  • Data: 2010-04-22 18:15:08
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš ?wiatła?
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/04/2010 09:10, Waldemar Krzok wrote:
    > No to spróbuj sfokusować obraz LEDa na odległość 80-100km. Da się, ale
    > ustawienie łączności jest duużo trudniejsze od wiązki skolimowanej u
    > źródła. A jak ci zależy na niepodsłuchiwaniu, to są też lasery (i LEDy)
    > na podczerwień i ultrafiolet.

    Tak sobie mysle o laczu laserowym >10km. Wychodzi mi (nie chce mi sie
    teraz liczyc numerkow) ze problemem moze byc dyfrakcja (bo w laserze
    masz aperture, wiec promien bedzie rozbiezny przez dyfrakcje na niej),
    czyli ze lepiej dac szeroka wiazke (wiem, 2 duze soczewki do kolimacji
    wiecej kosztuja) ale spot size przy odbiorniku 10km dalej powinien byc
    mniejszy niz z 10um zrodla.

    --
    Jerry1111