eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowyRe: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Thu, 18 Mar 2021 19:18:16 +0100

    W dniu 18.03.2021 o 17:49, Myjk pisze:
    > Thu, 18 Mar 2021 17:26:35 +0100, Marcin N

    > Wszystko się rozbija o pieniądze. Jeśli ja dzisiaj miałbym kupić Mirai z
    > zasięgiem 500km i 5 min. tankowanie za 300 tys. gdy za 200 tys. mam już T3
    > z zasięgiem 350km i ładowaniem 200km w 15 minut (a longrange nawet 500km i
    > ładowanie 400km w 30 minut), gdy trasę ponad 350km potrzebuję 6 razy w
    > roku, to czas spędzony na ładowarce mnie wcale by nie bolał. Bo 100 tys.
    > piechotą nie chodzi, 2x wyższa cena "tankowania" też robi swoje. J.F. ma
    > takie elementy w nosie, bo dla niego problemem jest naładować auto raz w
> [...]

    Mirai kosztuje 300 tys, bo to bardzo luksusowy samochód z elementami
    Lexusa (powtarzam po Pertynie, sam na oczy tego nie widziałem). Poza tym
    płaci się za efekt "wow". Zgaduję, że cena jest mocno umowna i na
    obecnym etapie nie ma sensu porównywać tego do innych samochodów.

    Ten samochód to "demo" technologii i w moich oczach wypadł świetnie.
    Pokazał, że praktycznie nie ma wad i można iść dalej.

    Takim demem technologii hybrydowej był Prius, który wyglądał jak brzydka
    mydelniczka i miał osiągi Poloneza. Toyota bardzo zmieniła podejście.
    Głośno się o tym mówi. Mirai wygląda i jeździ tak, że może stać się
    przedmiotem westchnień.

    --
    MN