  • Data: 2010-01-10 16:11:59
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Jan., 16:09, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Wykresy zdają się potwierdzać to, co wiem o obiektywach.
    > Niestety nie mm dużego doświadczenia, ale to, co wiem
    > o niektórych obiektywach, pokrywa się z wykresami.
    >
    > Co więcej -- to, co Wy piszecie o niektórych obiektywach także
    > pokrywa się z tymi (i innymi) wykresami. Akurat te wykresy chyba
    > powstały w wyniku robienia zdjęć.
    >
    > -=-
    >
    > Sample... Kit Canona daje makabryczną aberrację chromatyczną,
    > a widzę, że wspomniany Tamron daje ładne fotki -- niestety
    > być może te fotki zostały celowo dobrane. ;)

    ba-dap/wyst-rz-3.jpg
    >  http://imagegallery.koon.pl/wp-content/gallery/rzez
    ba-dap/wyst-rz-1.jpg

    > Wykresy zdają się potwierdzać różnice w aberracjach.

    mialem tokine w wersji pro i jest jak wszystkie tokiny.

    mechanicznie - pancerna. wspaniale , precyzyjne wykonanie.
    obiektyw przez to duzy i ciezki . czy potrzeba?
    optycznie o ile pamietam byl spoko , ale nie rewelacyjny, w sumie z
    tego powodu go sprzedalem. troche przymydlal na pelnej dziurze.
    ( a kupilem go wlasnie ze wzgledu na jasnosc 2,8 w calym zakresie
    ogniskowyc)
    oczywiscie nie znam wszystkich tokin , sa byc moze jakies male i
    lekki , moze i z dobra optyka .
    AF mial na silnik elektromagnetyczny ,

    o ile nie ma sie jakies dokladnej wskazowki od uzytkownika jakiegos
    okreslonego modelu to nie wiedze powodu poszukiwania wsrod tokin.

    jesli chcesz zamienic kita 18-55 to nie wiem czy znajdziesz bardziej
    oprtymalne rozwiazanie od tamrona 17-50/2,8
    stosunek jakosci do ceny jest rewelacyjny. Obiektyw o duzo wyzszj
    kulturze wykonania niz wymieniony kitowy - sa w wersji z VC i bez .
    tutaj mialbym dylemat - raczej sklonilbym sie do wersji bez VC gdyz
    mniejsza i lzejsza , do tego troche tansza , a skutecznosc tego VC nie
    jest najwyzsza , byc moze trzeba poczekac na nastepna wersje. W
    praktyce po roku uzytkowania nie odczulem braku VC w tym obiektywie ,
    tym bardziej ze na pelnej dziurze ten obiektyw rysuje swietnie , nie
    pojawia sie mydlenie czy cos w tym rodzaju.

    mechanicznie nie jest to obiektyw na cale zycie , ale tragedii nie
    ma.
    W sumie zakup tego obiektywu uwazam osobiscie za moj najlepszy zakup
    fotograficzny w zakresie sprzetu w roku 2009.