-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
u!sewer!alphared!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnew
s.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highw
inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <604f0684$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<s2n1t2$dk5$1$Cav@news.chmurka.net>
<604f9d77$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <logqbuyhx8dn$.dlg@myjk.org>
<604fa47b$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <uctltkly3i9c$.dlg@myjk.org>
<kzm1av3g6g1a$.v6y4cqfu1yma$.dlg@40tude.net> <f...@m...org>
Date: Mon, 15 Mar 2021 23:24:46 +0100
Message-ID: <1sqk62vrnihz6.17p8pwjnkjjmo$.dlg@40tude.net>
Lines: 79
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1615847086 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 551 82.143.187.50:56715
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3857
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692465
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 15 Mar 2021 22:15:15 +0100, Myjk napisał(a):
> Mon, 15 Mar 2021 21:22:34 +0100, J.F.
>> Czemu nie ?
>> https://www.fuelcellstore.com/water-electrolysis-sys
tem-2_5kw
>
> Czyli ile to kosztuje? Czy to także spręża? Ile kosztuje do tego zbiornik?
> Literalnie ile kosztuje system z którego wytworzę, przechowam i później
> zatankuję samochód?
Nie marudz - i tak Cie na Mirai nie stac :-)
Jesli wodor bedzie dobry ... to ceny spadna.
A na razie ... jak sie chce, to mozna
https://www.nytimes.com/2020/12/28/business/hydrogen
-power-cars.html
>> A nawet nie musisz tego w domu robic - zainstaluj panele na dachu,
>> prad przekaz do stacji wodorowej :-)
>
> Stacja wodorowa darmowa nie jest. Wybudowanie jej jest kolejnym dodatkowym
> kosztem (energetycznym) nie uwzględnionym w tej układance.
Ladowarki tez nie sa za darmo.
>> Ale promujesz hybrydy? Co z tego ile potrzebuje na codzien, jesli
>> czasem potrzebuje 300km?
>
> Znowu zaczynasz przynudzać. Czy jak raz w roku musisz przewieźć narożnik to
> sobie busa kupujesz? Jak czasem potrzebuje 300km to są szybkie ładowarki. Z
I co 30 km mam ladowac ?
Bo wiesz - "na codzien" mi 30 km starczy :-P
> pewnością łatwiej je zrobić niż stację wytwarzającą, magazynującą i
> dystrybuującą wodór.
Ale wodor ma pare innych zalet.
>> Ale jak baterie? PV w dzien naladuje baterie domowe, ktore w nocy
>> naladuja baterie w pojezdzie? A ile bedzie strat?
>> I ile baterie wytrzymaja ?
>
> Przecież to są te same baterie, i tak samo traktowane, jak w EV. Wytrzymają
> zatem swoje, bo będą pracować w optymalnych warunkach.
Tzn ile lat wytrzymaja i ile kosztuja ? :-P
>> Sytuacje by diametralnie poprawily wymienne baterie,
>> ale cos nam do tego daleko.
>
> W Chinach działa. Tesla ma ten system opracowany od początku, ale widać
> ludziom wcale nie przeszkadza ładowanie. To tylko dla ciebie jest taki
> kosmiczny problem.
Bo Tesla od poczatku ma w miare przyzwoity zasieg, a jeszcze go
powieksza.
>> Ale czy tak musi byc?
>> Bo postep sie i tu objawi.
>
> Po raz kolejny, jaki znowu postęp? Mirai ma ponad 13 lat i wszystko stoi w
> miejscu w porównaniu z BEVami.
Byc moze wodor faktycznie nie ma przyszlosci.
A moze cos tam nowego odkryja, i bedzie mial
> W Wodór trzeba wpompować kosmiczną kasę (i
> kosmiczną ilość energii). Jeszcze długo będzie drogo.
No i cos tam kasy pompuja. Czyli chyba widza przyszlosc.
>> Tesla miala taki pomysl, ale im wyszlo, ze nieoplacalne.
>> Cos chyba za szybko sie te baterie degraduja ...
>
> Jest opracowane i gotowe do działania. Wystarczy wykorzystać.
No to czemu sie wycofali ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.21 00:38 ii
- 16.03.21 06:58 Cavallino
- 16.03.21 07:01 Cavallino
- 16.03.21 07:03 Cavallino
- 16.03.21 09:45 RoMan Mandziejewicz
- 16.03.21 10:58 T.
- 16.03.21 10:59 T.
- 16.03.21 11:02 T.
- 16.03.21 11:05 T.
- 16.03.21 12:32 Pete
- 16.03.21 12:41 J.F.
- 16.03.21 12:43 J.F.
- 16.03.21 12:47 T.
- 16.03.21 14:32 Cavallino
- 16.03.21 15:01 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=