  • 41. Data: 2010-01-10 02:38:01
    Temat: Re: Top 10 telefonow za 2009 rok
    Od: Szadzik <s...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Przewaga 3GSa
    > a) wbudowana pamiec 32GB
    > b) mnostwo oprogramowania dostepnego w sklepie
    > c) dluzsza praca na bateriach
    > d) jest o ponad 20 gram lzejszy
    >
    > oczywiscie moge wymieniac do znudzenia ale po co..

    O matrycy jak kolega prosił, nic nie napisałeś a rozdziałka Ipoo jest
    śmieszna w porównaiu z 800x480

    Bateria ipoo trzyma śmiesznie krótko w porównaniu z czymkolwiek (ale Ty
    tego nie możesz wiedzieć, bo ipoo nie masz)

    Jakość dźwięku gdzie opisałeś?

    Procesor gdzie porównałeś?

    RAM gdzie porównałeś?

    W SKLEPIE a poza sklepem? Twierdzisz, że na ipoo jest więcej
    oprogramowania niż na WM?

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 42. Data: 2010-01-10 12:41:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.01.2010 Szadzik <s...@o...pl> napisał/a:

    > O matrycy jak kolega prosił, nic nie napisałeś a rozdziałka Ipoo jest
    > śmieszna w porównaiu z 800x480

    Dokładka dpi może za wiele nic nie dać, a 16/24 bit koloru może,
    przejścia tonalne w 5 bit/subkolor-pix to rzeczy raczej dostrzegalne i
    szpecące np zdjęcia czy interfejs.

    > Bateria ipoo trzyma śmiesznie krótko w porównaniu z czymkolwiek (ale Ty
    > tego nie możesz wiedzieć, bo ipoo nie masz)

    Ale ja mam, nie jest źle, trzyma podobnie jak inne pda, nie wiem jak przy
    hd2 bo nie porówanywałem obu.

    > Jakość dźwięku gdzie opisałeś?

    Nie mam zastrzeżen do dźwięku w ip.

    > Procesor gdzie porównałeś?
    > RAM gdzie porównałeś?

    To akurat bez porwnania razem z OS-em nie ma sensu.

    > W SKLEPIE a poza sklepem? Twierdzisz, że na ipoo jest więcej
    > oprogramowania niż na WM?

    Poza sklepem też jest tego sporo. Nie wiem czy więcej, ale na
    pewno już we wszystkich niszach.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 43. Data: 2010-01-10 13:36:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 12:41:59 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski wrote:

    >Dokładka dpi może za wiele nic nie dać, a 16/24 bit koloru może,
    >przejścia tonalne w 5 bit/subkolor-pix to rzeczy raczej dostrzegalne i
    >szpecące np zdjęcia czy interfejs.

    Interfejs wysarczy zaprojektowac unikajac przejsc tonalnych, a szpeca
    glownie w cz-b - w kolorze rzadko sie zdarza zeby wszystkie trzy
    skladowe naraz sie zmienily i efektywnych bitow przybywa.

    Ciekaw jestem ile systemow nominalnie 24bit, tak naprawde jest 15 czy
    18. Na LCD to nie takie latwe sterowac.

    J.

  • 44. Data: 2010-01-10 14:10:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.01.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Interfejs wysarczy zaprojektowac unikajac przejsc tonalnych, a szpeca
    > glownie w cz-b - w kolorze rzadko sie zdarza zeby wszystkie trzy
    > skladowe naraz sie zmienily i efektywnych bitow przybywa.

    Interfejs się projektuje, wytłumacz to wszystkim aparatom foto :)

    > Ciekaw jestem ile systemow nominalnie 24bit, tak naprawde jest 15 czy
    > 18. Na LCD to nie takie latwe sterowac.

    5 bitów daje np przestrzeń 31 tonów gradientu czerwieni i tylko tyle
    (32 to jest czarny), pewnie jakiś dithering blabla, ale to idzie
    dostrzec na bezwzględnym widoku, nie mówiąc już o porównawczym.

    Ilość dpi za to za wiele nie da powyżej pewnej wartości, wpływa tylko
    ujemnie na wydajność układu graficznego. Ilości bitow/pix też nie ma
    co zwiększać w nieskończoność bez wyraźnej potrzeby, ale 16/pix to za
    mało i widoczne. 24 jest imo ok do wyświetlania. Chyba że mówimy o danych
    do odbróbki tam tylko floatingpoint/subpix.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 45. Data: 2010-01-10 14:10:53
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 10:10:15 +0100, cpt. Nemo napisał(a):

    > Zalezy jakie kategorie zalozymy jako zasade pojecia "lepszość"
    > Dla mnie lepsze jest to co spelnia moje kategorie, dla Ciebie lepsze
    > jest to co spelnia Twoje, nie ma obiektywnej lepszosci.
    >
    > Przyklad ?
    >
    > W kategorii obrony rewolwer jest lepszy od noza, w kategorii robienie
    > kanapek niestety ale noz jest zdecydowanie przed rewolwerem.
    >
    > PS. Zakladam ze rewolwer jest naladowany nabojami :)

    Zgadzam się całkowicie.
    Czytam te wszystkie brednie o lepszości jednego sprzętu nad drugim już od
    dłuższego czasu i zastanawiam się, czy aby tu piszą dorośli ludzie, czy
    dzieci z przedszkola.
    Nie ma czegoś takiego, co jest dobre we wszystkim i nie ma czegoś takiego
    co odpowiadałoby na potrzeby wszystkich ludzi.
    Dla jednego najlepszym telefonem jest np. Nokia 1600, bo jest tania prosta
    i działa. Dla innego człowieka najlepszym telefonem będzie ten, który robi
    najlepsze zdjęcia, bo gość jest maniakiem robienia zdjęć i żaden inny mu
    nie pasuje. Ludzie kupują sprzęt wg własnych kryteriów, a te, każdy ma
    inne.
    Dla mnie np. najważniejszym kryterium jest Symbian. Nie dlatego, że uważam,
    że jest to najlepszy system na świecie, tylko dlatego, że tylko on spełnia
    wszystkie moje potrzeby. Ani WM, ani Android, ani Iphone nie spełniają
    moich oczekiwań i dlatego ich nie kupuje, ale też nie głoszę wszem i
    wobec, że tylko Symbian jest THE BEST. Każdy człowiek jest inny i każdy ma
    swoje potrzeby i dlatego jest tyle różnych modeli różnych urządzeń na
    świecie, aby każdy mógł wybrać co mu będzie najlepiej odpowiadało.
    Tak więc, proszę Szanownych Państwa abyście dali sobie już spokój z tymi
    porównaniami bo jest to żałosne, smutne i niczego nie dowodzi, może tylko
    tego, że ci którzy uczestniczą w takiej dyskusji nie wyrośli jeszcze z
    czasów przedszkolnych.
    To chyba jest mój pierwszy tekst na ten temat, a na pewno ostatni.

    P.S.
    Nie miałem zamiaru nikogo urazić, ani obrazić, jeśli jednak ktoś poczuł się
    dotknięty to proszę o wybaczenie.
    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 46. Data: 2010-01-10 14:24:18
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > O matrycy jak kolega prosił, nic nie napisałeś a rozdziałka Ipoo jest
    > śmieszna w porównaiu z 800x480

    A potem zal ze wydajnosc do bani. A teraz przelicz to na dpi.
    Przypominam ze ekran HD2 ma dwa razy wieksza powierzchnie.

    Za to zdumiewa mnie pchanie wiecej niz HVGA w 3,2 cale, czym HTC zabilo
    takiego Diamonda 2,8 cala z WVGA i jego procesor czyniac efektownego zolwia.

    > Bateria ipoo trzyma śmiesznie krótko w porównaniu z czymkolwiek (ale Ty
    > tego nie możesz wiedzieć, bo ipoo nie masz)
    >
    > Jakość dźwięku gdzie opisałeś?

    Ze odtwarzacz muzyczny lepszy w ipoo fakt zapomnialem oczywiscie ze ipoo
    lepiej gra od KAZDEGO telefonu z WM.

    > W SKLEPIE a poza sklepem? Twierdzisz, że na ipoo jest więcej
    > oprogramowania niż na WM?

    Tak wlasnie twierdze....

  • 47. Data: 2010-01-10 14:47:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 14:10:15 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski wrote:

    >Interfejs się projektuje, wytłumacz to wszystkim aparatom foto :)

    Z foto jest jeszcze lepiej bo scena i szumy robia za naturalny
    dithering :-)

    >5 bitów daje np przestrzeń 31 tonów gradientu czerwieni i tylko tyle
    >(32 to jest czarny), pewnie jakiś dithering blabla, ale to idzie
    >dostrzec na bezwzględnym widoku, nie mówiąc już o porównawczym.

    Na malutkim ekraniku tez ?
    Tak czy inaczej - ciekaw jestem realizacji technicznej.

    >Ilość dpi za to za wiele nie da powyżej pewnej wartości, wpływa tylko
    >ujemnie na wydajność układu graficznego.

    Owszem. Ale specjalnie i dobrze zaprojektowany uklad bedzie tak samo
    wydajny, chyba ze sie zaczniemy licytowac o wyzszosci 150fps nad
    100fps.
    No i literki na nim ladniejsze, i dithering niewidoczny :-)

    J.

  • 48. Data: 2010-01-10 15:21:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > Na malutkim ekraniku tez ?
    > Tak czy inaczej - ciekaw jestem realizacji technicznej.

    http://www.media-lab.com.pl/~serek/kolory/kk.php

    i gołym okiem i porównawczo to rozróżnię, niestety mając 16bit
    wyświetlacz zawsze widzisz jak do góry.

    > Owszem. Ale specjalnie i dobrze zaprojektowany uklad bedzie tak samo
    > wydajny, chyba ze sie zaczniemy licytowac o wyzszosci 150fps nad
    > 100fps.

    Hmm, w ilości wacików/h też?

    > No i literki na nim ladniejsze, i dithering niewidoczny :-)

    Literki fakt, przy czym tu też ilość bit/pix pomaga i sam układ matrycy,
    tu też renderowanie subpixelowe ma znaczenie.
    A dithering sam w sobie wymaga "zapasu" rozdzielczości, więc wyświetlanie
    320x200 na 800x480 tak, ale 800x480 na 800x480 to jak?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 49. Data: 2010-01-11 20:00:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.01.2010 Sergiusz Rozanski <w...@s...com> napisał/a:

    > http://www.media-lab.com.pl/~serek/kolory/kk.php
    >
    > i gołym okiem i porównawczo to rozróżnię, niestety mając 16bit
    > wyświetlacz zawsze widzisz jak do góry.

    Przez brak dialogu, rozumiem że iPhone pozamiatał całą 16-bitową
    konkurencję :D

    Ktoś tu chciał rozmawiać o FAKTACH? ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 50. Data: 2010-01-12 13:11:44
    Od: "Qtec" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhkn06d.tpr.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Przez brak dialogu, rozumiem że iPhone pozamiatał całą 16-bitową
    > konkurencję :D
    >
    > Ktoś tu chciał rozmawiać o FAKTACH? ;)

    Oto fakty:

    - bezuzyteczny bluetooth (tylko dla audio)
    - brak adobe flash
    - brak mozliwosci wymiany baterii we wlasnym zakresie
    - niewydajna bateria wbudowana ( mi starczala na 1 dzien)
    - czeste zawieszenia sie telefonu
    - gubienie zasiegu
    - brak raportow SMS
    - brak zapisu kontaktow na karcie
    - slaby jakosciowo i przerywany glos w sluchawce podczas rozmowy
    - brak funkcji ctrlC - ctrlV
    - slabe mozliwosci i rozdzielczosc wbudowanego aparatu fotograficznego.
    - brak MMS
    - brak wybierania glosowego
    - brak lacza do zewnetrznych kart pamieci
    - pelna uzytkowalnosc dopiero po shackowaniu telefonu.

    Co do zalet: faktycznie bardzo czuly i kontrastowy ekran dotykowy, ladny
    design, oraz nowoczesny interfejs graficzny, na ktorym obecnie wzoruja sie
    inni producenci. Ale ja mam wrazenie, ze to wlasnie najwazniejsze elementy
    marketingu tego produktu, bowiem jak wiadomo, ludzie kupuja oczami. I Jobbs
    sprytnie to wykorzystuje.

    Od razu zaznaczam, Nie mam iPhona. Bawilem sie pozyczonym od brata przez
    kilka weekendow. Obsluga go daje rzeczywiscie sporo satysfakcji, bo jest
    dosc intuicyjna i wali po oczach grafika. Ot, fajne, przyciagajace oko
    wodotryski.
    Co do funkcjonalnosci, uwazam sie za swiadomego uzytkownika i chyba by mi
    bylo szkoda pieniedzy na ten telefon. Wole juz swojego sprawdzonego HTC
    Touch Cruise. Znacznie tanszy, mniejszy, lzejszy i mozna w nim grzebac do
    woli , nie zawiesi sie. A gdy go kupowalem, dostalem nawigacje TomToma za
    darmo :)

    pozdr
    Qtec