eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 51. Data: 2021-03-17 13:29:15
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s2sobh$n7b$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 17-03-2021 o 11:27, J.F. pisze:
    >>>>>> Nie tak latwo. Sprezone sa niebezpieczne, bo cisnienia trzeba
    >>>>>> duze.
    >>>>> Do samochodów chcecie to wsadzać, a przy pociągach się nie da?
    >>
    >>>> No widzisz - do samochodow jak widac dalo sie wsadzic, ale im
    >>>> wiekszy zbiornik, tym wieksze problemy.
    >
    >>> I chcecie nam te duże problemy w miastach zakopywać co krok?
    >
    >> Nie musza byc duze - przeciez gazociag w miescie masz co krok.

    >Jaki gazociąg?
    >Przecież nie z wodorem.

    Ale tez niebezpieczny :-)

    >Chcesz kolejną sieć zbudować?

    no coz - chcemy wegiel wyeliminowac, to calkowicie - gaz ziemny tez.
    Zastapic wodorem, a gazociagi juz sa.
    Wersja druga - przez te przyszle lata stare gazociagi sie i tak
    rozpadna, trzeba bedzie nowe klasc ...

    >No i chodziło mi o zbiorniki na stacjach.

    A mnie o dostarczanie paliwa. Moze byc i z Sahary.

    >> W sumie oba warianty są do przemyślenia.
    >> Kto wie czy pierwszy nawet nie jest prostszy.
    >
    >> Byleby tylko z dzwigu nie spadly :-)

    >Z jakiego dźwigu?
    >Pociąg na promy wjeżdża na kołach.

    A mamy ich duzo, czy dopiero trzeba zbudowac?
    No coz - jest to jakis pomysl.

    >>> Nie boję się, ale jakoś czuję że to droższa opcja, zresztą i tak
    >>> nie ma co z tym dalej zrobić na afrykańskim wybrzeżu.
    >
    >> No jak to nie ma ? Pod wode i do Europy.

    >I już za 100 lat będziemy mogli mieć wszędzie rurociągi z wodorem....

    Ale dlaczego wszedzie - wystarczy kilka terminali w kraju, koncowka do
    stacji juz cysterną.

    A gazociag ... ile to Rosjanie i my budujemy pod Bałtykiem ?

    >>>> - przeciez to typowe rozwiazanie w naszym rejonie ...
    >
    >>> Sahara to nie jest nasz rejon.
    >
    >> No ale co - rurociag gdzies na Jamal da sie zrobic, a na Sahare nie
    >> ?

    >Mniej więcej, bo nie bardzo miałby kto.
    >U ruskich jeden zarządzający, więc łatwiej.

    Skoro Niemcy jakos buduja przez Baltyk, to czemu nie mieliby przez
    morze Śródziemne ?

    Zreszta tych podmorskich jest przeciez pelno.

    J.



  • 52. Data: 2021-03-17 13:46:51
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-03-2021 o 13:29, J.F. pisze:

    >>>> Nie boję się, ale jakoś czuję że to droższa opcja, zresztą i tak nie
    >>>> ma co z tym dalej zrobić na afrykańskim wybrzeżu.
    >>
    >>> No jak to nie ma ? Pod wode i do Europy.
    >
    >> I już za 100 lat będziemy mogli mieć wszędzie rurociągi z wodorem....

    Mówiłem o budowie tego gazociągu z Sahary.

    >
    > Ale dlaczego wszedzie - wystarczy kilka terminali w kraju, koncowka do
    > stacji juz cysterną.
    >
    > A gazociag ... ile to Rosjanie  i my budujemy pod Bałtykiem ?

    To tylko łączniki.
    A tu by trzeba WSZYSTKO od zera.

    Przy transporcie pociągiem można to robić od już, bo wszystko jest i to
    by było tylko uzupełnienianie konwencjonalnych źródeł prądu.

    >> Mniej więcej, bo nie bardzo miałby kto.
    >> U ruskich jeden zarządzający, więc łatwiej.
    >
    > Skoro Niemcy jakos buduja przez Baltyk, to czemu nie mieliby przez morze
    > Śródziemne ?
    >
    > Zreszta tych podmorskich jest przeciez pelno.

    Od Arabów do Europy też jest rurociąg z ropą?


  • 53. Data: 2021-03-18 13:56:22
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s2stnp$rb8$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 17-03-2021 o 13:29, J.F. pisze:
    >>>>> Nie boję się, ale jakoś czuję że to droższa opcja, zresztą i tak
    >>>>> nie ma co z tym dalej zrobić na afrykańskim wybrzeżu.
    >>
    >>>> No jak to nie ma ? Pod wode i do Europy.
    >
    >>> I już za 100 lat będziemy mogli mieć wszędzie rurociągi z
    >>> wodorem....

    >Mówiłem o budowie tego gazociągu z Sahary.

    Ale dokad ?
    Bo gazociag pod morzem Srodziemnym wydaje mi sie najmniejszym
    problemem ... zaraz ... tam gleboko jest, to moze i problem ... ale
    widac nie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Mediterranean_Pi
    peline

    >> Ale dlaczego wszedzie - wystarczy kilka terminali w kraju, koncowka
    >> do stacji juz cysterną.
    >
    >> A gazociag ... ile to Rosjanie i my budujemy pod Bałtykiem ?

    >To tylko łączniki.
    >A tu by trzeba WSZYSTKO od zera.

    >Przy transporcie pociągiem można to robić od już, bo wszystko jest i
    >to by było tylko uzupełnienianie konwencjonalnych źródeł prądu.

    Tylko troche duzo tych pociagow, a malo wodoru w nich ...

    >>> Mniej więcej, bo nie bardzo miałby kto.
    >>> U ruskich jeden zarządzający, więc łatwiej.
    >
    >> Skoro Niemcy jakos buduja przez Baltyk, to czemu nie mieliby przez
    >> morze Śródziemne ?
    >
    >> Zreszta tych podmorskich jest przeciez pelno.

    >Od Arabów do Europy też jest rurociąg z ropą?

    No nie ma. Ciekawe czemu ... czyzby statki tansze od rur ?

    Bylo cos takiego
    https://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Arabian_Pipeline


    J.


  • 54. Data: 2021-03-18 17:19:27
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Mar 2021 23:24:46 +0100, J.F.

    > Nie marudz - i tak Cie na Mirai nie stac :-)

    Jest różnica między "nie stać" a "wydawać bez sensu pieniądze". Przecież
    tego nie ma u nas nawet gdzie zatankować. EV mogę tankować w domu i to ze
    słońca.

    > Jesli wodor bedzie dobry ... to ceny spadna.

    On jest dobry tylko dla takich upartych wyjątków jak ty. Dlatego nigdy nie
    będzie "dobry".

    > A na razie ... jak sie chce, to mozna
    > https://www.nytimes.com/2020/12/28/business/hydrogen
    -power-cars.html

    Nono, szkoda że cen tam nie ma. Bo że zrobić można wszystko to oczywiste,
    pytanie tylko jakim kosztem.

    > Ladowarki tez nie sa za darmo.

    Mimo tego, jak widać, są znacznie tańsze.

    > I co 30 km mam ladowac ?
    > Bo wiesz - "na codzien" mi 30 km starczy :-P

    Ładować masz wtedy kiedy ci braknie.

    > Ale wodor ma pare innych zalet.

    Ma tylko jedną w przypadku osobówek. Szybkie tankowanie.
    Które jest niezbędne garstce malkontentów takich jak ty.

    > Tzn ile lat wytrzymaja i ile kosztuja ? :-P

    Odpowiednio traktowane wytzymająze sprawnością >85% ponad 10 lat.

    > Bo Tesla od poczatku ma w miare przyzwoity zasieg, a jeszcze go
    > powieksza.

    Ale twoja teza jest taka, że taki zasięg jak u Tesli jest niewystarczający
    i żadasz od elektryków jednorazowego zasięgu 1000+ albo ładowania 500km w 3
    minuty. Gdyby to było faktycznie potrzebne, to Tesla wykorzystała by patent
    który opracowała. Ale widać jest to ZBYTECZNE.

    > Byc moze wodor faktycznie nie ma przyszlosci.
    > A moze cos tam nowego odkryja, i bedzie mial

    Ma przyszłość, ale nie w osobówkach.

    > No i cos tam kasy pompuja. Czyli chyba widza przyszlosc.

    Jak pompują kasę, to nie będzie tanio.

    >> Jest opracowane i gotowe do działania. Wystarczy wykorzystać.
    > No to czemu sie wycofali ?

    Kto powiedział że się wycofali?
    Z wymainy baterii też się "wycofali".

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 55. Data: 2021-03-18 17:26:35
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 17:19, Myjk pisze:

    >> Ale wodor ma pare innych zalet.

    > Ma tylko jedną w przypadku osobówek. Szybkie tankowanie.
    > Które jest niezbędne garstce malkontentów takich jak ty.

    Jesteś pewny, że przemyślałeś tę odpowiedź?
    W zasadzie każdy samochód wymaga szybkiego zatankowania, bo każdy
    prędzej czy później wyjedzie w jakąś trasę.

    Udawanie, że powolne ładowanie nie jest kłopotem - nie spowoduje, że
    elektrykiem da się pojechać gdzieś dalej niż 200 km od domu (200 km to
    Teslą, bo innym jest jeszcze gorzej).



    --
    MN


  • 56. Data: 2021-03-18 17:49:23
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Mar 2021 17:26:35 +0100, Marcin N

    > Jesteś pewny, że przemyślałeś tę odpowiedź?
    > W zasadzie każdy samochód wymaga szybkiego zatankowania,
    > bo każdy prędzej czy później wyjedzie w jakąś trasę.

    > Udawanie, że powolne ładowanie nie jest kłopotem - nie spowoduje, że
    > elektrykiem da się pojechać gdzieś dalej niż 200 km od domu (200 km to
    > Teslą, bo innym jest jeszcze gorzej).

    Wszystko się rozbija o pieniądze. Jeśli ja dzisiaj miałbym kupić Mirai z
    zasięgiem 500km i 5 min. tankowanie za 300 tys. gdy za 200 tys. mam już T3
    z zasięgiem 350km i ładowaniem 200km w 15 minut (a longrange nawet 500km i
    ładowanie 400km w 30 minut), gdy trasę ponad 350km potrzebuję 6 razy w
    roku, to czas spędzony na ładowarce mnie wcale by nie bolał. Bo 100 tys.
    piechotą nie chodzi, 2x wyższa cena "tankowania" też robi swoje. J.F. ma
    takie elementy w nosie, bo dla niego problemem jest naładować auto raz w
    roku w trasie, woli rozklekotanym śmierdzielem spalinowym jeździć, albo
    wodorowym i płacić jak za zboże tylko po to by raz w roku bez przerwy
    przejechać trasę. Jak dla mnie absurd, ale że ludzie elementarnej logiki
    nie posiadają, to już mnie wcale nie dziwi.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 57. Data: 2021-03-18 18:55:51
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2021 o 13:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s2stnp$rb8$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 17-03-2021 o 13:29, J.F. pisze:
    >>>>>> Nie boję się, ale jakoś czuję że to droższa opcja, zresztą i tak
    >>>>>> nie ma co z tym dalej zrobić na afrykańskim wybrzeżu.
    >>>
    >>>>> No jak to nie ma ? Pod wode i do Europy.
    >>
    >>>> I już za 100 lat będziemy mogli mieć wszędzie rurociągi z wodorem....
    >
    >> Mówiłem o budowie tego gazociągu z Sahary.
    >
    > Ale dokad ?

    No do nas, bo jak inaczej mielibyśmy z tego wodoru skorzystać?

    >> Przy transporcie pociągiem można to robić od już, bo wszystko jest i
    >> to by było tylko uzupełnienianie konwencjonalnych źródeł prądu.
    >
    > Tylko troche duzo tych pociagow, a malo wodoru w nich ...

    LNG tankowcami pływa, to i wodór da radę.
    Ilość pociągów to mniejszy problem.

    >>> Zreszta tych podmorskich jest przeciez pelno.
    >
    >> Od Arabów do Europy też jest rurociąg z ropą?
    >
    > No nie ma. Ciekawe czemu ... czyzby statki tansze od rur ?

    Widzisz, sam dochodzisz do tego co wcześniej chciałeś żeby Ci tłumaczyć.


  • 58. Data: 2021-03-18 19:18:16
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 17:49, Myjk pisze:
    > Thu, 18 Mar 2021 17:26:35 +0100, Marcin N
    >
    >> Jesteś pewny, że przemyślałeś tę odpowiedź?
    >> W zasadzie każdy samochód wymaga szybkiego zatankowania,
    >> bo każdy prędzej czy później wyjedzie w jakąś trasę.
    >
    >> Udawanie, że powolne ładowanie nie jest kłopotem - nie spowoduje, że
    >> elektrykiem da się pojechać gdzieś dalej niż 200 km od domu (200 km to
    >> Teslą, bo innym jest jeszcze gorzej).
    >
    > Wszystko się rozbija o pieniądze. Jeśli ja dzisiaj miałbym kupić Mirai z
    > zasięgiem 500km i 5 min. tankowanie za 300 tys. gdy za 200 tys. mam już T3
    > z zasięgiem 350km i ładowaniem 200km w 15 minut (a longrange nawet 500km i
    > ładowanie 400km w 30 minut), gdy trasę ponad 350km potrzebuję 6 razy w
    > roku, to czas spędzony na ładowarce mnie wcale by nie bolał. Bo 100 tys.
    > piechotą nie chodzi, 2x wyższa cena "tankowania" też robi swoje. J.F. ma
    > takie elementy w nosie, bo dla niego problemem jest naładować auto raz w
    > roku w trasie, woli rozklekotanym śmierdzielem spalinowym jeździć, albo
    > wodorowym i płacić jak za zboże tylko po to by raz w roku bez przerwy
    > przejechać trasę. Jak dla mnie absurd, ale że ludzie elementarnej logiki
    > nie posiadają, to już mnie wcale nie dziwi.
    >

    Mirai kosztuje 300 tys, bo to bardzo luksusowy samochód z elementami
    Lexusa (powtarzam po Pertynie, sam na oczy tego nie widziałem). Poza tym
    płaci się za efekt "wow". Zgaduję, że cena jest mocno umowna i na
    obecnym etapie nie ma sensu porównywać tego do innych samochodów.

    Ten samochód to "demo" technologii i w moich oczach wypadł świetnie.
    Pokazał, że praktycznie nie ma wad i można iść dalej.

    Takim demem technologii hybrydowej był Prius, który wyglądał jak brzydka
    mydelniczka i miał osiągi Poloneza. Toyota bardzo zmieniła podejście.
    Głośno się o tym mówi. Mirai wygląda i jeździ tak, że może stać się
    przedmiotem westchnień.

    --
    MN


  • 59. Data: 2021-03-19 07:01:46
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2021 o 18:46, Marcin N pisze:

    > Powtórzę: wodór wydaje się przyszłością

    Fajne i celne podsumowanie:
    https://elektrowoz.pl/blog/stalo-sie-moge-umierac-fe
    lieton/


  • 60. Data: 2021-03-19 07:12:58
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8...@m...org...
    Thu, 18 Mar 2021 17:26:35 +0100, Marcin N
    >> Jesteś pewny, że przemyślałeś tę odpowiedź?
    >> W zasadzie każdy samochód wymaga szybkiego zatankowania,
    >> bo każdy prędzej czy później wyjedzie w jakąś trasę.

    >> Udawanie, że powolne ładowanie nie jest kłopotem - nie spowoduje,
    >> że
    >> elektrykiem da się pojechać gdzieś dalej niż 200 km od domu (200 km
    >> to
    >> Teslą, bo innym jest jeszcze gorzej).

    >Wszystko się rozbija o pieniądze. Jeśli ja dzisiaj miałbym kupić
    >Mirai z
    >zasięgiem 500km i 5 min. tankowanie za 300 tys. gdy za 200 tys. mam
    >już T3
    >z zasięgiem 350km i ładowaniem 200km w 15 minut (a longrange nawet
    >500km i

    Jest to jakis ekonomiczny rachunek.

    >ładowanie 400km w 30 minut), gdy trasę ponad 350km potrzebuję 6 razy
    >w
    >roku, to czas spędzony na ładowarce mnie wcale by nie bolał. Bo 100
    >tys.

    No wlasnie - bo "nie bolal". A o innych nie pomyslales, moze wiecej
    jezdza, moze bardziej ich boli.

    >piechotą nie chodzi, 2x wyższa cena "tankowania" też robi swoje. J.F.
    >ma
    >takie elementy w nosie, bo dla niego problemem jest naładować auto
    >raz w
    >roku w trasie, woli rozklekotanym śmierdzielem spalinowym jeździć,
    >albo
    >wodorowym i płacić jak za zboże tylko po to by raz w roku bez przerwy
    >przejechać trasę. Jak dla mnie absurd, ale że ludzie elementarnej
    >logiki
    >nie posiadają, to już mnie wcale nie dziwi.

    Parafrazujac Ciebie - 200 tys piechota nie chodzi, wole swojego
    rozklekotanego smierdziela :-)

    A za pare lat ... zobaczymy.
    Moze ten wodor to rzeczywiscie slepa uliczka, a moze potanieje, lub
    cos nowego wymysla i jeszcze bardziej potanieje.

    Butle sa stosunkowo niedrogie, duzo takie same jak w EVB, wychodzi na
    to, ze to ogniwo paliwowe jest drogie.
    Jesli z platyny czy palladu - nie dziwne.

    J.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: