    From: "frank drebin" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Top 10 telefonow za 2009 rok
    Date: Tue, 12 Jan 2010 19:17:03 +0100
    <hi1ks3$bak$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hi1v7h$ccb$1@mx1.internetia.pl>
    <hi20oe$931$1@inews.gazeta.pl> <hia2o9$3f3$3@inews.gazeta.pl>
    <hiapou$spr$1@inews.gazeta.pl> <hibeht$6ab$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <7...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <u...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hihslf$md3$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Qtec wrote:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    > napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > Oto fakty:
    >
    > - bezuzyteczny bluetooth (tylko dla audio)
    fakt, ale nie używałem go prawie nigdy w ciągu prawie 13 lat używania
    komórek

    > - brak adobe flash
    faktycznie na niektórych stronkach widzę malutki znaczek o braku flash, ale
    nie wiem co ten flash robił na takiej stronce (pewnie reklamy) bostronki
    normalnie hulają

    > - brak mozliwosci wymiany baterii we wlasnym zakresie
    nigdy nie wymieniałem baterii w telefonie

    > - niewydajna bateria wbudowana ( mi starczala na 1 dzien)
    ładuję swojego 3g co 2-3 dni. Używam wifi (router w domu), słucham czasem
    muzy lub w nocy film obejrzę (żonie szum laptopa w nocy przeszkadza),
    dzwonię dość mało, córka napieprza w mnóstwo gier a i ja czasem z nudów coś
    zagram

    > - czeste zawieszenia sie telefonu
    Raz miałem zwiechę (tel mam od 6 m-cy) ale to przez kombinowanie z jednym
    programem z cydii. Twardy reset i po bólu.

    > - gubienie zasiegu
    nie stwierdziłem

    > - brak raportow SMS
    nigdy nie używałem czegoś takiego

    > - brak zapisu kontaktow na karcie
    fakt, przydałoby się. Jakiś soft od tego jest

    > - slaby jakosciowo i przerywany glos w sluchawce podczas rozmowy
    nie stwierdziłem nigdy

    > - brak funkcji ctrlC - ctrlV
    od softu 3.0 już jest

    > - slabe mozliwosci i rozdzielczosc wbudowanego aparatu
    > fotograficznego.
    fakt, ale przy słabszym oświetleniu robi lepsze fotki niż mój poprzedni
    samsung z 2 mpix.
    Dodatkowo (ale tylko po JB) kręci całkiem sensowne jak na komórkę filmy
    (mov) w rozdziałce 384X288 (max 15 fps). Niestety 1 minuta = ok. 20 MB

    > - brak MMS
    są (soft 3.0)

    > - brak wybierania glosowego
    nigdy nie używałem (ale faktycznie bardziej by się przydało niż w komórkach
    z klawiaturą)

    > - brak lacza do zewnetrznych kart pamieci
    nie potrzebuję, mam 16 GB pamięci (w 3gs max to 32GB)

    > - pelna uzytkowalnosc dopiero po shackowaniu telefonu.
    niestety fakt

    do minusów zaliczę niestety jebanie (sorrymajinglisz) się z iTunes oraz
    znikanie możliwości (w zależności od operatora) używania go jako modemu
    internetowego. U mnie w Play nie mam modemu a jag włożę kartę z Ery czy
    Heyah to jest. Plusa ani Orange nie sprawdzałem.

    > Co do zalet: faktycznie bardzo czuly i kontrastowy ekran dotykowy,
    > ladny design, oraz nowoczesny interfejs graficzny, na ktorym obecnie
    > wzoruja sie inni producenci. Ale ja mam wrazenie, ze to wlasnie
    > najwazniejsze elementy marketingu tego produktu, bowiem jak wiadomo,
    > ludzie kupuja oczami. I Jobbs sprytnie to wykorzystuje.

    Potwierdzam. Najpierw Iphone'a kupił sobie mój 16 letni syn a mnie zauroczył
    później.
    A obiecywałem sobie że nie kupię już nigdy komórki droższej niż 1 zł.
    No i może bym przyżyłował sobie (1,3 k pln na alledrogo) ale właśnie wtedy
    pyknęła mi 40stka i i kupiłem sobie na urodziny.

    > Od razu zaznaczam, Nie mam iPhona. Bawilem sie pozyczonym od brata
    > przez kilka weekendow. Obsluga go daje rzeczywiscie sporo
    > satysfakcji, bo jest dosc intuicyjna i wali po oczach grafika. Ot,
    > fajne, przyciagajace oko wodotryski.
    > Co do funkcjonalnosci, uwazam sie za swiadomego uzytkownika

    no ja akurat też. I nie kupiłem dla jakiegoś szpanu bo akurat 99% moich
    znajomych w życiu nie słyszało o jakichś Iphone'ach ( a z 80% o jakimś
    Apple ) a ja nie jestem z tych co kładą komórki na barze pijąc piwo w
    lokalu.

    > pozdr
    > Qtec

    też pozdrawiam