  • Data: 2010-04-23 07:42:36
    Temat: Re: Transmisja danych za pomoc? ?wiatła?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 22.04.2010 21:34, schrieb J.F.:

    > Ale nie bardzo daje sie glos przeslac.

    Da się. Mniej więcej koło 1kHz jest kuniec, ale da się wyłapać.
    Potrzebna zdrowa preemfaza.

    > A jednak pierwsza RONJA byla na diodzie LED i to niezbyt duzej mocy,
    > za to z duza soczewka.

    tu już trochę zawędrowałem do innych rzeczy. W powyższym przykładzie
    chodzi o generatory linii świetlnych do pomiarów kształtów przedmiotów,
    tzw sheet of light albo innych "wzorków" w ogólności nazywany w języku
    uniwersalnym "structured light". W tym przypadku chodzi o generację
    możliwie homogenicznej wzdłuż, wąskiej i o rozkładzie gaussowskim wszerz
    linii. Normalnie jest to robione laserem fokusowanym na soczewce
    cylindrycznej, ale tu problemem są zdudnienia koherentnego światła i
    nierównomierność linii. Z tego powodu osiągnięcie linii grubości
    <5mikrometrów jest praktycznie niemożliwe. LEDy tych wad nie mają, ale
    są też w tych zastosowaniach mniej efektywne ze względu na rozproszenie
    wiązki i jej (w normalnych ledach) nierównomierność. Dokładnej
    konstrukcji nie znam, ale producent twierdził, że optyka jest dużo
    bardziej skomplikowana.

    Waldek