  • 51. Data: 2010-01-12 14:32:23
    Temat: Re: Top 10 telefonow za 2009 rok
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Qtec" <q...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hihslf$md3$...@a...news.neostrada.pl
    > - brak funkcji ctrlC - ctrlV

    Chyba już jest.

    > - brak MMS

    Obecnie jest. Z resztą się zgadzam.

    > Co do zalet: faktycznie bardzo czuly i kontrastowy ekran dotykowy, ladny
    > design, oraz nowoczesny interfejs graficzny, na ktorym obecnie wzoruja sie
    > inni producenci.

    I szybko reaguje na dotyk (menu). Co do multidotykowego ekranu - mi nie jest
    osobiście potrzebny. Po co normalnemu użytkownikowi?
    Gratis możemy dostać wybuch. ;)

  • 52. Data: 2010-01-12 17:47:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.01.2010 Qtec <q...@o...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:slrnhkn06d.tpr.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Oto fakty:
    >
    > - bezuzyteczny bluetooth (tylko dla audio)
    Hmm, udostepniam przez bt internet z iP na netbooka, albo coś mój iP
    nie wie o tym ograniczeniu. Co do obex, to wolę wifi niż ssać jedno mp3
    kilka minut.

    > - brak adobe flash
    Prawda, reklamy na stronach nie działają

    > - brak mozliwosci wymiany baterii we wlasnym zakresie
    Jak w większości normalnych pda (palm V, ipaq, palm TT itd)

    > - niewydajna bateria wbudowana ( mi starczala na 1 dzien)
    Jak potrzeba to działał mi 3 dni, jak na możliwości - znośnie.
    Bawiłeś się okazjonalnie, więc eksploatowałeś intensywnie.

    > - czeste zawieszenia sie telefonu
    > - gubienie zasiegu
    Obu nie potwierdzzam.

    > - brak raportow SMS
    Po JB są

    > - brak zapisu kontaktow na karcie
    I tak się tam nie mieszczą, to ostatnie miejsce gdzie chcę mieć kontakty,
    mam je w "chmurze" a z tamtąd na iP i 3 thunderbirdach.

    > - slaby jakosciowo i przerywany glos w sluchawce podczas rozmowy
    Zasięg lepszy niż w nokii e61, na głos nie narzekam

    > - brak funkcji ctrlC - ctrlV
    od dawna są - nie aktualne

    > - slabe mozliwosci i rozdzielczosc wbudowanego aparatu fotograficznego.
    prawda, nadaje się tylko do notatek

    > - brak MMS
    od bardzo dawna są - nie prawda

    > - brak wybierania glosowego
    prawda, są w 3gs? coś tam voice control dodali, ale nie wiem czy
    wybieranie głosowe.

    > - brak lacza do zewnetrznych kart pamieci
    przy 8/16GB zbędne

    > - pelna uzytkowalnosc dopiero po shackowaniu telefonu.
    Jak większości pda :D

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 53. Data: 2010-01-12 18:17:03
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Qtec wrote:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    > napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > Oto fakty:
    >
    > - bezuzyteczny bluetooth (tylko dla audio)
    fakt, ale nie używałem go prawie nigdy w ciągu prawie 13 lat używania
    komórek

    > - brak adobe flash
    faktycznie na niektórych stronkach widzę malutki znaczek o braku flash, ale
    nie wiem co ten flash robił na takiej stronce (pewnie reklamy) bostronki
    normalnie hulają

    > - brak mozliwosci wymiany baterii we wlasnym zakresie
    nigdy nie wymieniałem baterii w telefonie

    > - niewydajna bateria wbudowana ( mi starczala na 1 dzien)
    ładuję swojego 3g co 2-3 dni. Używam wifi (router w domu), słucham czasem
    muzy lub w nocy film obejrzę (żonie szum laptopa w nocy przeszkadza),
    dzwonię dość mało, córka napieprza w mnóstwo gier a i ja czasem z nudów coś
    zagram

    > - czeste zawieszenia sie telefonu
    Raz miałem zwiechę (tel mam od 6 m-cy) ale to przez kombinowanie z jednym
    programem z cydii. Twardy reset i po bólu.

    > - gubienie zasiegu
    nie stwierdziłem

    > - brak raportow SMS
    nigdy nie używałem czegoś takiego

    > - brak zapisu kontaktow na karcie
    fakt, przydałoby się. Jakiś soft od tego jest

    > - slaby jakosciowo i przerywany glos w sluchawce podczas rozmowy
    nie stwierdziłem nigdy

    > - brak funkcji ctrlC - ctrlV
    od softu 3.0 już jest

    > - slabe mozliwosci i rozdzielczosc wbudowanego aparatu
    > fotograficznego.
    fakt, ale przy słabszym oświetleniu robi lepsze fotki niż mój poprzedni
    samsung z 2 mpix.
    Dodatkowo (ale tylko po JB) kręci całkiem sensowne jak na komórkę filmy
    (mov) w rozdziałce 384X288 (max 15 fps). Niestety 1 minuta = ok. 20 MB

    > - brak MMS
    są (soft 3.0)

    > - brak wybierania glosowego
    nigdy nie używałem (ale faktycznie bardziej by się przydało niż w komórkach
    z klawiaturą)

    > - brak lacza do zewnetrznych kart pamieci
    nie potrzebuję, mam 16 GB pamięci (w 3gs max to 32GB)

    > - pelna uzytkowalnosc dopiero po shackowaniu telefonu.
    niestety fakt

    do minusów zaliczę niestety jebanie (sorrymajinglisz) się z iTunes oraz
    znikanie możliwości (w zależności od operatora) używania go jako modemu
    internetowego. U mnie w Play nie mam modemu a jag włożę kartę z Ery czy
    Heyah to jest. Plusa ani Orange nie sprawdzałem.

    > Co do zalet: faktycznie bardzo czuly i kontrastowy ekran dotykowy,
    > ladny design, oraz nowoczesny interfejs graficzny, na ktorym obecnie
    > wzoruja sie inni producenci. Ale ja mam wrazenie, ze to wlasnie
    > najwazniejsze elementy marketingu tego produktu, bowiem jak wiadomo,
    > ludzie kupuja oczami. I Jobbs sprytnie to wykorzystuje.

    Potwierdzam. Najpierw Iphone'a kupił sobie mój 16 letni syn a mnie zauroczył
    później.
    A obiecywałem sobie że nie kupię już nigdy komórki droższej niż 1 zł.
    No i może bym przyżyłował sobie (1,3 k pln na alledrogo) ale właśnie wtedy
    pyknęła mi 40stka i i kupiłem sobie na urodziny.

    > Od razu zaznaczam, Nie mam iPhona. Bawilem sie pozyczonym od brata
    > przez kilka weekendow. Obsluga go daje rzeczywiscie sporo
    > satysfakcji, bo jest dosc intuicyjna i wali po oczach grafika. Ot,
    > fajne, przyciagajace oko wodotryski.
    > Co do funkcjonalnosci, uwazam sie za swiadomego uzytkownika

    no ja akurat też. I nie kupiłem dla jakiegoś szpanu bo akurat 99% moich
    znajomych w życiu nie słyszało o jakichś Iphone'ach ( a z 80% o jakimś
    Apple ) a ja nie jestem z tych co kładą komórki na barze pijąc piwo w
    lokalu.

    > pozdr
    > Qtec

    też pozdrawiam
    FD

  • 54. Data: 2010-01-12 18:38:22
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    Ja naprzykład. Ale JEden z dyskutantów twierdzi ze iPhone jest najlepszy
    i tupie nóżką, a Ty mu wkładasz w ręce argumenty. Z punktu widzenia
    producenta i jego zysków, zamkniecie systemu i hardwaru w jednej firmie
    jest oczywistą zaletą. Dlatego takie konstrukcje jak iPhone,
    Playstation, i tysiace innych działają dobrze, ale zawsze tak jak
    producent chce. Tą bariere pokonuje uwolnienie systemu od urządzenia. Ta
    zamkniętość iPhona i wieksza otwartość w przypadku WM, pociaga daleko
    idące konsekwencje. Dla urzytkowników nokii ( ogólnie telefonów jako
    przedmiotów) to nie stanowi problemu. to właśnie Nokia traci na korzyśc
    iPhona. Dla urzytkowników PDA iPhone to zabawka. Dwa lata temu był
    dobrym hardwarem z wykastrowanymi możliwościami. Ograniczenia były
    sztuszne wymuszone przez steva. Dzisiaj90% takiego hardware ma w ofercie
    każdy producent, wiec iPhone to system z multidotykiem.
    Ja jednak będe bronił tezy ze wolność w postaci różnorodności (ile
    dystrybucji potrafisz z pamieci wymienić?) jest lepsza niż prostszy i
    uniwersalny XP. Wg tej zasady wole mieć urządzenie małe, oszczędne z 2
    bateriami. Nawet gdyby iPhone maiał 3x wiekszą baterie - kiedyś padnie.
    ja bede wymieniał. Inny człowiek wybierze ekran przekazujący mu 2 razy
    tyle danych co iPhone, Ty bedziesz zachwycał sie sprytnym przesuwaniem
    ekranu. kolejny zainwestuje w urządzenie odporne na kurz i zachlapania.
    JEst mi przykro ze mnie i kilku innych ludzi z całkowicie różnym
    hardwarem w dłoni, łączy system z pod zanku microsoftu. PAradoksalnie to
    on daje wybór.
    Niewiem czy próba szerokiego spojrzenia na zjawisko iPhona wnosi coś do
    dyskusji o faktach. Dlamnie tak, ale nie mam zamiaru nikogo przekonywać
    do wyższości moich poglądów. Pokaż mi drugiego, trzeciego, świadomego
    użytkownika iPhona to pogadamy inaczej.

    ToMasz

  • 55. Data: 2010-01-12 20:35:57
    Od: Szadzik <s...@o...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Prawda, reklamy na stronach nie działają

    No i dokładnie tak Jobs chce żeby myśleli użytkownicy ipoo, jeśli czegoś
    nie ma, to znaczy że ta funkcja jest do dupy. Jak się ją wprowadzi, to
    będzie rewolucja na skalę światową.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 56. Data: 2010-01-12 23:44:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.01.2010 Szadzik <s...@o...pl> napisał/a:

    > No i dokładnie tak Jobs chce żeby myśleli użytkownicy ipoo, jeśli czegoś
    > nie ma, to znaczy że ta funkcja jest do dupy. Jak się ją wprowadzi, to
    > będzie rewolucja na skalę światową.

    Heh, jaka rewolucja? mms dodali i jakoś nadal jak od 7 lat ani 1 nie wysłałem
    na różnych telefonach, tak nadal ani 1 nie wysłałem.
    Jak bym widział _jakikolwiek_ sens w oglądaniu reklam we flashu to nie kupiłbym
    iP, akurat obecność flasha mi wisi.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 57. Data: 2010-01-13 01:01:54
    Od: " " <j...@g...pl>

    Sergiusz Rozanski <w...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > na różnych telefonach, tak nadal ani 1 nie wysłałem.
    > Jak bym widział _jakikolwiek_ sens w oglądaniu reklam we flashu to nie

    Nie mówię o Tobie osobiście. Mówię o tym, jaką to rewolucję w US roztrąbił
    Apple jak wprowadził w końcu MMS.

    A tłumaczenie, że jak czegoś nie ma, to jest ta funkcja do bani, jest nudne.

  • 58. Data: 2010-01-13 07:48:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 23:44:12 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Heh, jaka rewolucja? mms dodali i jakoś nadal jak od 7 lat ani 1 nie wysłałem
    >na różnych telefonach, tak nadal ani 1 nie wysłałem.

    To że Ty nie używasz nei znaczy że są potrezbne. W sumie SMS-ów też
    mogło by nie być bo ludzi sobie radzili bez tego. Tylko że jakby wtedy
    nam spamowano telefony? ;-) Ja - w odróżneniu od Ciebie - z MMS-ów
    korzystam regularnie. Wygodnei jest mi na zakupach zrobić fotkę czegoś
    na półce i zapytać żony czy to jest dokładnie to o co jej chodzi.
    Wiem, moge zrobić fotkę i ją FTP-em wysłać na serwer albo mailem.
    Tylko że to jest dodatkowa komplikacja bo wymaga dodatkowej roboty a
    jeśli odbiorca nie ma w telefonei skonfigurowanej poczty czy
    przeglądarki to już się robi bardzo upierdliwe.

    >Jak bym widział _jakikolwiek_ sens w oglądaniu reklam we flashu to nie kupiłbym
    >iP, akurat obecność flasha mi wisi.

    Problem w tym że to nie tylko reklamy. Dość duzo firm ma strony WWW
    zrealizowane we flashu - celują w tym firmy zajmujące sie grafiką i -
    ciekawostka - sprzedające buty czy ubrania. Nie cierpię tego ale cóż -
    czasami musze na taką stronę zajrzeć.

    Zdrówko

  • 59. Data: 2010-01-13 08:31:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 13.01.2010 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

    > To że Ty nie używasz nei znaczy że są potrezbne.

    Ok, ale mieliśmy pisać o faktach, a fakt jest taki że oficjalnie od 3gs
    są mms-y a nieoficjalnie to już w ogóle, praktycznie od premiery 3g, więc
    problem jest rozmuchany.

    > Tylko że to jest dodatkowa komplikacja bo wymaga dodatkowej roboty a
    > jeśli odbiorca nie ma w telefonei skonfigurowanej poczty czy
    > przeglądarki to już się robi bardzo upierdliwe.

    Problem w tym że równie dobrze nie wiemy czy odbiorca ma skonfigurowane mms-y i
    czy w ogóle ma telefon odbierający mms - tak samo jak emaile. Przy czym jak
    mamy adres email odbiorcy to znaczy że on jednak tego maila ma, a po numerze
    telefonu jakoś faktu posiadania mms nie stwierdzę.

> [...]
    > zrealizowane we flashu - celują w tym firmy zajmujące sie grafiką i -
    > ciekawostka - sprzedające buty czy ubrania. Nie cierpię tego ale cóż -

    Ale to głównie problem tych firm, nie będę wnikał w szczegóły, ale z
    pozycjonowaniem we wyszukiwarkach takiego badziewia to jest kiepsko.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 60. Data: 2010-01-13 09:23:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > jest oczywistą zaletą. Dlatego takie konstrukcje jak iPhone,
    > Playstation, i tysiace innych działają dobrze, ale zawsze tak jak

    To dzialanie zgodnie z instrukcja jest teraz brzydkie i fe.
    A moze nam opowiesz ile urzadzen z WM dostala kolejne wersje systemu
    gratis poza Samsungami,

    \

    > Tą bariere pokonuje uwolnienie systemu od urządzenia. Ta
    > zamkniętość iPhona i wieksza otwartość w przypadku WM, pociaga daleko
    > idące konsekwencje.

    Oczywiscie negatywne, brak upgradow brak wsparcia.
    Informuje kolege ze WM7 bedzie chodzil na 2 PLATFORMACH TYLKO i
    Microsoft bedzie udostepnial poprawki i upgrady NIEZALEZNIE od
    producentow i operatorow. Czyli dokladnie jak Apple :) dobre co ?

    > bateriami. Nawet gdyby iPhone maiał 3x wiekszą baterie - kiedyś padnie.

    Mialem Samsunga i600 z dwoma bateriami .... i wiesz co jakos nigdy nie
    uzylem tej drugiej bo albo jej nie zabralem albo byla nie naladowana.

    > JEst mi przykro ze mnie i kilku innych ludzi z całkowicie różnym
    > hardwarem w dłoni, łączy system z pod zanku microsoftu. PAradoksalnie to
    > on daje wybór.

    WM7 ma dwie platformy sprzetowe i to jest wszystko.