eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy › Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr3.eu1.usenete
    xpress.com!81.171.65.13.MISMATCH!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.
    highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <604f0684$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <s2n1t2$dk5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <604f9d77$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <logqbuyhx8dn$.dlg@myjk.org>
    <604fa47b$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <uctltkly3i9c$.dlg@myjk.org>
    <kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Tue, 16 Mar 2021 11:05:13 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210315-6, 15.03.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 79
    Message-ID: <605082db$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.145.170
    X-Trace: 1615889115 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.5.145.170:59797
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4537
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692477
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-03-15 o 21:22, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 15 Mar 2021 20:17:28 +0100, Myjk napisał(a):
    >> Mon, 15 Mar 2021 19:16:27 +0100, Marcin N
    >>> Eee, przesadzasz. Pokazał obliczenia pokazujące, że produkcja wodoru
    >>> pochłania ledwo około 2x więcej energii niż prąd do baterii - i to
    >>> uwzględniając sprawność ogniw wodorowych.
    >>
    >> Ale to jest jednak dużo,
    >
    > Zakladajac, ze az tyle. On tam podaje 20% strat na elektrolize wodoru
    > ... i 99% sprawnosci baterii. Ciekawe ile przesadzil z ta sprawnoscia.
    >
    >> dodatkowo nie da się produkować wodoru w domu tak
    >> jak da się ładować baterię.
    >
    > Czemu nie ?
    > https://www.fuelcellstore.com/water-electrolysis-sys
    tem-2_5kw
    >
    > A nawet nie musisz tego w domu robic - zainstaluj panele na dachu,
    > prad przekaz do stacji wodorowej :-)
    >
    >> Tutaj po raz kolejny dochodzimy do głównej
    >> kwestii, ile tak realnie ludziom NA CO DZIEŃ jest potrzebne zasięgu. Z
    >> badań wynika że WIĘKSZOŚĆ nie potrzebuje więcej niż 60-100km dziennie, a
    >> tyle to można sobie "tankować" w domu i to prądem spadowym albo
    >> bezpośrednio ze słońca (PV).
    >
    > Ale promujesz hybrydy? Co z tego ile potrzebuje na codzien, jesli
    > czasem potrzebuje 300km?
    >
    >>> 2x więcej to bardzo daleko od "kosmicznie dużo". Zwłaszcza, że bardzo
    >>> często mamy sytuacje w energetyce, gdy produkcja prądu jest za duża i
    >>> nie ma jak go wykorzystać.
    >>
    >> Ale to też mogą realizować baterie ze znacznie wyższą sprawnością niż przy
    >> wodorze. Po raz kolejny więc wychodzi, że jedyną zaletą wodoru jest
    >> szybkość "tankowania", bo produckja przez magazynowanie i produkowanie
    >> prądu to już masakra.
    >
    > Ale jak baterie? PV w dzien naladuje baterie domowe, ktore w nocy
    > naladuja baterie w pojezdzie? A ile bedzie strat?
    > I ile baterie wytrzymaja ?
    >
    > Sytuacje by diametralnie poprawily wymienne baterie, ale cos nam do
    > tego daleko.
    >
    >>> Już dziś cena wodoru jest niska (o czym ględził Pertyn). Poza tym ja nie
    >>> twierdzę, że ta technologia nie ma wad. Ona rozwiązuje nierozwiązywalny
    >>> problem elektryków bateryjnych: kosmicznie długi czas ładowania. który
    >>> dyskwalifikuje je "w trasę".
    >>
    >> Nie jest niska, bo tankowanie takiego Miraia kosztuje więcej niż benzyny.
    >> Dla przykładu ładowanie baterii kosztuje 2x mniej na publicznych
    >> ładowarkach,a ja ładuję w domu 4x taniej niż benzynę/ON i wodór,
    >> nie wspominając o prądzie z PV.
    >
    > Ale czy tak musi byc?
    > Bo postep sie i tu objawi.
    >
    >>> Też jestem inżynierem i potrafią wyciągać własne wnioski na różne
    >>> techniczne tematy. "Od zawsze" miałem zdanie, że elektryki bateryjne to
    >>> ślepa uliczka i że nigdy nie zastąpią samochodów spalinowych.
    >>> O wodorze tego dzisiaj nie powiem.
    >>
    >> A ja owszem, wodór w samochodach cywilnych to ślepa uliczka, wystarczą
    >> baterie (w tym należy te baterie wykorzystywać jako rozproszone magazyny
    >> energii).
    >
    > Tesla miala taki pomysl, ale im wyszlo, ze nieoplacalne.
    > Cos chyba za szybko sie te baterie degraduja ...
    >
    > J.
    >
    >

    Do elektryków wystarczy prosty pomysł - samochód wyposażony w hak, a jak
    potrzeba pojechać gdzieś dalej to wypożyczalnia przyczepek z
    akumulatorem. Kabelek do auta i tyle.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: