-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr3.eu1.usenete
xpress.com!81.171.65.13.MISMATCH!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.
highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <604f0684$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<s2n1t2$dk5$1$Cav@news.chmurka.net>
<604f9d77$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <logqbuyhx8dn$.dlg@myjk.org>
<604fa47b$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <uctltkly3i9c$.dlg@myjk.org>
<kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Tue, 16 Mar 2021 11:05:13 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.8.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 210315-6, 15.03.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 79
Message-ID: <605082db$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.5.145.170
X-Trace: 1615889115 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.5.145.170:59797
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4537
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692477
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-03-15 o 21:22, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 15 Mar 2021 20:17:28 +0100, Myjk napisał(a):
>> Mon, 15 Mar 2021 19:16:27 +0100, Marcin N
>>> Eee, przesadzasz. Pokazał obliczenia pokazujące, że produkcja wodoru
>>> pochłania ledwo około 2x więcej energii niż prąd do baterii - i to
>>> uwzględniając sprawność ogniw wodorowych.
>>
>> Ale to jest jednak dużo,
>
> Zakladajac, ze az tyle. On tam podaje 20% strat na elektrolize wodoru
> ... i 99% sprawnosci baterii. Ciekawe ile przesadzil z ta sprawnoscia.
>
>> dodatkowo nie da się produkować wodoru w domu tak
>> jak da się ładować baterię.
>
> Czemu nie ?
> https://www.fuelcellstore.com/water-electrolysis-sys
tem-2_5kw
>
> A nawet nie musisz tego w domu robic - zainstaluj panele na dachu,
> prad przekaz do stacji wodorowej :-)
>
>> Tutaj po raz kolejny dochodzimy do głównej
>> kwestii, ile tak realnie ludziom NA CO DZIEŃ jest potrzebne zasięgu. Z
>> badań wynika że WIĘKSZOŚĆ nie potrzebuje więcej niż 60-100km dziennie, a
>> tyle to można sobie "tankować" w domu i to prądem spadowym albo
>> bezpośrednio ze słońca (PV).
>
> Ale promujesz hybrydy? Co z tego ile potrzebuje na codzien, jesli
> czasem potrzebuje 300km?
>
>>> 2x więcej to bardzo daleko od "kosmicznie dużo". Zwłaszcza, że bardzo
>>> często mamy sytuacje w energetyce, gdy produkcja prądu jest za duża i
>>> nie ma jak go wykorzystać.
>>
>> Ale to też mogą realizować baterie ze znacznie wyższą sprawnością niż przy
>> wodorze. Po raz kolejny więc wychodzi, że jedyną zaletą wodoru jest
>> szybkość "tankowania", bo produckja przez magazynowanie i produkowanie
>> prądu to już masakra.
>
> Ale jak baterie? PV w dzien naladuje baterie domowe, ktore w nocy
> naladuja baterie w pojezdzie? A ile bedzie strat?
> I ile baterie wytrzymaja ?
>
> Sytuacje by diametralnie poprawily wymienne baterie, ale cos nam do
> tego daleko.
>
>>> Już dziś cena wodoru jest niska (o czym ględził Pertyn). Poza tym ja nie
>>> twierdzę, że ta technologia nie ma wad. Ona rozwiązuje nierozwiązywalny
>>> problem elektryków bateryjnych: kosmicznie długi czas ładowania. który
>>> dyskwalifikuje je "w trasę".
>>
>> Nie jest niska, bo tankowanie takiego Miraia kosztuje więcej niż benzyny.
>> Dla przykładu ładowanie baterii kosztuje 2x mniej na publicznych
>> ładowarkach,a ja ładuję w domu 4x taniej niż benzynę/ON i wodór,
>> nie wspominając o prądzie z PV.
>
> Ale czy tak musi byc?
> Bo postep sie i tu objawi.
>
>>> Też jestem inżynierem i potrafią wyciągać własne wnioski na różne
>>> techniczne tematy. "Od zawsze" miałem zdanie, że elektryki bateryjne to
>>> ślepa uliczka i że nigdy nie zastąpią samochodów spalinowych.
>>> O wodorze tego dzisiaj nie powiem.
>>
>> A ja owszem, wodór w samochodach cywilnych to ślepa uliczka, wystarczą
>> baterie (w tym należy te baterie wykorzystywać jako rozproszone magazyny
>> energii).
>
> Tesla miala taki pomysl, ale im wyszlo, ze nieoplacalne.
> Cos chyba za szybko sie te baterie degraduja ...
>
> J.
>
>
Do elektryków wystarczy prosty pomysł - samochód wyposażony w hak, a jak
potrzeba pojechać gdzieś dalej to wypożyczalnia przyczepek z
akumulatorem. Kabelek do auta i tyle.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.21 12:32 Pete
- 16.03.21 12:41 J.F.
- 16.03.21 12:43 J.F.
- 16.03.21 12:47 T.
- 16.03.21 14:32 Cavallino
- 16.03.21 15:01 RoMan Mandziejewicz
- 16.03.21 15:27 J.F.
- 16.03.21 15:36 Cavallino
- 16.03.21 16:53 J.F.
- 16.03.21 17:30 Cavallino
- 16.03.21 17:54 Pawel \"O'Pajak\
- 16.03.21 18:26 K
- 16.03.21 18:32 K
- 16.03.21 18:52 Marcin N
- 16.03.21 22:28 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=