  • 11. Data: 2009-05-05 12:16:30
    Temat: Re: Trekkingowy plecak... Fotograficzny?
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Panie bans, prezesie pl.rec.foto.cyfrowa z siedzibą w
    <news:gtom66$jfo$1@mx1.internetia.pl> przy ul....

    > Ha! A jednak rady z pl.rec.gory na coś się przydały ;)

    Czy Ty mnie śledzisz?! ;-)
    Widzisz, tutaj właśnie wchodzi mój pomysł szycia plecaka na zamówienie (od
    zera, a nie przerabiania innego!) - powiedziałbym projektantowi, że na
    pasie biodrowym ma być torebka, do której wejdzie aparat i już.

    > A to jakaś nowa koncepcja? ;)

    To jest próba połączenia zdjęć i trekkingu pieszego. Trekking rowerowy
    rozwiązałem kupując torbę podsiodłową i praktycznie opróżniając torbę na
    kierownicy.

    > Od dawna stosują taka metodę: plecak - zwykły, ale do pasa biodrowego
    > przypinam kaburę Tamraca:
    >
    > http://www.tamrac.com/5684.htm

    Mam torbę Lowepro Edit 110 (chyba), ale chodzenie takie nie było zbyt
    wygodne. Chyba do niego jednak wrócę.

    --
    Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał
    Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

  • 12. Data: 2009-05-05 12:17:46
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Panie Bartosz Mierzwiak, prezesie pl.rec.foto.cyfrowa z siedzibą w
    <news:slrngvvohr.266.barmierz@gimli.mierzwiak.com> przy ul....

    > Osobiście radze sobie tak, że do zwykłego plecaka wrzucam sprzęt w
    > osobnych etui (top load na korpus + etui na obiektywy). Używam do tego
    > celu Lowepro off trail 2 (można go też nosić na pasie biodrowym lub
    > naramiennym a etui na szkła są odpinane).

    Oj, ale noszenie aparatu w plecaku jest niewygodne o tyle, że namiętnie
    trzeba plecak zdejmować co 30 sekund ;-)

  • 13. Data: 2009-05-05 12:37:47
    Od: bans <g...@o...pl>

    Marek 'marcus075' Karweta pisze:

    > Mam torbę Lowepro Edit 110 (chyba),

    Torba <> kabura

    --
    bans

  • 14. Data: 2009-05-05 13:13:35
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 5 May 2009 14:17:46 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
    <m...@g...com> wrote(a):

    > Oj, ale noszenie aparatu w plecaku jest niewygodne o tyle, że namiętnie
    > trzeba plecak zdejmować co 30 sekund ;-)

    Tak jak pisałem - ma i pasek naramienny i pas biodrowy. Można ją dzięki
    temu nosić w różnych kombinacjach poza plecakiem.

    pozdrawiam, B.

  • 15. Data: 2009-05-05 16:24:49
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Marek 'marcus075' Karweta pisze:
    > Jak łączycie ciężki plecak, kije trekkingowe i aparat?

    1. Lekki sprzęt: korpus + 1 (max 2) obiektywy
    Torba Lowepro Nova 1 AW przypięta do pasa biodrowego plecaka.
    Przykład: http://fotowarsztaty.com/pub/fotowarsztaty-trekking.
    jpg

    2. Ciężki sprzęt: korpus+grip, 2-3 obiektywy, lampa
    Torba Lowepro Nova 3 AW mocowana na użyszkodniku dwoma pasami: jednym
    przez szyję, drugim przez pas. Torba wisi na brzuchu, tuż ponad pasem
    biodrowym. Na to ubieram plecak. Testowałem różne warianty i ten wydaje
    mi się najbardziej optymalny. WYgląda sie wtedy co prawda jak wielbłąd
    dwugarbny, ale sie sprawdza.
    Nie mam bezpośredniego zdjęcia, ale osoba z aparatem na zdjęciu poniżej
    ma założone dokładnie w taki sposób, tyle że pod pasem biodrowym:
    http://www.e-gory.pl/component/option,com_zoom/Itemi
    d,50/page,view/catid,139/PageNo,1/key,7/hit,1/
    Ja nosze wyżej, żeby nie podbijać kolanami na podejściach.

    Pozdrawiam!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 16. Data: 2009-05-05 16:52:18
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Panie Pawel Brzozowski, prezesie pl.rec.foto.cyfrowa z siedzibą w
    <news:gtpp8i$lac$1@news.onet.pl> przy ul....

    > 1. Lekki sprzęt: korpus + 1 (max 2) obiektywy
    > Torba Lowepro Nova 1 AW przypięta do pasa biodrowego plecaka.
    > Przykład: http://fotowarsztaty.com/pub/fotowarsztaty-trekking.
    jpg

    Rozpatrzałem takie rozwiązanie, ale kilka godzin trekkingu z nim mi
    wystarczył, żeby stwierdzić: nie!
    Sprzęt mam lekki (w góry noszę KonicęMinoltę A200, filtr polaryzacyjny i
    system Cokina do szarej połówki).
    Może się jeszcze do tego przekonam, ale na razie i tak będę pewnie jeździł
    głównie na rowerze w góry.

  • 17. Data: 2009-05-05 19:52:39
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Marek 'marcus075' Karweta pisze:
    > Rozpatrzałem takie rozwiązanie, ale kilka godzin trekkingu z nim mi
    > wystarczył, żeby stwierdzić: nie!

    Tak jak pisałem wyżej, sprawdza się przy niewielkiej ilości sprzętu, jak
    jest ciężej, skutecznie upośledza działania pasa biodrowego -
    koenieczność mocniejszego zapięcia pasa - obtarcia na biodrach.
    Dodatkowo trzeba mieć szeroko rozstawione ręce (z kijami) a to dość
    niewygodne.

    Od paru latek używam wyłącznie rozwiązania drugiego (z tych które
    opisałem) i jest git.

    Pozdrawiam!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

  • 18. Data: 2009-05-05 21:47:41
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Mon, 04 May 2009 23:12:00 +0200, Marek 'marcus075' Karweta raczył(a)
    był(a) napisać:

> [...]
    > Kilka dni z plecakiem wypchanym wszystkim przekonały mnie o potrzebie
    > zakupu nowej sztuki, bo obecna jest do bani. Mam zatem pytanie: czy
    > istnieje coś takiego jak trekkingowy plecak fotograficzny? Taki, do
    > którego będzie można nawsadzać rzeczy na dwa tygodnie w górach i wsadzić
    > aparat w takie miejsce, żeby nie musieć go zdejmować do wydobycia
    > aparatu. Zaobserwowałem, że takie właśnie lenistwo było główną przyczyną
    > tego, że z kilkudziesięciu godzin wędrówek mam zdjęcia tylko ze
    > schronisk. Jak wy sobie z tym radzicie? Jak łączycie ciężki plecak, kije

    Kup sobie kompakta. :)
    A jak już musisz się z lustrzanką bujać, to takiego toploadera można
    sobie z przodu przyczepić. Dodatkowo można podpiąć dwa pokrowce na słoiki.
    Moim zdaniem trzeba się zdecydować, czy chcesz połazić po górach, czy
    robić zdjęcia. Jeśli to pierwsze to stanowczo kompakt. A jeśli to drugie
    to trzeba imprezę inaczej zaplanować. Tak żeby nie bujać się z całym
    sprzętem po górach, tylko żeby można było zostawić towar w schronisku, a
    brać ze sobą tylko to co potrzebne.