie z tym radzicie? Jak łączycie
    ciężki plecak, kije trekkingowe i aparat?

    --
    Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał
    Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

  • 2. Data: 2009-05-04 21:19:21
    Temat: Re: Trekkingowy plecak... Fotograficzny?
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Marek 'marcus075' Karweta pisze:
> [...]
    > zdjęcia tylko ze schronisk. Jak wy sobie z tym radzicie? Jak łączycie
    > ciężki plecak, kije trekkingowe i aparat?

    podpinam sie do tematu, tylko w kontekscie mniejszej ilosci rzeczy i
    przejazdzek rowerowych...

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 3. Data: 2009-05-04 21:25:02
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Marek 'marcus075' Karweta wrote:
> [...]
    > zdjęcia tylko ze schronisk. Jak wy sobie z tym radzicie? Jak łączycie
    > ciężki plecak, kije trekkingowe i aparat?

    Ja podczas wedrówki z dużym plecakim podpinam kaburę Lowepro TopLoad
    Zoom mini pod pas biodrowy. Jak dla mnie wygodne rozwiązanie ale może
    ktoś zna lepsze?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 4. Data: 2009-05-05 00:10:37
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gtnm4l$rsd$1@inews.gazeta.pl>, KuFeL <k...@o...pl> wrote:

    > podpinam sie do tematu, tylko w kontekscie mniejszej ilosci rzeczy i
    > przejazdzek rowerowych...

    To proste.
    Torba pod kierownice.
    TA

  • 5. Data: 2009-05-05 03:55:42
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 04 of May 2009 23:19, KuFeL wrote:

    > podpinam sie do tematu, tylko w kontekscie mniejszej ilosci rzeczy i
    > przejazdzek rowerowych...

    Kompakt w kieszeni kamizelki. Lustrzanka wisi na szyi pod zapiętą
    kamizelką, żeby nie stukała w kierownicę. Zapakowanie do plecaka
    albo torby na bagażniku zniechęca do fotografowania (jeśli jedziesz)
    i do jeżdżenia (jeśli fotografujesz).

    --
    nb

  • 6. Data: 2009-05-05 05:02:11
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 4 Maj, 23:25, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    wrote:

    > Ja podczas wedrówki z dużym plecakim podpinam kaburę Lowepro TopLoad
    > Zoom mini pod pas biodrowy. Jak dla mnie wygodne rozwiązanie ale może
    > ktoś zna lepsze?

    Kabura Lowepro, tylko większa i na specjalnej uprzeży na brzuszku :D.
    Do zaczepów z boku daje się podpiąć jeszcze futerał na dodatkowy
    obiektyw i jest cudnie.

    --
    pozdrawiam
    Mirek

  • 7. Data: 2009-05-05 06:16:20
    Od: bans <g...@o...pl>

    Marek 'marcus075' Karweta pisze:

    > Kilka dni z plecakiem wypchanym wszystkim przekonały mnie o potrzebie
    > zakupu nowej sztuki, bo obecna jest do bani.

    Ha! A jednak rady z pl.rec.gory na coś się przydały ;)

    > Mam zatem pytanie: czy istnieje coś takiego jak trekkingowy plecak
    > fotograficzny?

    A to jakaś nowa koncepcja? ;)

    > Jak łączycie
    > ciężki plecak, kije trekkingowe i aparat?

    Od dawna stosują taka metodę: plecak - zwykły, ale do pasa biodrowego
    przypinam kaburę Tamraca:

    http://www.tamrac.com/5684.htm

    Dla bezpieczeństwa pasek aparatu mam wydłużony maksymalnie i założony na
    szyję - dzięki temu nawet nie trzeba zapinać klapy kabury a aparat jest
    cały czas bezpieczny i cały czas pod ręką.

    --
    bans

  • 8. Data: 2009-05-05 06:52:43
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 4 May 2009 23:12:00 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
    <m...@g...com> wrote(a):
> [...]
    > zdjęcia tylko ze schronisk. Jak wy sobie z tym radzicie? Jak łączycie
    > ciężki plecak, kije trekkingowe i aparat?

    Jedyny duży plecak trekingowy i jednocześnie foto jaki znam to Naneu K5
    (85l) - http://www.youtube.com/watch?v=-VuPo11jPk0
    Z mniejszych bardziej typowych plecaków foto ale z 'prawdziwym' systemem
    nośnym niczym plecak trekingowy to np. Tamrac Expedition model 7 i 8
    (mniejsze modele już zdaje się nie mają pasa biodrowego tylko
    'tasiemke')

    Osobiście radze sobie tak, że do zwykłego plecaka wrzucam sprzęt w
    osobnych etui (top load na korpus + etui na obiektywy). Używam do tego
    celu Lowepro off trail 2 (można go też nosić na pasie biodrowym lub
    naramiennym a etui na szkła są odpinane).

    pozdrawiam, B.

  • 9. Data: 2009-05-05 07:35:48
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Ja podczas wedrówki z dużym plecakim podpinam kaburę Lowepro TopLoad Zoom
    > mini pod pas biodrowy. Jak dla mnie wygodne rozwiązanie ale może ktoś zna
    > lepsze?

    Jak podpinam pod pas piersiowy a paski aparatu i kabury zarzucam na szyję.
    Długość pasków dobrana tak, aby kabura wisiała na pasie piersiowym, a aparat
    nie obciążał szyi. Kabura może być otwarta lub częściowo zamknięta (paski
    cały czas na szyi) - w zależności od potrzeb i sytuacji "górskiej".

    --
    Lol

  • 10. Data: 2009-05-05 10:52:34
    Od: "gautama" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    Zoom

    Ja torbę Lowepro Rezo 110 zakładam z przodu w ten sposób, że maksymalnie
    wydłużony pasek zakładam za szyję, ale pod pachy - trzyma się on wówczas na
    plecach na szelkach plecaka i torba spokojnie dynda na brzuchu. Uwagi tu są
    takie, że pasek od torby wymieniłem na długi a cienki, bo gruby by uwierał,
    no i mam Oly E-400 z dwoma obiektywami, które razem są b.małe i lekkie, więc
    z takim zestawem nie tylko trekuję (b.wygodnie) i łażę na nartach (nieźle)
    ale nawet ciut się wspinam (to już trochę na siłę). Dodatkowym plusem tej
    torby jest to, że można z boku dodać modułowo np. pokrowiec na kolejny
    obiektyw lub lampę (ale to już raczej, gdy się to wszystko akurat niesie na
    ramieniu).
    Oczywiście podczas wędrówek kompakt będzie zawsze wygodniejszy, ale ja
    uparłem się na lustro i to była wg. mnie najwygodniejsza opcja do łażenia za
    sprzętem na długie dystanse, bo aparat w środku plecaka to tylko bezsensowny
    balast.

    g.