  • 111. Data: 2010-01-14 13:43:53
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > b...@n...pl hin27i$8ct$...@n...news.atman.pl

    > OK. Zaraz pójdę na stadion i pooglądam te jupitery...
    > Słońce jest daleko od nas? Ale w instrukcji aparatu

    Łatwo można to sprawdzić.

    > napisali, aby nie fotografować Słońca... ;)

    Słońce ma liczbę przewodnią powyżej 200000000.

    > Fotografujesz nie Słońce, ale coś, co świeci jak Księżyc -- światłem
    > odbitym. I tutaj także zachodzi smutna zależność kwadratowa, ale
    > źródłem nie jest Słońce, lecz obiekt fotografowany.

    Zachodzi zależność kwadratowa jak najbardziej.

    > Już raz pytałem, ale nikt nie odpowiedział, choć ktoś (chyba 2Xspacja2Y)
    > zauważył, że odpowiedź jest prosta -- dlaczego przepalenie lampą kogoś,
    > kto idzie w naszym kierunku jest tak łatwe, podczas gdy nie ma tego
    > przepalenia wtedy, gdy idąca w naszym kierunku osoba jest oświetlona
    > światłem słonecznym? :)

    A to już jest związane z pomiarem światła i właśnie spadkiem natężenia.

  • 112. Data: 2010-01-14 13:59:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    b...@n...pl hin712$9cb$...@n...news.atman.pl

    GN Słońca liczymy minutami świetlnymi, nie metrami. ;)

    > Zachodzi zależność kwadratowa jak najbardziej.

    Nie twierdzę, że nie zachodzi. Pytam o coś innego.

    > A to już jest związane z pomiarem światła i właśnie spadkiem natężenia.

    Więc jak -- znasz odpowiedź? :)
    Ja znam -- Polacy są biedni.
    (niestety to poprawna odpowiedź, nie zabawna czy złośliwa)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 113. Data: 2010-01-14 16:52:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    tutaj znalazlem cos co ostatecznie winno rozwiac watpliwosci i glupie
    rady niejakiego j muzykanta

    masz dwa zdjecia zrobiony Twoim obiektywem ( tablica ) mozesz wybrac
    dowolna przyslone i ogniskowa .
    na 55 mm rozdzielczosc jest widocznie lepsza przy przyslonie 11 niz
    5,6

    ta tablice wykazuja to o czym pisalem .

    ten obiektyw jest klasyczny - max rozdzielcztosci , przy przyslonie o
    2 stopnie przymknietej.

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233
    -Sample-Crops.aspx?Lens=455&Camera=474&Sample=0&FLIC
    omp=4&APIComp=4&LensComp=455&CameraComp=474&SampleCo
    mp=0&FLI=4&API=1

    koncze nieodwolanie ten watek , gdyz czas mozna spedzac ciekawiej niz
    dyskutowac o Twoim gownianym obiektywie.

  • 114. Data: 2010-01-14 17:12:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 6...@e...goo
    glegroups.com

    > tutaj znalazlem cos co ostatecznie winno rozwiac watpliwosci i glupie
    > rady niejakiego j muzykanta

    A które z jego rad są głupie?
    Ludzie (są dziwni, ale nie o tym chcę teraz pisać) dzielą się na:

    -- głupców dobrze radzących
    -- głupców źlee radzących
    -- mędrców dobrze radzących
    -- mędrców źlee radzących.

    Wiadomo już, że Muzykant radzi głupio (jeszcze nie wiadomo,
    które z jego rad są głupie, ale proces dochodzeniowy
    powinien przynieść odpowiedź także na to pytanie)
    ale (niestety) nie wemy, czy Muzykant jest mądry, czy głupi... ;)

    Ode mnie zaś -- IMO to Twoje rady są głupie. :)
    Ale do rzeczy -- i nie obrażaj się. :)

> [...]

    -Sample-Crops.aspx?Lens=455&Camera=474&Sample=0&FLIC
    omp=4&APIComp=4&LensComp=455&CameraComp=474&SampleCo

    Gotów jestem uwierzyć w to, że to mój obiektyw -- bo właśnie widzę wady mojego. :)

    > koncze nieodwolanie ten watek , gdyz czas mozna spedzac ciekawiej niz
    > dyskutowac o Twoim gownianym obiektywie.

    Ja wolę czas przespać lub wypełnić niż spędzić. :)
    Spędza się bydlo. ;) (do wodopoju na przykład)

    Fotki obejrzę, choć nie wiem, w jakim celu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 115. Data: 2010-01-14 19:15:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Najpierw odostrzyłem i ustawiłem wszystkie suwaki na ,,zero'',
    > później rzuciłem okiem w centrum i w rogi -- zgroza. :)
    > Zamyśliłem się i zacząłem oglądać staranniej...
    > I tak ze 2 sekundy -- ZGROZA!!!

    To jeszcze zapodaj blura o promieniu 50, będzie mega zgroza. Tylko co z
    tego, zdjęcie jest zdjęciem, a nie stanem pośrednim z kręconymi suwakami.

    Tak na marginesie - w praktyce nie da się ostrzyć dla różnych części
    kadru z różną mocą więc Twoje pisania są trochę z palca ssane, nie może
    być tak, żeby przed ostrzeniem było nierówno na rogach i w środku, a po
    wszędzie równo.

    > Najwyraźniej dobre zdjęcie to sprawa obróbki, nie cudoptyki. :)
    > żegnajcie kwiatki kwiatuszki -- z waszymi delikatnymi wzorkami...
    > Dla tych wzorków gotowy byłem kupić dobry obiektyw... :)

    Jak se chcesz. Pokazałem, jak jest, stosuję narzędzia działające kiedy
    trzeba, stany pośrednie mnie nie interesują.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 116. Data: 2010-01-14 19:16:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Możesz przysłać coś bardziej statycznego -- liście
    > ruszają się ma wietrze, ale akurat nie o liście mi chodzi. :)
    > Łatwiej będzie można zobaczyć, gdy obrazek nie będzie się ruszał,
    > ale i tak wdać to, co za liściami. :)

    No to musiałbym pstryknąć, nie trzymam rawów z heliosa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największa porażka Amerykanów? - upadek Związku Radzieckiego/

  • 117. Data: 2010-01-14 19:18:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > I kolejna sprawa -- IMO Tamron ma lepsze ,,rozłożenie'' niż ten Helios.

    Imo odwrotnie jednak. Szeroki tamron zresztą jest na wymiar, ale i
    wąski, pełnokladkowy już spada po kątach.

    > Nie mam RAWek pstrykanych wiadomym Tamronem, ale JotPeGi pokazują, że
    > rogi są takie, jak centrum. Być może Tamron jednak jest lepszy od tego
    > Heliosa.

    Nie może być nic lepsze jeśli chodzi o rozdzielczość od heliosa, bo tę
    ogranicza tu matryca. Mogą być najwyżej równe. Jeśli chodzi o rogi jest
    jeszcze problem skosu i to też jest nie do przejścia ze względu na
    budowę bagnetu i obiektywu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 118. Data: 2010-01-14 19:23:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Co masz konkretnie na swej myśli -- nadal nie wiem.

    Coś, co wygląda dziko.

    > Ja bym wyeliminował wpływ światła zastanego. :)
    > Nie jest to łatwe w ,,biały'' dzień? Zwykle jest,
    > a jeśli nie jest, to dlatego, że nie ma chmur itp.
    > Wówczas można obejść się bez flaszek. Ale jeśli
    > pogoda jest marudna (są chmury) lub jest późno,
    > kilka[naście] flaszek zrobi swoje bez światła słonecznego...

    Ano nie, zrobi science fiction. Emulacja słońca to olbrzymi reflektor
    możliwie daleko plus olbrzymi softbox możliwie wszędzie. Raz w życiu
    robiłem taką emulację w studio, bo trzeba było obiekt wkleić w słoneczny
    widoczek i wychodzi to do pupy mimo wsadzenia po przekątnej w samym
    kącie pod sufitem lampy z garnkiem i zawieszeniu największego octalighta
    nad obiektem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pięć chlebów, dwie ryby - kto dał przykład piractwu?/

  • 119. Data: 2010-01-14 22:44:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hinr0g$99e$...@n...onet.pl

    > Coś, co wygląda dziko.

    Czyli jak? -- szałowo czy wystrzałowo? ;)
    (aby było jasne -- natura jest zwykle dzika)

> [...]
    > to do pupy mimo wsadzenia po przekątnej w samym kącie pod
    > sufitem lampy z garnkiem i zawieszeniu największego octalighta nad obiektem.

    Ja lubię takie SF. :)

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/lotzen/cukiereczek/500_m
    m_z_flaszami_studyjnymi_ISO_100.JPG
    http://www.leszekc.w.tkb.pl/lotzen/cukiereczek/500_m
    m_z_flaszami_studyjnymi_ISO100.JPG
    (tę trzeba ładować i ładować -- to nie do Ciebie, ale do tych, którzy nie widzą, że
    JotPeG progresywny)

    I co z tego, że z oczu jej patrzy prostokątne? ;) BTW -- to chyba F7 lub F8, ale GO
    zajebiście (żeby być na topie PWNowskim) płytka z uwagi na półmetrową ogniskową. :)

    Mogę postawić RAWki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 120. Data: 2010-01-14 22:51:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hinqna$7on$...@n...onet.pl

    > Imo odwrotnie jednak. Szeroki tamron zresztą jest na wymiar,
    > ale i wąski, pełnokladkowy już spada po kątach.

    Widziałem te fotki z muzeum -- chyba było szeroko.
    Ale to JotPeGi -- diabli wiedzą, co tam jest. Jest
    ostrzenie takie, że głowa mała, ale ostrzenie ,,całościowe'',
    nie pokątne. ;)

> [...]
    > o rogi jest jeszcze problem skosu i to też jest nie do przejścia
    > ze względu na budowę bagnetu i obiektywu.

    Co to za skos? :)

    -=-

    2(Xspacja/2Y) dał stronę z różnymi obiektywami -- postaram się pooglądać...
    Najgorsze jest tam to, że corner jest na dole i trzeba po zmianie obiektywu
    (czy choćby ogniskowej lub przesłony tego samego obiektywu) kręcić kółkiem
    (mam notebook -- kółko jest nierzeczywiste, pozorne) aby zobaczyć owego
    korner[-neliusz]a...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Linia tu long... Proponuje zmianę wątku... A tymczasowo linię zdelongowuję...