  • 21. Data: 2010-04-05 20:38:20
    Temat: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 05 Apr 2010 10:23:05 +0200, jerzu napisał(a):

    > Te czasy są mało realne w lipcową sobotę.

    Te czasy to przy założeniu że nigdzie nie wysiadamy..... nie tankujemy - to
    czysta jazda.
    I są realne bo zawsze wyjeżdżam o 6:00 z Warszawy (no ale jestem "na
    wylocie" bo na Bemowie) i dojeżdżam około 12stej ale po drodze tankowanie i
    przerwa na rozprostowanie kości / żarcie kotleta w Mc'u w Ostródzie (a tam
    często traci się czas na znalezienie miejsca do zaparkowania) ... więc
    razem max. godzina na te przerwy..... tyle że to do Karwii więc do
    Jastarni trochę dłużej.....

  • 22. Data: 2010-04-05 21:01:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Tam gdzieś przed tym skrzyżowaniem jest odbicie w prawo - 200m szutrem,
    > potem wyjeżdża się na asfaltową drogę która biegnie równolegle do DK1 -
    > tory przejeżdża się jakieś 2-3km dalej i już się wraca na DK1.

    200 metrów? Ha, ha, ha. Ten powrót to pewnie w Ostaszewie?
    Już widzę, jak ktoś z rodziną jedzie po szutrze w nieznanym miejscu,
    ryzykując złapanie gumy.

    > W razie dużych korków widzę na mapie że zaraz za Popowem Toruńskim w
    > prawo na Zakrzewko - tylko to już raczej CB trzeba mieć żeby wiedzieć
    > czy warto.

    Bez sensu - zdecydowanie lepiej obrać wcześniej opisana opcję
    - Sierpc, Rypin, Golub-Dobrzyń, Wąbrzeźno. Jedzie się całkiem
    miło itd.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 23. Data: 2010-04-05 21:59:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:

    > 200 metrów? Ha, ha, ha. Ten powrót to pewnie w Ostaszewie?
    > Już widzę, jak ktoś z rodziną jedzie po szutrze w nieznanym miejscu,
    > ryzykując złapanie gumy.

    To normalna droga między domami, tyle że nie jest asfaltowa - ludzie tam
    mieszkają, codziennie dojeżdżają do pracy i przeciętny pojazd spokojnie
    da radę ;)
    Jak 200m taką drogą rodzi obawy o katastrofę rodzinnej wycieczki, to
    raczej jest to kwestia niskiej jakości ogumienia.

    > Bez sensu - zdecydowanie lepiej obrać wcześniej opisana opcję
    > - Sierpc, Rypin, Golub-Dobrzyń, Wąbrzeźno. Jedzie się całkiem
    > miło itd.

    Zależy kto jaką jazdę lubi.
    Google Maps mówią że przez Wąbrzeźno będzie jechał dłużej i ja się z tym
    zgadzam - a są to założenia jazdy zgodnie z przepisami.

    Do tego ALGI coś tam pisał o jeżdżeniu 120km/h, a więc jeżeli planuje
    popędzić, to jadąc lepszymi drogami (DK10 i DK1) nadrobi jeszcze więcej
    niż tą 534.

    Jadąc powoli może i lepiej będzie przez Wąbrzeźno, bo kilometrów jednak
    mniej. A Grudziądz jednak też lubi się zakorkować.

  • 24. Data: 2010-04-05 22:01:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    jerzu pisze:

    > Te czasy są mało realne w lipcową sobotę.

    Na urlop jedzie, więc zakładam że się mu nie spieszy ;)
    Fakt że te czasy, to mogą nie być wystarczające nawet odcinek
    Gdynia-Władysławowo.

  • 25. Data: 2010-04-05 22:21:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    (...)
> [...]
    > Jak 200m taką drogą rodzi obawy o katastrofę rodzinnej wycieczki, to
    > raczej jest to kwestia niskiej jakości ogumienia.

    Tak, tak, świetne tłumaczenie. Spróbuj kiedyś z tego skorzystać.
    BTW - to nie jest 200 metrów.

    > Zależy kto jaką jazdę lubi.

    Coś mi się wydaje, że mowa była o spokojnej i przewidywalnej jeździe
    na wczasy.

    > Google Maps mówią że przez Wąbrzeźno będzie jechał dłużej i ja się z tym
    > zgadzam - a są to założenia jazdy zgodnie z przepisami.

    Google maps to można sobie w buty włożyć. Zapytaj NaviExpert i praktyki.

    > Do tego ALGI coś tam pisał o jeżdżeniu 120km/h, a więc jeżeli planuje
    > popędzić, to jadąc lepszymi drogami (DK10 i DK1) nadrobi jeszcze więcej
    > niż tą 534.

    Ekhem - pisał o jeździe 120km/h DK7 (nie bardzo wiem gdzie) i średniej
    rzędu 75km/h. Średnia w sumie możliwa to osiągnięcia, jak komuś zależy.

    > Jadąc powoli może i lepiej będzie przez Wąbrzeźno, bo kilometrów jednak
    > mniej. A Grudziądz jednak też lubi się zakorkować.

    Jakie powoli? Przez większość tej trasy lecisz względnie bezstresowo
    w granicach prędkości dopuszczalnych. Zdecydowanie lepiej, niż ciągnąc
    DK10 do Torunia (Lubicza) i na Łysomice/Gdańsk.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 26. Data: 2010-04-05 22:37:14
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Jakie powoli? Przez większość tej trasy lecisz względnie bezstresowo
    > w granicach prędkości dopuszczalnych. Zdecydowanie lepiej, niż ciągnąc
    > DK10 do Torunia (Lubicza) i na Łysomice/Gdańsk.

    Kurcze, niech jadą przez te Łysecyce. Będziesz na siłę nawracał i potem
    trzeba będzie znowu kombinować jak wszyscy trasą zamków krzyżackich pojadą.

    Najlepiej przez Toruń. Jeszcze lepiej przez Włocławek - w mieście jest
    dwupasmówka i można 160 pomykać.

  • 27. Data: 2010-04-05 22:54:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Przemek V pisze:
    (...)
    > Kurcze, niech jadą przez te Łysecyce. Będziesz na siłę nawracał i potem
    > trzeba będzie znowu kombinować jak wszyscy trasą zamków krzyżackich pojadą.

    Dobra, już nie będę - niech sobie mistrzowie od google maps jeżdżą tymi
    trasami :)

    > Najlepiej przez Toruń. Jeszcze lepiej przez Włocławek - w mieście jest
    > dwupasmówka i można 160 pomykać.

    Coś w tym jest ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 28. Data: 2010-04-05 22:59:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:

    > Tak, tak, świetne tłumaczenie. Spróbuj kiedyś z tego skorzystać.

    Nie raz korzystałem - bez żadnych szczególnych emocji czy drżenia serca
    w trosce o stan techniczny pojazdu.

    > BTW - to nie jest 200 metrów.

    W każdym razie na tyle mało, że nie zrobiło na mnie żadnego wrażenia.
    Może 150m, może 300.
    Jak kogoś przeraża taka wizja to niech jedzie prosto asfaltem - przymusu
    skracania sobie drogi nie ma.

    > Coś mi się wydaje, że mowa była o spokojnej i przewidywalnej jeździe
    > na wczasy.

    "staramy się jechać płynnie ~120km/h"

    O ile przelotowa 120 na DK10 i DK1 to prędkość z którą wielu się
    porusza, to jadąc przez Wąbrzeźno już będzie ciężko, bo to dużo gorsza
    droga, bez poboczy i z większym natężeniem powolnego ruchu jakiś
    traktorów, rowerów itp.

    > Google maps to można sobie w buty włożyć. Zapytaj NaviExpert i praktyki.

    Ja w niedługim czasie (od kiedy otwarto całą A1) jechałem kilka razy
    przez Wąbrzeźno i coś około kilkunastu obwodnicą Torunia, to jakieś tam
    porównanie mam.

    Jak ktoś lubi powoli, oszczędzając paliwo to przez Wąbrzeźno będzie miał
    krócej (a jeszcze krócej przez Brodnicę). Ale jak ktoś jeździ szybciej
    to po lepszej DK10/DK1 dojedzie szybciej.

  • 29. Data: 2010-04-05 23:28:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > Nie raz korzystałem - bez żadnych szczególnych emocji czy drżenia serca
    > w trosce o stan techniczny pojazdu.

    Gdybyś był naprawdę tak doświadczony w tym odcinku, to być nigdy nie
    uderzał w troskę o stan techniczny pojazdu.

    > W każdym razie na tyle mało, że nie zrobiło na mnie żadnego wrażenia.
    > Może 150m, może 300.
    > Jak kogoś przeraża taka wizja to niech jedzie prosto asfaltem - przymusu
    > skracania sobie drogi nie ma.

    Miś - jakie przeraża? Komu radzisz takie rozwiązania?

    > "staramy się jechać płynnie ~120km/h"

    Tak, na DK7, a średnia 75km/h.

> [...]
    > porusza, to jadąc przez Wąbrzeźno już będzie ciężko, bo to dużo gorsza
    > droga, bez poboczy i z większym natężeniem powolnego ruchu jakiś

    Przestań opowiadać głodne kawałki. Ty zwyczajnie tymi trasami nie
    podróżujesz (mowa o całości przebiegu).

    > Ja w niedługim czasie (od kiedy otwarto całą A1) jechałem kilka razy
    > przez Wąbrzeźno i coś około kilkunastu obwodnicą Torunia, to jakieś tam
    > porównanie mam.

    Jakieś masz - to fakt ;)

    > Jak ktoś lubi powoli, oszczędzając paliwo to przez Wąbrzeźno będzie miał
    > krócej (a jeszcze krócej przez Brodnicę). Ale jak ktoś jeździ szybciej
    > to po lepszej DK10/DK1 dojedzie szybciej.

    Miś - odcinek DK10 do DK1 zdecydowanie lepiej zrobić odbiciem z Sierpca
    na Rypin itd.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 30. Data: 2010-04-06 01:31:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >
    > Gdybyś był naprawdę tak doświadczony w tym odcinku, to być nigdy nie
    > uderzał w troskę o stan techniczny pojazdu.

    To nie ja napisałem "Już widzę, jak ktoś z rodziną jedzie po szutrze w
    nieznanym miejscu, ryzykując złapanie gumy. "

    Sprawnym pojazdem takie ryzyko jest pomijalne, więc spokojnie można
    jechać. Niesprawnym to nie wiem, bo nie jeżdżę takim, ale może
    faktycznie strach.
    Ja tamtędy jeździłem już dziesiątki razy (zarówno do Warszawy jak i
    dalej na południe DK1), korek tym skrótem omijałem wielokrotnie i
    kawałek jak każdy inny - bez problemu do przejechania.
    Najstraszniejsze co mnie tam spotkało to ubłocenie samochodu jak było mokro.

    > Przestań opowiadać głodne kawałki. Ty zwyczajnie tymi trasami nie
    > podróżujesz (mowa o całości przebiegu).

    Się znalazł wielki podróżnik co zna wszystkie drogi ;)

    Jak się ktoś lubi wlec 60-70km/h w kolumnie to może i trasa bocznymi
    dróżkami jest ok. ALGI pisał że lubi 120km/h, a proponujesz mu jakąś
    lipę prowadzącą od wsi do wsi.
    Przeczytaj sobie jego post jeszcze raz i on wcale nie pytał o spokojną
    wiejską dróżkę krajoznawczą, a o szybki przejazd.
    A szybko to się jeździ szerokimi i prostymi drogami z poboczem.

    > Miś - odcinek DK10 do DK1 zdecydowanie lepiej zrobić odbiciem z Sierpca
    > na Rypin itd.

    Rowerem czy traktorem z całą pewnością tak, ale pytanie było o szybki
    przejazd samochodem.