eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy › Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Data: 2021-03-15 23:24:46
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 22:15:15 +0100, Myjk napisał(a):
    > Mon, 15 Mar 2021 21:22:34 +0100, J.F.
    tem-2_5kw

    > Czyli ile to kosztuje? Czy to także spręża? Ile kosztuje do tego zbiornik?
    > Literalnie ile kosztuje system z którego wytworzę, przechowam i później
    > zatankuję samochód?

    Nie marudz - i tak Cie na Mirai nie stac :-)

    Jesli wodor bedzie dobry ... to ceny spadna.

    A na razie ... jak sie chce, to mozna
    https://www.nytimes.com/2020/12/28/business/hydrogen
    -power-cars.html

    > Stacja wodorowa darmowa nie jest. Wybudowanie jej jest kolejnym dodatkowym
    > kosztem (energetycznym) nie uwzględnionym w tej układance.

    Ladowarki tez nie sa za darmo.

    > Znowu zaczynasz przynudzać. Czy jak raz w roku musisz przewieźć narożnik to
    > sobie busa kupujesz? Jak czasem potrzebuje 300km to są szybkie ładowarki. Z

    I co 30 km mam ladowac ?
    Bo wiesz - "na codzien" mi 30 km starczy :-P

    > pewnością łatwiej je zrobić niż stację wytwarzającą, magazynującą i
    > dystrybuującą wodór.

    Ale wodor ma pare innych zalet.

    > Przecież to są te same baterie, i tak samo traktowane, jak w EV. Wytrzymają
    > zatem swoje, bo będą pracować w optymalnych warunkach.

    Tzn ile lat wytrzymaja i ile kosztuja ? :-P

    > W Chinach działa. Tesla ma ten system opracowany od początku, ale widać
    > ludziom wcale nie przeszkadza ładowanie. To tylko dla ciebie jest taki
    > kosmiczny problem.

    Bo Tesla od poczatku ma w miare przyzwoity zasieg, a jeszcze go
    powieksza.

    > Po raz kolejny, jaki znowu postęp? Mirai ma ponad 13 lat i wszystko stoi w
    > miejscu w porównaniu z BEVami.

    Byc moze wodor faktycznie nie ma przyszlosci.
    A moze cos tam nowego odkryja, i bedzie mial

    > W Wodór trzeba wpompować kosmiczną kasę (i
    > kosmiczną ilość energii). Jeszcze długo będzie drogo.

    No i cos tam kasy pompuja. Czyli chyba widza przyszlosc.

    > Jest opracowane i gotowe do działania. Wystarczy wykorzystać.

    No to czemu sie wycofali ?
    J.