    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Top 10 telefonow za 2009 rok
    Date: Tue, 12 Jan 2010 19:38:22 +0100
    <hi1ks3$bak$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hi1v7h$ccb$1@mx1.internetia.pl>
    <hi20oe$931$1@inews.gazeta.pl> <hia2o9$3f3$3@inews.gazeta.pl>
    <hiapou$spr$1@inews.gazeta.pl> <hibeht$6ab$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <7...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <u...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hihslf$md3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    >>> Ktoś tu chciał rozmawiać o FAKTACH? ;)
    Ja naprzykład. Ale JEden z dyskutantów twierdzi ze iPhone jest najlepszy
    i tupie nóżką, a Ty mu wkładasz w ręce argumenty. Z punktu widzenia
    producenta i jego zysków, zamkniecie systemu i hardwaru w jednej firmie
    jest oczywistą zaletą. Dlatego takie konstrukcje jak iPhone,
    Playstation, i tysiace innych działają dobrze, ale zawsze tak jak
    producent chce. Tą bariere pokonuje uwolnienie systemu od urządzenia. Ta
    zamkniętość iPhona i wieksza otwartość w przypadku WM, pociaga daleko
    idące konsekwencje. Dla urzytkowników nokii ( ogólnie telefonów jako
    przedmiotów) to nie stanowi problemu. to właśnie Nokia traci na korzyśc
    iPhona. Dla urzytkowników PDA iPhone to zabawka. Dwa lata temu był
    dobrym hardwarem z wykastrowanymi możliwościami. Ograniczenia były
    sztuszne wymuszone przez steva. Dzisiaj90% takiego hardware ma w ofercie
    każdy producent, wiec iPhone to system z multidotykiem.
    Ja jednak będe bronił tezy ze wolność w postaci różnorodności (ile
    dystrybucji potrafisz z pamieci wymienić?) jest lepsza niż prostszy i
    uniwersalny XP. Wg tej zasady wole mieć urządzenie małe, oszczędne z 2
    bateriami. Nawet gdyby iPhone maiał 3x wiekszą baterie - kiedyś padnie.
    ja bede wymieniał. Inny człowiek wybierze ekran przekazujący mu 2 razy
    tyle danych co iPhone, Ty bedziesz zachwycał sie sprytnym przesuwaniem
    ekranu. kolejny zainwestuje w urządzenie odporne na kurz i zachlapania.
    JEst mi przykro ze mnie i kilku innych ludzi z całkowicie różnym
    hardwarem w dłoni, łączy system z pod zanku microsoftu. PAradoksalnie to
    on daje wybór.
    Niewiem czy próba szerokiego spojrzenia na zjawisko iPhona wnosi coś do
    dyskusji o faktach. Dlamnie tak, ale nie mam zamiaru nikogo przekonywać
    do wyższości moich poglądów. Pokaż mi drugiego, trzeciego, świadomego
    użytkownika iPhona to pogadamy inaczej.

    ToMasz