  • Data: 2010-04-22 08:10:19
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš ?wiatła?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 21.04.2010 19:42, schrieb Papa5merf:

    > hahaha, nie zastraszysz mnie sfoim pseudo dośfoatczeniem, stopniami
    > naukowymi i wojskowymi i certyfikatami:O)
    > co do bezwładności oka to wynosi ono nieco ponad 300Hz, natomiast żeby
    > stwierdzić że żarufka nie migocze przy 50Hz nie trzeba dośfiadczenia ani
    > szkuł, wystarczy jeden żut okiem na żarufkę, śfietlufke, tv, monitor aby
    > się
    > przekonać że żarufką można modulować światło, ale z częstotliwością
    > mniejszą
    > niż 50Hz, bo jej bezwładność termiczna jest ogromna:O)

    i co z tego, dalej da się toto modulować.

    > a co do oka, to nawet moje ślepe bez trudu wykrywa moduacje światła nawet
    > dochodzące do 100Hz:O)

    moje też, ale co z tego.

    > kiepski laseer potrzebuje optyki!:O)

    ROTFL

    > laser to ruwnoległa wiązka śfiatła, więc po co mu optyka?:O)

    ROTFL2

    > w każdym razie wiadome jest że nawet laser dobrej klasy nie jest idealny,
    > dlatego prmitywnej optyki potrzebuje, ale tak czy siak pare tysikuf
    > kosztuje:O(

    ROTFL47

    > LED + dobra luneta to za;edwie pare set złotych:O)

    a tu się zgodzę.

    > hehe, led nawet mimo soczewki ma ogromny kont świecenia, o innych
    > parametrach nie wspominając:O)

    Zdziwisz się, ale lasery półprzewodnikowe też.

> [...]
    > światła
    > wcale nie usi być skolimowane, wcale nie musi być znacznej mocy, cała
    > zabawa
    > polega na optyce, ktura widzi to na co ją skierujesz:O)
    > widzę ze po prostu nie skumałęś o co biega i sugerujesz się laserem z
    > filmiku, jest on fajny, prosty, ale raz prosty do podsłuchania (możesz
    > sprawdzić nawet prymitywnym laserkiem że w wilhotnym powietrzu wiązka jest
    > idelanie widoczna nawet gołym okiem z każdeho miejsca:O) a dwa jest
    > niebezpieczna, bo trafienie kogoś takim laserem w oko nie jest trudne i

    No to spróbuj sfokusować obraz LEDa na odległość 80-100km. Da się, ale
    ustawienie łączności jest duużo trudniejsze od wiązki skolimowanej u
    źródła. A jak ci zależy na niepodsłuchiwaniu, to są też lasery (i LEDy)
    na podczerwień i ultrafiolet.
    A zresztą, załóżmy, że chcesz łączności na odległość x i potrzebujesz do
    tego y gęstości mocy na odbiorniku. Możesz to zrobić na laserze albo na
    diodzie. Masz (w obu przypadkach nawiasem mówiąc) możliwość skolimowania
    wiązki przy nadajniku, wtedy przy odbiorniku masz (bo wiązka się jednak
    rozczepia) plamkę o średnicy fi. Pozycja odbiornika musi być w obrębie
    tej plamki, najlepiej w centrum. Na odwrót możesz nadawać wiązką
    nieskolimowaną (laserem też) i fokusować na odbiorniku. Z punktu
    widzenia podsłuchu to jeden penis, całe ustrojstwo jest symetryczne. W
    pierwszym przypadku promień widzisz przy nadajniku, w drugim przy
    odbiorniku.

    > bo widocznie w tych systemach laser nie jest potrzebny i dopiero teraz ktoś
    > to zauważył:O)

    Nie. Ktoś zauważył, że 10W LEDy dają się wyprodukować.

    Waldek