  • Data: 2010-04-22 01:03:26
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocš ?wiatła?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    JanuszR wrote:

    > Dlaczego przykry? Każde działanie powinno mieć uzasadnienie. Wi-fi jest
    > równie bezpieczne jak transmisja po drucie.

    przykry bo wprowadzasz ludzi w blad. poziom szyfrowania wifi nijak sie ma do
    poziomu szyfrowania jakie umozliwiaja biblioteki ssl. a szyfrowanie ssl to
    nawet nie OPCJA routerow wifi. to trzeba zaimplementowac juz samemu.
    to co ZU dostaje defaultowo z wifi powoduje wyciek dosc duzej ilosci
    informacji zeby nie mozna bylo tego porownywac do drutu .

    > Do badania aktywności nie potrzebujesz wi-fi, aktywność możesz sprawdzić
    > po działaniach w sieci internet.

    a co jesli link nie uzywa 'sieci internet' ? powiedzmy jest to prosty system
    monitoringu, laczacy razem kilka kamer z detekcja ruchu?

    i owszem, jasne ze nikt nie bedzie kombinowal z nawet szyfrowaniem wifi
    jesli ma to sluzyc np. do udostepniania 'wejscia' dla vpn'a w domowej sieci,
    dyskusja jednak zaczela sie od cech lacza optycznego - a dokladniej jego
    walorow 'bezpieczenstwa' . ciezej podsluchac, i nie potrzeba skomplikowanych
    algorytmow zeby dosc skutecznie utrudnic podsluchanie.
    bezpieczenstwo zaczyna sie w tym momencie od punktu 'siec jest niewidoczna
    dla atakujacego' - musi sie do niej zblizyc do momentu przerwania
    wiazki/zauwazenia urzadzen typu glowice nadawczo/odbiorcze, w przypadku wifi
    siec 'slychac' juz z odleglosci kilku km - np. jesli wiadomo ze chodzi o
    monitoring, daje to atakujacemu np. mozliwosc szybkiej oceny ile jest
    punktow, ile mobilnych, ile jest np. bezprzewodowych kamer w budynku, jaka
    jest ich aktywnosc, polozenie, etc.

    dodatkowo nie wiem czy slyszales o innym ubocznym 'efekcie' wifi - tzn.
    mozliwosc 'radarowego' przeswietlania budynkow :)

    http://yro.slashdot.org/story/09/10/01/1321212/Wirel
    ess-Network-Modded-To-
    See-Through-Walls?from=rss