  • Data: 2010-04-23 09:15:12
    Temat: Re: Transmisja danych za pomoc? ?wiat?a?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-23 00:06, J.F. pisze:

    > Moze mi sie myla odbiorniki, ale IMO mial.
    > Taki nietypowy uklad, bo kodowane czestotliwoscia.
    >
    > Nawet gdzies chyba w szufladzie mam do tego scalaki,
    > i to chyba nawet jz polskie.

    Hmm... Nie sądzę. Moje rodzina miała Heliosa, który był nowszą
    konstrukcją niż Jowisz. Programator kanałów miał formę wysuwanej
    "szufladki". Na ściance przedniej znajdowały się cztery podświetlane
    diodami przełączniki. Na ściance górnej (dostępnej po wysunięciu
    szufladki) umieszczone były cztery niewielkie skale, każda posiadająca
    osobny przełącznik zakresów i pokrętło do strojenia. Pilota nie było.
    W prasie elektronicznej z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych
    widywało się za to reklamy alternatywnego, bardziej zaawansowanego
    modułu. Montowało się go w miejscu tej "szufladki". Dawał on możliwość
    zaprogramowania większej ilości kanałów oraz (co chyba było ważniejsze)
    umożliwiał obsługę telewizora za pomocą pilota. ;)